Hoi Meiden, ik wil even weten of er meer vrouwen zijn met een schildklier probleem, slik nu 2 tabletten van 50 mg, mijn internist vertelde dat zodra ik wist dat ik zwanger zou zijn een halve tablet van 50mg erbij moest nemen, nou ben ik met behulp van clomid in sept vorig jaar zwanger geraakt helaas kreeg ik na 8 weken een MK. ik ben benieuwd of sommige vrouwen ook last van hun schildklier hebben en hoe hun hun medicijnen moesten gebruiken tijdens hun zwangerschap. Ik ben nog niet zwanger moet nog even wachten wanneer ik weer ongesteld wordt na de mk, maar dan gaan we weer aan de slag met clomid en hopenlijk gaat het dan wel goed. Ik wens iedereen een vruchtbaar en gelukkig 2007. liefs leonie [/quote]
Hallo Leonie, Ook ik heb schildklier problemen, een te langzaam werkende. Hiervoor slik ik thyrax, ik heb er al jaren last van en hij is op orde. Mijn TSH is 0,5 en mijn FT4 is 20 perfect dus voor als je niet zwanger bent. Zo gauw ik zwanger ben moet mijn medicatie worden aangepast en tot die tijd laat ik het om de twee maanden controleren. Als je zwanger bent streven ze naar een TSH van 0,1. Als je schildklierwaarden goed zijn heb je net zoveel kans om zwanger te raken als een gezonde vrouw, wanneer hij niet goed functioneert is je kans aanzienlijk verminderd. liefs
Ik heb de ziekte van Graves en slik PTU. Als je goed ingesteld bent mag je gewoon zwanger worden, ik heb volgende week een afspraak met de internist om te kijken hoe nu verder met de medicatie.
Hoi Leonie, ik heb je een pb-tje gestuurd. Wat vreselijk dat je zwangerschap is misgelopen... Veel sterkte! Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het wel goed allemaal. Ik ben hypo sinds de geboorte van mijn zoontje. Heb er bijna twee jaar over gedaan om goed ingesteld te raken met Thyrax. Eenmaal goed ingesteld was ik gelijk zwanger. Voor de hypotjes onder ons hier, ik ben zwanger geworden met een TSH van 0,3 en een FT4 van 21,3. Ik moest ook ophogen met de Thyrax. Leonie, waarschijnlijk weet je het wel. Maar zodra je weer zwanger bent gelijk bloed laten prikken en ophogen. Sunnycloud, jij hebt prachtige waarden om zwanger te worden. Ik hoop voor je dat het snel zover mag zijn!
Patrieske jij geeft me echt weer moed wat geweldig zeg. Maandag kreeg ik die uitslag en we zijn nu juist in de klus periode dus ik hoop het zo. Hartstikke bedankt meid
Sunnycloud, mag ik vragen of jullie al lang bezig zijn voor een tweede? Ik weet nu dus, dat ik niet zwanger wordt met een TSH van rond de 2 en een FT4 rond de 16. En dat terwijl deze waarden volgens de artsen ook prima waarden zijn. Niet goed ingesteld zijn kan dus echt een trigger zijn om zwanger te raken. Een goede instelling bewijst dus, dat zwanger raken dan ook niet lang hoeft te duren. Dus in jou geval met deze prachtige waarden zul je je ook waarschijnlijk erg goed voelen. Volhouden hoor deze mooie waarden. Om de zes weken blijven prikken. Ben blij dat ik je een beetje steun heb kunnen geven.
Wij zijn nu in de 8ste ronde voor de eerste, ben nu ook pas goed ingesteld. Heb vanaf mijn twaalfde al een te langzaamwerkende schildklier, wordt hier ook vanaf toen al voor behandeld. Hij is nu pas echt een beetje stabiel. Mijn arts zei dat als je zwanger wilt worden je moet streven naar een waarde onder de TSH 1, misschien is het een idee om dit eens met jou arts te bespreken. Misschien moet je er net een beetje bij hebben. Ik voel me nu echt prima, weet eigenlijk niet meer hoe het voelt om je echt goed te voelen. Nu zonder pil en met een goede waarden ben ik al heel erg blij nu nog een posi test. Hoop dat het bij jou ook snel gaat.
Je hebt een heel goede arts als hij zegt dat je naar een TSH moet streven van onder de 1 als je zwanger wilt worden. Als je nu pas echt goed bent ingesteld moet je die acht maanden eigenlijk vergeten, want toen had je nog geen reeele kans op een zwangerschap. Blijf vooral ook je FT4 in de gaten houden want die is erg belangrijk als je zwanger bent. Bij jou zit ie in het hoog normaal bereik, maar gaat wel zakken als je zwanger bent. Mijn TSH was op moment van constatering zwangerschap 0,3, FT4 21,3 na vier weken was mijn TSH al gestegen naar 2,3 en mijn FT4 gezakt naar 14,4... Dus dat achteruit gaan van je waarden kan heel snel gaan. Grinnik! wat bedoel je hiermee?
Oh sorry slaat nergens op had niet bij mijn stukje gemoeten. Ben blij met je antwoord. Ik laat mij nu om de zes weken prikken en heb dezelfde dag nog uitslag (werk in het ziekenhuis), erg handig. Hoop dat ik de volgende keer zwanger mag gaan bloedprikken. Bedankt voor je lieve woorden en steun, ik wens je een hele fijne zwangerschap.
Dat is altijd fijn dat je gelijk de uitslag hebt van je bloedonderzoek. Zeker als je straks zwanger bent, kun je gelijk je behandelend arts in de kraag vatten en ophogen. Ik hoop voor je dat je wens snel uitkomt!
hoi meiden, Heb net de internist gesproken en mijn waarden zijn FT4 24.2 en mijn tsh 0.8, dus volgens mij mooie waarden. Moet alleen nog even afwachten tot ik weer ongesteld wordt na mijn mk ( zijn advies was ook weer gelijk bijslikken zodra ik zou weten dat ik zwanger zou zijn en een afspraak maken. ( hoop hem dus gauw weer te zien hihih) Ik vroeg ook of mijn biologische klok te maken kon hebben met de onregelmatige cyclussen. Ik heb toen ik gestopt was met de pil 10-05 ook 3 mnd geen menstruatie gehad en daarna een heel onregelmatige cyclus, met behulp van voetreflex zijn mijn cyclussen regelmatig geworden en met behulp van clomid gecombineerd met voetreflex was het de 2 de keer raak, alleen mocht het niet zo zijn en kreeg ik na 8 wk te horen dat het hartje was gestopt. Moet alleen nog even afwachten tot ik weer ongesteld wordt na mijn mk ( krijg nu provera om het op gang te brengen ), en dan gaan we weer klussen met behulp van clomid. volgens de internist stond dit los van elkaar alleen als mijn waarden abnormaal waren kon er enigsins verband mee worden gemaakt. Zijn er trouwens meer vrouwen die voetreflex hebben gedaan om zwanger te raken. Groetjes Leonie