Hoi dames Ik ben nu 30 weken en 3 dagen zwanger en heb veel jeuk aan mijn buik. Is dit normaal? En wat is het? De baarmoeder die weer groeit? Liefs, Sandy..
het kan zijn dat je last hebt van zwangerschapsjeuk, maar het kan ook zijn dat je striemen krijgt, dat gaat vaak gepaard met jeuk. kan ook zijn dat het niets betekend hoor, veel vrouwen hebben last van jeuk in hun zwangerschap. goed vet houden of menthol poeder gebruiken wil weleens helpen.
ik had dit ook heel erg... ik ben toen menthol gel gaan gebruiken en dat hielp. En dat over veel haar dat klopt wel hahaha mijn meisje had een bos haar zo he!. Met 2 cm voelde ze het al hahaha
Hier ook ontzettende jeuk maar dan op me benen. Krab me eigen suf soms tot bloedens toe. Maar wat zegt dat dan over de kleine haha. Bos haar op de benen .
ik had bij de eerste ook enorm last van jeuk op mijn buik... ze had geen enorme bos met haar, maar heb wel striemen over gehouden.... ik zou zeggen gewoon goed vet houden...
Bedankt voor jullie tips! ik denk uiteindelijk dat het ook aankomende striemen zijn want het worden er steeds meer maar ze zijn enorm rood bij mij.. hopelijk gaan ze wel weg. olie etc kan ik helaas niet gebruiken dan krijg ik buik uitslag .
Oow hier ook zo'n jeuk.. Mijn vk zei dat het komt omdat het je huid aan het rekken is maar eigenlijk niet meer verder kan. M'n buik staat ook echt helemaal strak! Koud washandje erop helpt ook goed, heb ook menthol gel, maar dat brand ontzettend. Smeer dat meestal voor het slapen erop.
die rode striemen gaan wel weg... nou ja niet weg, maar ze worden gewoon blank van kleur... ze zullen helaas niet meer mee bruinen in de zon, maar die roodheid gaat echt weg.. (al heeft het bij mij wel 10 maand geduurd )
Hey dames! Hier ook ontzettende jeuk op mn buik....allemaal beultjes...maar ook allemaal donshaartjes erbij...mss daardoor? Bij mij werkt sudocreme best wel goed...alleen je huid wordt er nie mooier op...niet echt charmant ...je witte buik laten zien :S Gaat dit nog weg!????
ik weet niet of het weg gaat maar hoop het wel voor je. voor de rest zou ik uitkijken met bultjes op je huid dat kan ook irritatie zijn of een allergische reactie op de creme die je gebruikt . Ik heb dat namelijk ook gehad bij alle creme's die ik heb geprobeerd. en dat was omdat ik er schijnbaar allergisch voor ben. probeer anders eens een andere creme.
Ik heb dit ook regelmatig vanaf een week of 20. Dan heb ik een paar daagjes jeuk op mijn buik en daarna weer een week of 3 niets. Daarna komen de jeukdaagjes weer en dan weer de rustperiode erna. Bij mij zei de verloskundige ook dat het komt door het uitrekken van de huid (groei baarmoeder/kindje). Ondanks die jeuk heb ik nog geen striemen.
Dit heb ik in vorige zwangerschap ook gehad en eigenlijk al heel vroeg. Ik heb van alles gebruikt, olie, zwitsal mama, menthol poeder. Maar alles hielp maar eventjes. Dus ik zou zeggen, goed smeren blijven!
Wat fijn dat je nog geen striemen hebt, ik heb wel ietjes striemen maar niet echt super veel. ik heb precies wat jij beschrijft dan paar dagen jeuk dan ineens tijdje niks. ik zat ook al inderdaad te denken aan de huid die aan het uitrekken is natuurlijk. dat kan ook gaan jeuken ja! hopelijk voor jou stralend blijven de striemen de gehele zwangerschap weg !
heb nooit veel jeuk gehad en toch striemen!! Die overigens pas in de laatste week kwamen nou dan baal je pas...
ik heb wel veel jeuk gehad maar dat kwam door i.c.p. maar ik was al ruim 4 dagen bevallen.... was zooo blij dat ik geen striemen had op de buik.... en toen kwamen ze... ik werd wakker... en mijn hele onderbuik zat onder baalde toen wel... niet omdat ik het echt zo erg vind... maar omdat ik dacht dat ik striemvrij was gebleven en ze opeens na 4 dagen toch op komen dagen.... ondertussen vind ik het trouwens echt helemaal niet erg meer, iedereen mag het ook zien van mij, als ik straks weer iets een plat buikje heb na de bevalling... ga ik gewoon weer bikini
ik denk dat je in het begin wel baalt van die striemen maar er gewoon even aan moet wennen, ik ben er soms juist best wel trots op weet niet waarom. maar ik had voor de zwangerschap ook al kleine striemen omdat ik heel dik was geweest keertje en toen heel veel ben afgevallen derna. en daar striemen aan over heb gehouden. dus ik vindt het nu niet eens zo erg!
Haha nou ik blijf er gewoon van uitgaan dat ze bij een zwangerschap horen en dat ik ze dus ook gewoon kan krijgen. Dat is beter dan hopen dat ik ze niet krijg. Op het begin vond ik het wel heel erg, ik was er bij wijze van 'doodsbang' voor. Maar nu maakt het allemaal niet zo uit. Natuurlijk zou wel balen zijn als ik ze in de laatste week of na de bevalling krijg. Maar heee.....We krijgen er een lief, klein wondertje voor terug!