vanavond de verloskundige gebeld omdat ik de baby minder voelde. Ik moet er zowiezo wat meer moeite voor doen om ons kindje te voelen maar nu kreeg ik geen reacties en voelde ik niets. Ik mocht gelijk naar het ziekenhuis rijden, de vk zou bellen dat ik eraan kwam. Nu had ik 2 banden om mijn buik. 1 was heel duidelijk de hartslag de andere daar heb ik geen idee van. Nu vroeg de vrouw (aan het einde) of ik harde buiken had gehad tijden de ctg, ik zei ja voelde wat spannen nadat de baby bewoog. Toen ze de banden afhaalde was mijn buik heel hard. Ze vroeg of ik pijn had maar dat had ik niet. Als ik ze meer kreeg of ze werden pijnlijk moest ik mijn verloskundige bellen. Kan het zo zijn dat de 2de band van de ctg mijn harde buiken meette omdat ze ernaar vroeg? Ik moet morgen weer terug voor een ctg. verder was alle goed overigens en beweegde de baby goed ook al voel ik er maar 1/4 deel van... groetjes Dorianne
Hallo, De tweede band meet inderdaad de weenactiviteit. Ze vragen meestal of je de volgende dag terugkomt voor nog een CTG. Ik heb afgelopen vrijdag ook een CTG en een echo gehad en zaterdag weer. Zondag heeft de gyn gebeld of ik al wat meer voelde. Dat was zo dus toen hoefde ik niet meer terug anders zondag ook nog gemoeten. Hoe lang heb jij aan het CTG gelegen ik vrijdag 1/2 uur zaterdag 1 1/2 viel artslag nog weleens weg waarschijnlijk toch omdat ie beweegde zonder dat ik het voelde.En inderdaad gewoon bellen als je ergens over twijfelt, dat hoor ik steeds in het ziekenhuis liever 100x te vaak dan x te weinig. Hoop dat je beebje snel weer normaal voelt, is toch prettiger. Groetjes MC lover
Hoihoi, ik heb vandaag ook weer CTG gehas, maar bij mij werd het gelukkig allemaal gelijk heel netjes uitgelegd. De ene band meet de hartslag en de andere inderdaad je buik. Dan zie je op het scherm bovenaan de hartslag van de baby, en onderaan de buikactiviteit. Dan hebben wij nog in het midden een lijn lopen en bij elke beweging van de baby komt er een blokje, kan een kort b;lokje zijn of bij een behoorlijke beweging een langer blok. Wij keken gewoon mee op het scherm dus was erg leuk om te zien en zag daar ook dat de baby nog meer beweegt dan ik al voel (die van mij voel ik erg goed en is erg beweegelijk) en was voor de andere vrouw die de baby minder voelde wel een geruststelling om te zien dat er dus wel degelijk beweging in zat. Als de hartslag even wegvalt (naar beneden valt) is het meestal omdat de baby beweegt en even onder de pads vandaan rolt. Maar denk dat jij morgen terug moet vanwege de buik activiteit, dat ze inderdaad gezien hebben dat die heel erg hard was.
Bij ons is het standaard dat je 2 dagen achter elkaar voor ctg moet, ik ging voor minder beweging (werd mij bij voorbaad al vertelt). Ik heb ook nog eerst een echo gehad, alles was hierbij prima. Ik heb ons kindje nooit niet echt veel gevoeld hoogstens 5 keer op een dag maar nu nog minder...misschien moet ik ook maar meer gaan rusten, valt ook niet meer om niets te doen. Ik woon tenslotte op een boerderij dus er is binnen altijd wel wat te doen . Ik vind harde buiken moeilijk inschatten, heb ik al eens aangegeven maar had toen het idee dat het gespannen buiken waren omdat het bijna een dag lang aan hield. wat doet pijn denk ik dan, die van gisteren voelde ik overduidelijk en ik moest ook even gaat zitten maar echt pijn deed het niet, vond het alleen niet prettig (drukkend gevoel) @MC Lover : mijn banner loopt 1 dagje voor . Ik heb ruim 3/4 uur aan de ctg gelegen, ik zag het hartje ook wel eens stoppen (lampje werd rood) maar kwam ook wel weer terug. de hartslag ging van 125 tot max 163, ik had een met cijfers en niet met golven op een scherm. Ons kindje bleef aan het bewegen maar ik voelde het maar 2 keer. Is bij jou nu wel alles oke? @Silvia : Mijn kindje beweegt blijbaar ook erg goed alleen ik voel er niet zoveel van terwijl mijn placenta en alles gewoon achter ligt! was bij jou verder wel alles goed? groetjes Dorianne
Dat is wel fijn, heb ook bij een paar dames op de kamer gelegen die de baby echt niet voelden en die waren een beetje in paniek. Maar dankzij de ctg zagen ze dat er toch genoeg beweging in zat. Gekke is dat ik de placenta voor heb liggen en juist heel erg veel voel van de baby. Alles was gelukkig goed, ik mag volgende week weer terug komen Bij ziekenhuis opname doen ze hier elke dag een half uur en verder 1 keer in de week een uur (werd bij mij anderhalf uur want kind lag niet stil en ze willen een mooie actieve aaneensluitende rij.
ik heb gisteren ook aan de ctg gelegen. Ik voel de kleine normaal heel erg veel enn heftig. Maar gisteren de hele dag veel minder. Dus moest ook door naar zh voor ctg en echo. Gelukkig begon de kleine weer te bewegen toen de doppen van het ctg op mn buik werden gedaan! Ik ben weer helemaal gerustgesteld. Waarom het minder bewoog konden ze niks over zeggen, kon verschillende redenen hebben.
ik krijg elke week een ctg om de conditie van ons kindje goed in de gaten te kunnen houden. De tweede band die je om krijgt is idd om "weeen-activiteit" van je buik te meten. Bij mij zie je elk ctg ook regelmatige harde buiken (die soms pijnlijk zijn). Maar dat wil ook nog niet altijd wat zeggen, want mijn baarmoedermond is nog mooi lang en potdicht.
gisteren weer aan de ctg gelegen, zolang ik ons kindje niet goed blijf voelen moet ik dagelijks op controle. Als ik aan de ctg lig is ons kindje erg druk en blijft die bewegen, ik heb daarna er gewoon buikpijn van. Blij dat ik de baby gevoeld heb maar de buikpijn is ook niet alles. Vandaag om 10.30 weer aan de CTG dus.