hallo allemaal ik heb een hele lieve rottweiler van 2,5 jaar maar hij is ook ontzettend lomp, speels en jaloers. Ik ben van plan om de hond zoveel mogelijk bij alles te betrekken en hem genoeg aandacht te blijven geven ook als de kleine er straks is maar maak me toch een beetje zorgen hoe het straks zal gaan....
ja dat is altijd de vraag dat kun je nooit van te voren weten als je in het ziekenhuisbevalt of thuis bewaar de eerste luier van de baby en geef die aan je hond en laat hem die maar helemaal kapot vreten en verscheeuren (wordt wel een troep) dan acsepteren ze vaak gelijk de baby had de gyneceloog ook tegen mij gezecht ik was daar ook bang voor maar het is zeker goed gegaan en ja het klinkt bot maar zo bedoel ik het echt neit hoor maar als het echt niet gaat kun je er nog voor kiezen om de hond weg te doen als de baby er is heel veel suc6 en hoop dat het goed komt
hier 2 rottweilers en alles gaat goed! nee wij hebben geen poepluiers gegeven! honden vinden ontlasting nogal lekker (heeft niets met acceptatie te maken) en ik wou niet iedere keer bij het verschonen een hond tussen de benen van mijn kind. Gewoon aan het 1e pakje en/of mutsje laten snuffelen, en ze idd aandacht blijven geven.
Hier ook een hond maar geen rottweiler. Zelf heb ik een berner sennen. Lomp, groot en veel aandacht vragen. Ik ga hem er wel over al in betrekken wil geen jaloers gedrag e.d. Heb idd gehoor aan het eerste pakje of mutsje laten ruiken. Denk wel dat het bij mij goed komt. Maak je niet te veel zorgen
ow over de poepluiers gesproken.... Moet altijd denken aan het antwoord wat ik toen van een van de dierenartsen in de dierenkliniek hoorde: Ik netjes: is het waar dat je de 1e poepluier moet geven zodat ze de beeb beter accepteren arts: Wel? denk je dat je oudste dochter de jongste ook beter accepteerd als je haar de 1e poepluier geeft?
Gewoon je hond rustig laten wennen aan de kleine, wij hebben haar aan haar voetjes laten snuffelen, het boeide haar weinig dat we opeens een baby hadden. Ik heb mijn gedrag naar haar toe ook weinig aangepast, ze kreeg nog net zoveel aandacht als voorheen, niet meer en ook niet minder, dat zou het alleen maar verwarrend maken. Poepluiers geef ik echt niet en ook geen nageboorte, dat zijn echt van die adviezen van 50 jaar geleden ofzo, toen er nog niet veel bekend was over het gedrag van honden. Onze hond is ook een erg beweeglijk beestje, maar we hebben gewoon geleerd dat ze rustig moet zijn rond ons dochtertje en haar niet omver mag lopen of duwen. En ons dochtertje leren we ook lief te zijn voor de hond, het is geen klimrek. Gaat prima samen, het zijn dikke vrienden.
Wij hebben 1 amerikaanse bulldog en 1 kruising labrador. De Amerikaan is ook ontzettend lomp, maar gelukkig niet al te druk binnenshuis. Ik ga ze in ieder geval ook overal bij betrekken en zeker niet wegduwen, toch moeten ze ook hun plek weten. Ik denk dat je daar vanzelf wel een weg in vind. Van mij mogen ze straks gewoon aan het kindje snuffelen en naast me zitten als ik voeding geef. Mijn vriend stond er eerst op de nageboorte te geven, maar dat heb ik gelukkig uit zijn hoofd kunnen praten. Verder is het toch altijd maar afwachten hoe die honden gaan reageren, maar ik zorg er in ieder geval voor dat ze niet opeens minder aandacht krijgen, dat is denk ik het belangrijkste.
hier 5 honden (nouja 4 en 1 kat maar die denkt dat hij hond is) geen problemen gehad, vriend heeft een paar keer luier mee genomen, om te laten ruiken, absoluut niet lekker laten verscheuren of poep laten eten, ruiken is goed genoeg. bij thuis komst 1 voor 1 laten komen, bij ons was dat alfa reu eerst en dan de rest. de hond waar ik de meeste problemen van verwachte, is helemaal weg van haar en is juist heel lief tegen haar een roti is nu eenmaal lomp, maar uit ervaring weet ik dat ze als het moet heel voorzichtig kunnen zijn en dat in dit soort gevallen ook doen
Wij hebben een amerikaanse bulldog.. Die van ons is wel heel nieuwschierig, dus die snuffelt heel veel, en lomp hoor, douwt zo alle ledematen alle kanten op haha..(hebben we van het weekend wel gemerkt met een babytje..) Maar als die van ons is geboren laat ik de hond er gewoon bij, ga hem niet bij wegdrukken enzo.. En hem vooral ook veel aandacht geven.. Maar ze zeggen dat amerikaanse bulldogs echt gezinshonden zijn..Maar ik denk ook wel dat ie van ons er goed op gaat reageren..
wij hebben een bordeauxdog, echt zo lief met kinderen! lekker rustig, dus ik denk wel zeker dat dat goed komt bij ons!
Hier ook een rottweiler, ze was toen bijna 2 jaar en hebben haar geen poepluier oid gegeven. Toen we uit het ziekenhuis kwamen hebben we haar aan Stijn laten snuffelen en meer niet. Het enige wat ze doet als ik even alleen boven ben met Stijn en ze is jaloers dan wil ze nog wel eens een speeltje van Stijn slopen. Gelukkig doet ze dit niet heel erg vaak. Zolang onze hond genoeg aandacht krijgt is er niks aan de hand, krijgt ze een dag wat minder aandacht of word ze korter uitgelaten dan pakt ze dus speeltjes van Stijn als ik even boven ben met hem.
Wij hebben ook een grote drukke hond met adhd; een mechelaar! Ontzettend lief met andere kinderen maar ook lomp en speels. We gaan ons best doen om hem gewoon overal in te betrekken en ook de visite erop te wijzen dat ze eerst aandacht aan de hond blijven geven en niet ineens naar de kleine stormen. Daarnaast mag ie alles blijven doen wat ie nu doet; dus in de bank blijven liggen. Ik vind dat heb je hem aangeleerd dus nu hoeft ie niet in een keer te gaan wijken. Ik heb er wel vertrouwen in, je bent er immers zelf bij.
Het geven van de poepluier of nageboortje is al jaren achterhaald. Je moet er goed voor zorgen dat de hond geen reden heeft om jaloers te zijn. Laat haar als je er bij bent ook af en toe bij de baby kijken en bijvoorbeeld het handje likken ofzo.
Als ik dat dus bij onze hond doe dan moet ik haar er elk moment van de dag erbij betrekken want als ik het dan een keer niet doe dan gaat ze jaloers gedrag vertonen en pakt ze spullen van Stijn en aangezien ik de hon niet bij alles kan betrekken wat ik met Stijn doe gaat dat hier niet op.
wij hadden ook een rottweiler, dit ging helaas helemaal niet goed. we hebben van alles geprobeert maar helaas heeft dat allemaal niet mogen baten. wij hebben haar herplaatst en nu gaat het super goed met de hond(ik heb nog contact met het nieuwe baasje). je hebt grote kans dat het goed gaat, rottweilers zijn lief naar kinderen toe. wat alleen wel zo kan zijn is dat ze geen andere mensen erbi willen laten.
geen rotweiler hier maar wel 2 drukke honden van 2jaar en 3jaar oud. 1 van mijn honden heeft adhd en moet dus ook continu aandacht hebben. wat ik van anderen heb gehoord is dat zij smorgens gewoon lekker een flinke wandeling maken met de hond en zorgen dat hij flink moe word buiten. gooien met bal enzo. dan zal hij rest van dag misschien wat rustiger zijn en dus minder om aandacht zeuren. Tuurlijk heeft de hond veel aandacht nodig want die ziet dat er een nieuw gezinslid erbij is en wilt dus zorgen dat hij niet vergeten word. Dit werkt natuurlijk lang niet bij elke hond. Voor eerste ontmoeting zijn sommige mensen misschien ook bang. Mijn oplossing: zo nu en dan een bekriem om doen bij de hond. gewoon even aantal weken/maanden laten wennen eraan, zo nu en dan even 5min ermee laten rond lopen zodat hij het als normaal gaat ervaren. Zodra kindje geboren is kan je de bekriem om doen bij de hond want je weet tenslotte niet hoe de hond zal reageren op nieuwe gezinslid. Hond zal dit niet zien als straf want hij is dit dan al aantal maanden gewend.