haha ik weet niet hoe we erbij komen maar wij noemen het noenie ik vind het een beetje raar om nu al het woord vagina te gebruiken. als ze straks iets ouder is dan zal ik haar wel het juiste woord vertellen maar voorlopig vind ik dit wel ff goed en ze weet wat ermee bedoelt wordt. vind vagina zo een raar woord :s en voor piemeltje zou ik pipi ofzo gebruiken dat zeggen we wel eens tegen mijn neefjes.
Hai hia, Tja wat een duidelijk benaming is weet ik ook zo niet, maar kan wel even delen hoe wij het vroeger noemde. Mannen hadden wij niet in huis alleen een papa, maar of zijn piemel ook een naam had? haha. Wij hadden allemaal een platte doos... Tja heb het ook niet verzonnen en ik denk ook niet dat ik die ga gebruiken, haha! Aan de andere kant, hoe moet ik het anders noemen, haha!
volgens mij zeg ik spleetje, en anders is plasser een goede 2e.. ik vind doos, poes, muis of whatever in ieder geval geen goede woorden.. Lastig issue dit
WIj noemden het vroeger kat hahah hadden wij als kind zelf verzonnen. Een kennis van ons noemt het prutje..
wij noemden het bij beiden plassertje, volgens m'n dochter heeft zij een meisjesplasser en haar broertje een jongensplasser, die sinds kort omgedoopt is tot 'fluitje' Dat heeft ze van m'n zus, die noemt 't fluitje bij haar zoontje.
Wij zeggen hier ook gewoon plassertje, ik vind alle andere benamingen gewoon te volwassen. Voor een jongen zou ik ook gewoon gaan voor piemeltje... Maar gewoon doen waar je je prettig bij voelt zou ik zeggen
het is en blijft lastig vind ik mijn zoontje staat onder de douche met papa en zegt dan papa piep ikke piep mama ? geen piep. nu is de 2e erbij weer een knulletje dus die heeft ook een piep maar mama nog steeds niet ik vind poes ook zo raar die loopt hier op 4 poten rond dus dat snapt ie niet tut ook niet want das zijn speen. doosje zitten zijn rozijntjes in. er blijft weinig over.
Ik noem het gewoon plassertje of piemeltje. Ik zou ook nooit doos of poes zeggen bij een meisje, vind het ook wat denigrerend.
gister in het zwembad zei de mama naast me tegen haar zoontje, blijf eens van je sum af... nu zegt lars dus ook sum of summie...... vind t wel grappig, dus laat ik t lekker zo. voor een meisje blijf ik m lastig vinden, vond de uitleg van tweety erg leuk, en zoo waar :-D
hier noem ik het flamous. mijn man zei voor de gein tegen mijn dochter dat mama ee kip heeft, nu noemt mijn dochter haar doos een kip haha. een piemel zou ik denk ik slurfje noemen of pielewappes.
wij noemen het hier plasgaatje plassertje vind ik weer meer voor een jongen plasgaatje vind ik aardig netjes maar wel duidelijk
Als ik een dochtertje zou hebben zou ik het denk ik plasser(tje) noemen. Zo noem ik het piemeltje van mijn zoontje ook. En kinderen gebruiken het idd alleen maar om te plassen, de rest komt wel als ze ouder zijn.
Wij kregen het vroeger geleerd als: Meisjes hebben een plassertje en jongens een Piet. Totdat eens een collega binnenkwam van mijn vader, 3 maal raden hoe die heette. Piet dus. Mijn broer en ik hebben daar staan geinen met z'n 2en. 5 en 7 jaar hihi. Voor mijn zusje noemde mijn moeder het een plassertje en pielemuis. Ik denk dat ik het ook zo zou noemen.