Hallo, Gister avond om 20.00 heb ik 100 CC gekolfd, dit is te weinig ik heb het wel in de koelkast gezet. Vanmorgen om 10.00 heb ik 80 cc gekolfd en gelijk bij de 100 cc van gister gegoten. Maar kan dit eigenlijk wel? Ik lees wel op internet dat als het binnen 24 uur is je het wel bij elkaar kan doen. Maar dan staat er dat je het daarna moet invriezen en dit wil ik niet want ik ga het vanvond gebruiken. Dus als je het niet invriest kun je het dan ook bijelkaar gieten? Alleen ik doe nu 80 CC WARME melk bij 100 cc KOUDE melk. Mischien had ik eerst die 80 cc moet laten afkoelen in de koelkast? Of maakt dat niet uit? Warm bij koud? Het flesje laat ik vanavond opdrinken maar is het wel goed hoe ik dit nu gedaan heb?
Het is beter de melk op gelijke temp. te laten komen voor je het bij elkaar gooit. Je kunt het 48 uur in de koelkast bewaren (wel achterin!) dus tellen vanaf dat je het eerste hebt gekolfd! Je kunt het binnen 24 uur in de vriezer gooien, dus ook weer tellen vanaf de eerst kolfsessie!
Idd eerst af laten koelen. Ik heb geleerd en het staat op mijn koelkastmagneet van medela da ik afgekolfde melk tot 5 dagen kan bewaren. Mijn dochter heeft nog nooit ergens last van gehad.
Oke dan, maar kan ik straks dat flesje geven denken jullie? Ik bedoel het flesje melk dat ik bij elkaar heb gedaan wat dus niet dezelde temparatuur had. alvast bedankt voor de reacties.
denk niet dat het veel uitmaakt. alleen als je de melk te warm maakt gaan er voedingsstoffen verloren.. ook niet in de magnetron warm maker. maar in de flessenwarmer. dat si mij in het ziekenhuis verteld
als de melk er na een beetje schudden goed uitziet (=1 substantie zeg maar) dan is het goed. je hebt het risico dat de melk gaat schiften als je warm bij koud giet, maar ik heb dat ook nog nooit gehad..
Oke dan bedankt voor de reacties.. ik had gister ook nog even het CB gebeld en zei zeiden dat het beter is als je koud bij koud doet zeg maar. Maar dat ik het wel kon geven. Dus dat heb ik maar gedaan