dingen niet eten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mams136, 10 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik weet dat je tijdens een zwangerschap bepaalde dingen niet mag eten, maar zijn er ook dingen die je beter ook niet kan eten als je zwanger wil worden?
     
  2. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Je kan hier wel meer over vinden bij het onderdeel gezondheid. Maar ik geloof dat voedsel niet zoveel kwaad kan op dit moment, er is geen band met een baby, dus die krijgt er niets van mee.
    Net als altijd wel oppassen met producten over datum en rauw vlees etc. maar dat lijkt me normaal :)
     
  3. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    vroeg het me af omdat bepaalde vitamines enzo slecht zijn, dus het beste is die dingen gewoon zo min mogelijk te eten...ook al zijn ze zooo lekker?
    daar gaan mn toastjes met pate hahaha
     
  4. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Dat is vitamine A, zit in leverproducten jah.
    Maar ik geloof dat je die wel gewoon mag hebben als je zwanger wil worden. Maar alles met mate natuurlijk ;)
     
  5. saartje27

    saartje27 Fanatiek lid

    13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wil echt niet lullig doen hoor, maar waarom zou je dat nu al niet meer gaan eten?
    Geniet er nog maar lekker van, als je zwanger bent zou ik persoonlijk pas rekening gaan houden met eten enz...
     
  6. Noor

    Noor Actief lid

    4 jul 2007
    255
    0
    0
    Niet teveel breezers, maar verder: ETEN JIJ! ;)
     
  7. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    zolang je niet zwanger bent mag je gewoon alles en eten en drinken ga geen dingen laten staan
    pas met 6 weken is er contact tussen jou en baby
    dus ik zou zeggen gewoon lekker door eten

    en pate als je zwanger bet mag je dit ook eten maar met mate
     
  8. Jorietje

    Jorietje Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.140
    682
    113
    Zuid-Holland
    Gewoon lekker alles eten...
    Ik at en dronk ook een tijdje niet alles, geen cola, geen koffie, weinig thee, niet te veel mac donalds ;) , ik dronk alleen sappies, snoepte niet teveel... Maar dat is niet uit te houden, daar ben ik snel mee gestopt en daar ben ik heel blij om, zeker als je bedenkt dat we al ruim een jaar bezig zijn...

    Ik eet en drink weer alles zoals ik altijd deed (alleen de cola in iets mindere mate dan voorheen, maar dat is zoiezo niet verkeerd) en dat blijft zo totdat ik een positieve zwangerschapstest in handen heb...
     
  9. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hhaha ok ok!
    druk aant eten momenteel!
    voordeel van stoppen met roken, heb weer veeeel honger en dat mag ook wel, ben 5 kilo aangekomen maar ben nog niet tevreden...
     
  10. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Voor hetzelfde geld duurt het twee jaar voor je zwanger bent, waarom dan nu al dingen niet eten? Lekker doen hoor, tegen de tijd dat je zwanger bent kan je er nog rekening mee gaan houden.
     
  11. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik at en dronk de eerste maanden dat we probeerden ook niet alles. NU heb ik zoiets van we zijn al bijna 3 jaar bezig ik vindhet best. Zodra ik die 2 streepjes op mn test heb let ik weer op mn eten.
     
  12. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    dank jullie voor de antwoorden:D
    ben gewoon lekker aant eten, gezond en ongezond :p en zie wel wat er gebeurt
     
  13. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    hoi,

    ik heb wel ergens gelezen dat vrouwen die geen of heel weinig koffie drinken sneller zwanger worden, dan vrouwen die veel koffie dronken (schijnt zelfs voor caffeinevrije koffie te gelden).
    ik volg ook sonja bakker die ook weinig koffie 'toelaat' en omdat we al een tijdje bezig zijn, drink ik nu weinig koffie (baat het niet dan schaadt het niet).

    las ook ergens dat je eigenlijk geen alcohol zou moeten drinken en je partner ook niet zodra je gaat proberen om zwanger te worden, maar dat vind ik niet echt haalbaar. dat gaat ook zeker opvallen dus dan kun je net zo goed de hele vriendenkring inlichten :)
    en ik probeer ook juist te genieten van dat het nu nog allemaal kan!

    groetjes, lauwie
     
  14. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    Hoe zit het eigenlijk met thee. Mag je dit wel onbepekt drinken. want hierin zit toch ook caffeine?

    Liefs
     
  15. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Thee en koffie zijn beide niet oke
    Maar omdat nu te laten staan
    dan is buiten lopen ook niet goed met al die uitlaat gassen
    zo lang er nog geen posi test is zou ik me nergens druk om maken
     
  16. lauwie

    lauwie VIP lid

    17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    ik maak me juist druk omdat er geen posi test is! ;)
     
  17. stampertje

    stampertje Niet meer actief

    inderdaad, als je je voor je posi test al druk moet maken over wat wel en niet mag, kan je helemaal niet meer genieten.
    Ik geniet nu dus nog maar dubbel van mijn koppen thee (gaan er nogal wat doorheen op eendag), en ga pas minderen als het nodig is.

    Liefs
     
  18. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Zolang je per dag niet 3 liter koffie naar binnen werkt zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken hoor. Heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand niet zwanger werd omdat ze iets wel of niet aten ( tenzij je zwaar aan de drugs bent dan). Snap dat je alles probeert om zo vruchtbaar mogelijk te zijn, maar van 2 toastje meer of minder met pate of file zal het echt niet afhangen hoor.
    Veel succes!
     
  19. Willes

    Willes Fanatiek lid

    14 nov 2006
    1.121
    70
    48
    Zolang je niet zeker weet of je zwanger bent, gewoon lekker alles eten en drinken vind ik.
    Ik heb afgelopen weekend ook weer heerlijk een paar biertjes gedronken en een lekker biefstukkie gegeten. :D
     
  20. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    thee ook al...pfff ik ben theeverslaafd!
     

Deel Deze Pagina