Rare vraag...

Discussie in 'De bevalling' gestart door ssgerundt, 8 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Ik heb nu al vaker gehoort, dat als je gaat bevallen en je gaat persen dat je dan ook per ongelukmoet gaan poepen omdat je zo aan het druken bent.
    Hebben jullie dat ook weleens gehoort en hoe kan je dat voorkomen.
    Sorry voor die rare vraag.... :(

2. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hihi klopt,schijnt echt mega normaal te zijn,is bijna niet te voorkomen want je baby perst volgens mij je endeldarm nog net niet uit :oops:

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb me er geen zorgen over gemaakt. Geloof me tijdens een bevalling geneer je je nergens meer voor. Ik niet in ieder geval.
    Buiten dat legen je darmen zichzelf meestal grotendeels al tijdens de weeen.

4. Niet meer actief

ja hoor.. ik heb meerdere matjes onder gescheten!

En het kon me niets boeien! Dat bewees alleen maar dat de weeën goed waren en ik goed bezig was (heb ik me laten vertellen)..

5. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Is heel normaal en als dat gebeurt zorgt de verloskundige er wel voor dat het meteen weggehaald wordt, je zult het zelf niet eens merken.

Wat hiervoor ook al geschreven werd, tijdens de ontsluitingsweeën worden je darmen meestal al wel geleegd.

6. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    In België is het de gewoonte van (als je op tijd bent) een lavage te geven (spoeling, iets in je darmen spuiten dat je doet ontlasten) en dan hoef je niet bang te zijn dat je de hele boel onderpoept :)
    En dan nog, het is de natuur, je perst, dus das normaal dat er iets meeglipt...

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik was er ook heel bang voor, en ik had ook een klisma gevraagd. Uiteindelijk ben ik ingeleid en ik heb me er totaal geen zorgen meer omgemaakt, ook geen klisma meer gehad haha...
    En ik maakte me er echt HEEL ERG druk om!

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ja heb dat ook gehad..
    Ik kwam met 9 cm in het zkhs, dus geen tijd voor klisma.. en had al een paar dagen last van verstopping..

met inwendig onderzoek zei ze ook meteen dat er iets zat wat er eerst uit moest.. haha.. nouja boeiend.. maakte me niets uit op dat moment!

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook moeten poepen :oops:
    Maar het interesseerde me op dat moment totaal niet.

10. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Op een gegeven moment dacht ik: wat voel ik nou, is dat de baby die eruit floept hahaha. Ik zat onder het lachgas hoor, dus dat is mijn excuus :) Was het maar waar dat die er zo makkelijk uit gefloept was :rolleyes: 8)
    Ik heb heel veel gepoept tijdens de ontsluitingsweeën maar wij hadden een paar uur eerder uitgebreid zitten gourmetten :confused: :) Maar het kon mij dus ook echt niets schelen. Ik voelde iedere keer een warm washandje, dat kan ik me nog wel herinneren, verder gaat het echt allemaal een beetje langs je heen ;)

11. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb mer er van tevoren vreeeeeeslijk druk over gemaakt! Het leek me ontzettend genant.

Maar tijdens de bevalling had ik er niets van gemerkt. Toen ik er later naar vroeg bij mijn man, bleek het wel gebeurd te zijn....

Op dat moment sta je er dus echt niet bij stil!

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dat is ook wel iets waar ik bang voor ben. Vind het zo genant lijken.
    Serjenka is geboren via keizersnede, maar deze komt met een beetje geluk natuurlijk ter wereld.

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb het zelf niet gehad maar het klopt idd enne je schaamte is volledig weg hoor gelooooooooof me, je wilt niet weten hoe ike r gisteren bij heb gezeten, gelegen en gestaan whaha, kan er nu goddank om lachen :)

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb het ook gehad. Ik heb er niks van gevoeld. Ik merkte het alleen doordat de VK het matje onder mijn kont weghaalde, daardoor wist ik dat er iets uit gekomen was :p

15. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    oohw wat heb ik me daar ook druk over gemaakt!
    was blij dat ik wist dat ik bevallen ging (inleiding)
    heb dag van te voren chinees gehad en daarna naar de wc geweest en uit voorzorg nix meer gegeten :oops:
    maar op hetmoment der waarheid kwam er toch wel wat durfde eigenlijk niet meer mijn volle krachten op het persen te zetten wnt schaamde me dood! :oops: :oops:
    gelukkig was et geloof ik maar een ietsie pietsie maar ja het kindje moet er toc uit dus jezult toch moeten persen haha

16. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou helaas, daar is echt niks aan te doen hoor. Als er iets in je darmen zit en dat zit in de weg, dan komt dat er vanzelf uit. Je kunt slecht de hele tijd niks eten, omdat je bang bent om te moeten poepen. En het is echt waar, op het moment zelf kan het je werkelijk niks schelen. Dan is het belangrijkste dat die kleine er uit komt en dat die gezond is. Daarna wordt je lekker gewassen en is zo alle zooi (bloed e.d.) opgeruimd.
    Ik zou me hier echt niet druk om maken, je kunt er toch niks aan doen en er zijn dingen die belangrijker zijn.

17. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Het is als je er zo over nadenkt een raar idee, maar het is volkomen normaal dat die ontlasting eruit komt/moet.
    Het is goed om een klysma te vragen, dan zijn je darmen leeg voordat je begint en geeft ook wat meer ruimte.
    Maar op het moment zelf intereseert het je denk ik niets als er wat ontlasting uitkomt.
    Zolang die kleine er maar gezond uitkomt!

18. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    er zijn ook vrouwen die dan zetpillen gebruiken tijdens de eerste weeën, zodat dit voor het persen volledig uit is.

Ik denk niet dat ik me daar al te druk in ga maken. Zolang er maar niks speciaals gebeurd (you never know), de baby moet eruit met of zonder poep. haha

Groetjes,
    N23

19. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ehum, klinkt niet echt leuk dit :(

20. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    ;)

Als je eenmaal bezig bent, denk je er niet meer aan. En al helemaal niet als die kleine er is, dan ben je zo blij dat het je niets meer uitmaakt al kwamen er kilo's uit ;)

En als je er echt tegenop ziet, is een klysma fijn: kun je lekker in je eentje je darmen legen op de wc zonder dat iemand het ziet.

Deel Deze Pagina