Ik heb een vraagje.Bij mijn 1e zwangerschap had ik heel veel vruchtwater (daar was niets over gezegd van te voren) en werd er gedacht dat de baby rond de 8 pond zat.Omdat ik een heel dikke buik had.Bij de bevalling bleek ze 3300 te wegen.En ik was met 42 weken pas bevallen. Nu is er wel gezegd door mijn vk dat ik veel vruchtwater heb en met verschillende echo's, 1 met 20 weken en een paar erna (die niet door de vk) kwam eruit dat de baby iets kleiner was dan volgens de status,maar wel binnen de marges.Moet er dan nu geen echo meer worden gemaakt? is eigenlijk mijn vraag. groetjes jada
Hoi Jada, in principe wordt er nu geen echo meer gemaakt. Wanneer de verloskundige straks zou twijfelen over de groei of de hoeveelheid vruchtwater, dan wellicht wel. Maar dat het kindje veel vruchtwater heeft, zegt op zich niets. En je kunt er van buiten af meestal wel goed doorheen voelen hoe groot het kindje is. Vraag gewoon volgende keer als ze voelt of de groei van het kindje normaal is, omdat je vorige keer die ervaring hebt gehad. En als ze op de echo's hebben gezien dat je kindje gewoon binnen de marges groeit, zal een iets kleiner kindje waarschijnlijk gewoon bij jou passen. Groetjes Brigitte