Dames, alweer een wellicht domme vraag van mij, maar ik weet echt even niet hoe moet ik precies tellen bij mn cyclus? Ik ben net gestopt met de pil, onttrekkingsbloeding begon donderdagochtend. Begin ik dan met tellen vanaf donderdag, of vanaf de eerste dag dat ik niet meer bloed, wat waarschijnlijk maandag zal zijn? Dus, wat is de eerste dag van de cyclus? weet natuurlijk dat ik nog moet ontpillen enzo en dat het niet meteen netjes regelmatig zal zijn allemaal... *voelt zich een nitwit*
als je een onttrekkingsbloeding heb gehad telt dat niet mee als echte ongi je cyclus begint vanaf dag 1 van je echte ongi zodra je rood bloed verliest
ah ok! Bedankt! Zat ik er dus helemaal naast. Maar dat betekent dan wel dat je bij de eerste paar weken (dus totdat de eerst echte ongi begint) totaal geen idee hebt wanneer je eisprong is... das balen
klopt, inpreciepe kan je eerst uitgaan van een cyclus met 28 dagen dus dan heb je ongeveer bijv 2 weken ervoor je eisprong
ik zou dag 1 van je onttrekkingsbloeding nemen als dag 1, vanaf daar gaan rekenen. je kunt inderdaad nu nog niets zeggen over de lengte van je cyclus, maar als je van gemiddeld 28 uitgaat. heb je dus je eisprong op dag 14, geteld vanaf je eerste dag van je ontrekkingsbloeding, snap je? en trouwens, geen enkele vraag is dom hoor, niet vragen is pas dom! daar zijn we voor hier!
Ik sluit me aan bij Surf... Je kunt ovulatietestjes bestellen bij sensitest of zwanger en kids. Die dipsticks zijn niet extreem duur... Na je onttrekkingsbloeding kun je ook een eisprong krijgen, dus begin je gewoon vanaf deze cyclus je rondes te tellen. Veel plezier en succes in de komende tijd.
Super dames, bedankt! Dan tel ik vanaf afgelopen donderdag, als ronde 1. Uitgaande van de meest gunstige 28 dagen, heb ik dan een eisprong rond 25 mei en NOD 8 juni. Hoe het echt loopt zullen we wel zien.