Als je zelf in het ziekenhuis wilt bevallen zonder medische indicatie moet je dan extra geld betalen?
zat net in mn verzekeringspolis te kijken (dat ik daar niet eerder op kwam) en dat geldt dus indd...dat je dan een eigen bijdrage moet betalen..
Als je aanvullend verzekerd bent dan krijg je 120 euro terug van je verzekering en zo niet kost het 250 euro,maar dat is bij zorg en zekerheid.
Ik ben op 30 december bevallen en ik moest 269 euro zelf betalen, ben bij OZ verzekerd met een basispakket. Vanaf 1 januari werd het volledig vergoed door OZ ook zonder medische indicatie...... was dus pech hebben voor ons, Ilias was net 2 dagen te vroeg (Niet dat het geld me ook maar iets interesseerde hoor, ik was veel te blij dat hij er was )
Bij ons doen de verloskundige niet meer aan thuisbevallingen dus dan ga ik er van uit dat het niet vrijwillig is om niet in het ziekenhius te bevallen, maar word bij mij ook voledig vergoed!
Ik zou bij CZ een eigen bijdrage betalen, maar waarschijnlijk moet ik bevallen in het ziekenhuis. Dan krijg ik alles vergoed.