Ik heb hele leve (schoon)ouders. Maar mijn eigen ouders willen heel graag meer betrokken zijn bij de zwangerschap. Zo bezoekt mijn ouders goedkopere behangwinkels (dan dat ik zelf bezoek) Prima mag ze best doen. Ik bepaal toch wat ik aan de muur hang. Maar nou ineens zei ze tegen mijn zusje waar ik bij stond of mijn zusje niet graag bij de bevalling wil zijn !!!!Nou kan mijn zusje helemaal niet tegen bloed o.i.d. maar ik zou haar er echt niet bij kunnen hebben hoor!En anders mijn vriend wel niet. Dat heb ik dus ook gezegt, gelukkig zij mijn zusje ook meteen dat dat een intiem moment voor de ouders is en niet voor andere familieleden.Dit heeft mijn moeder ook gedaan bij mijn vorige zwangerschap.Toen heb ik het haar ook al duidelijk gemaakt.Ik weet zeker dat ze er zelf graag bij wil zijn. Tuurlijk ik denk dat dat als oma zijnde ook heel erg leuk is. Maar ik zou haar er op dat moment er voor geen goud bij willen hebben hoe lief ze ook is, maar ik weet zeker dat ze alles naar haar toe zou trekken en dat mijn vriend zich erg ongemakkelijk bij voelt... Nu ben ik dus op zoek naar iets wat ik wel met haar kan doen,maar er blijft heel weinig over omdat mijn vriend ook bij heel veel dingen betrokken wil worden.Wat natuurlijk helemaal super is en hij gaat natuurlijk wel voor! Zo gaat hij mee naar alle bezoekjes van de vk opknappen van de babykamer doet hij ook...En we hebben ook niet meer zo veel spulletjes nodig als bij de eerste omdat we al veel dingetjes hebben. Zijn er hier mensen die hun ouders hebben betrokken bij de zwangerschap?Welke dingen hebben jullie samen gedaan met je ouders ??
ik mijn ouders en schoonouders meegenomen naar een pretecho, en ben met beide moeders 1x gaan shoppen voor kleertjes e.d. dat was het, mijn schoonmoeder wilde wel meer, maar ik heb een grens getrokken. mijn eigen moeder begreep dat het iets is tussen mijn vriend en mij. mijn zusje en mijn beste vriendin zijn ook weleens meegeweest naar een echo.
Ik heb alleen mijn schoonouders nog maar ik zou niet weten waarom ik met hun dingen had moeten doen met betrekking op mn zwangerschap. Dat was iets voor mij en mn man. Niet van hun.
Misschien kun je een keer een pretecho laten maken en haar dan ook meenemen? Of haar ook een keer meenemen naar een controle?
Heel lastig zeg.... Heb zowel mijn ouders, als schoonouders nergens mee naar toe genomen. Echos ging mijn man mee en dingen kopen deden we samen of ik alleen.... Ik vind het persoonlijk ook raar dat je nu t gevoel krijgt verplicht te zijn om iets te doen. Het is jullie zwangerschap en niet die van de opas en omas.... T enige wat dan ook in me opkomt, is meenemen naar een echo.
Mijn moeder is in het laatst van de zwangerschap meegeweest naar een VK-bezoek, op zich niet gepland, maar door de verhuizing kwam het er zo van. Mn vriend was druk aan het heen-en-weer-rijden met spullen en mijn ouders zouden komen helepen met sauzen etc. In principe moest ik dan alleen naar de VK (deed ik meestal) dus dacht ineens, goh mam wil je mee? Dat werd heel erg op prijs gesteld. Verder ben ik een keertje met mn moeder wezen shoppen voor zwangerschapskleding. Maar dat shoppen is iets wat we eigenlijk eens per jaar sowieso al doen. Mijn ouders en schoonmoeder hebben wel een bijdrage gegeven voor de uitzet, maar hebben zich verder niet echt "bemoeid" met het verdere rondom de zwangerschap of bevalling.
Mijn ouders hebben wat kleertjes gekocht en verder zich er niet zoveel mee bemoeid me ex schoonouders zal ik niks over zeggen aangezien ik daar een goed woord voor over heb
wij hebben toen beide ouders meegenomen voor een pretecho en verder zou je een keer kunnen gaan winkelen voor kleertjes. Al koop je maar 1 pakje/setje bij wijze van..
Eh.. ik zou wat gaan doen omdat jij het leuk vindt om met ze te doen (of met je moeder in dit geval). Niet uit schuldgevoel omdat je moeder overal bij betrokken wil worden. Het is het kindje van jou en je man, niet van hun. Laat haar gewoon af en toe wat leuks kopen en ga een keer samen shoppen ofzo. Verder niet teveel gedoe van maken maar gewoon van je zwangerschap genieten.
Hoi hoi, Waarom ga je niet met je moeder naar de 9 maandenbeurs! Meeste mannen vinden daar toch niets aan (althans de mijne niet) En voor jou en je moeder een leuk dagje uit! Om samen lekker over je zwangerschap te kletsen. Ik heb zelf een hele goede band met mijn moeder en mijn man heeft daar ook totaal geen problemen mee hij laat ons lekker onze gang gaan en we hebben ook bij de eerste een pretecho laten maken met zijn moeder mijn moeder en mijn oma en mijn man er ook bij natuurlijk was best wel heel leuk! Misschien een idee om het een keer bij je man aan te kaarten of hij het erg vind dat je een keer wat met je moeder gaat doen! Meeste mannen hebben daar alle begrip voor hoor......maar je moet het zelf ook wel leuk vinden natuurlijk! Groetjes Lysanne Groetjes Lysanne
dat zou ik ook schrijven, de 9 maandenbeurs En beide moeders zijn een keer mee geweest met een echo, en ze zijn paar keer mee geweest naar de Babydump, maar mijn schoonmoeder en eigen moeder kunnen ook goed met elkaar, dus dat scheelt wel
Ik ben met mijn moeder naar de 9 mnd/hhb gegaan, maar dat stond sowieso al in de planning. Mijn moeder is een keer mee geweest naar de vk, omdat ze hier toevallig was toen. Ben met mn schoonmoeder, haar vriend en mn eigen vriend kinderwagen wezen kopen, want schoonmoeder zou die betalen. En met mijn ouders positie kleding geshopt. En mijn moeder was toch bijna bij de bevalling geweest, maar was net te laat, omdat ik heeeel snel bevallen ben. Maar toen hij er was, mocht ze gelijk binnen komen, ik was zo trots haha. Maar je moet je niet verplicht voelen naar haar toe om wat te doen.Ik vond het leuk met mijn moeder lekker dingen te doen voor mn zwangerschap. Maar als jij dat niet leuk vindt ook niet doen. Ik heb haar alleen nooit mee genomen naar een echo, dat vond ik iets voor mij en mn vriend en vond het ook niet eerlijk t.o.v mijn schoonmoeder. Ik vind dat of iedereen of niemand.
Mijn moeder en beide schoonmoeders ( heb er 2 inverband scheiden schoonouders) zijn mee geweest naar een echo. Ze vonden het alle 3 erg leuk. Verder heb ik heel veel geshopt met mijn eigen moeder voor spullen. Mijn moeder heeft ook geholpen om de babykamer op te knappen. Mijn jongens zijn te vroeg geboren en toen mijn vliezen gebroken waren heb ik mijn moeder opgebeld om te zeggen dat ik zou bevallen. Ze is direct naar het ziekenhuis gereden. Ik zou een keizersnee krijgen en iom mijn man mocht ze er bij zijn. Echter kon ze alleen kijken achter het raam omdat mijn man natuurlijk bij mij zat en er mocht maar 1 persoon bij de keizersnee zelf zijn. Vond het heel fijn dat mijn moeder erbij was omdat mijn jongens 3 mnd te vroeg geboren zijn kon ze mijn man ook opvangen naar de keizersnee. Ik lag zelf natuurlijk bij te komen. als het nog had gelukt had ik ook graag na de 9 maanden beurs gegaan met haar. Vind dat wel een heel leuk idee.
Heb niet bewust mijn (schoon)moeder ergens bij betrokken. Wel zijn beide moeders een keer meegeweest naar controle bij de verloskundige. En mijn moeder is enkele keren meegeweest bij controle bij de gynaecoloog. Ik ging liever niet alleen en mijn man kon niet iedere keer vrij krijgen. Wel hebben mijn vader en schoonvader de babykamer behangen en gesausd omdat mijn man van het huishoudtrapje was gevallen en zo zijn enkelbanden gescheurd had. Dan hadden ze als verrassing gedaan toen wij een paar daagjes naar Londen waren geweest. Toen moest ik wel even huilen, vond het zo lief!!! Ze waren bang dat mijn man het niet leuk zou vinden, dat hij het liever zelf wilde doen, maar dat was niet zo
Van mijn schoonouders hebben we de kinderwagen cadeau gekregen. Toen we hem gingen uitzoeken, hebben we ze uiteraard meegenomen. Mijn eigen moeder hebben we meegenomen naar de pretecho met 26 weken. Daarnaast hoop ik dat ze na de bevalling zo snel mogelijk aan mn ziekenhuis bed zullen staan, want ik wil de kleine graag aan ze laten zien. Vorig jaar hebben mijn schoonouders zo enorm meegeleefd (en mijn eigen moeder ook) toen onze 1e zwangerschap misging en ook deze zwangerschap belt ze regelmatig om te vragen hoe het gaat. Ze weet precies wanneer we controles hebben en op de dag dat het een jaar geleden was dat die zwangerschap mis ging, zijn mijn schoonouders naar de herdenkingsplek gegaan. Ik vond dat zo bijzonder.
de kinderkamer met schoonouders uitgezocht deze kregen wij ook van hun , met ouders kinderwagen en maxi cosi en bijbehoren uitgezocht kregen we van hun ben met schoonouders naar 9 maanden/hhb geweest met mijn moeder wezen winkelen bijde moeders zijn meegeweest naar 1 echo maar dat ging eigenlijk vanzelf niet met het idee dat het moest groetjes
Mijn moeder is een x meegeweest naar een vk-bezoekje en we hebben samen geshopt. M'n vader heeft de babykamer behangen. M'n opa heeft de meubeltjes in elkaar gezet(hij moest en zou!) Maar mijn schoonmoeder had ik weinig mee van doen. Vroeg wel hoe het ging maar dat was het dan ook.
ik weet niet of jullie suikerbonen gaan uitdelen? mss kan je haar mee laten gaan ofzo. zo neem ik mijn broertje mee, hij mag mee de suikerbonen uitkiezen omdat hij peter word van de kleine...
Ik heb schoonouders en ouders een x meegenomen naar een door hun betaalde pretecho. Wil je mee, dan moet je een extra echo laten maken