'We' zijn zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamske, Jun 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Een paar dagen geleden zag ik een filmpje, via Facebook of ZP, ik weet het niet meer. In ieder geval zag je een of andere zwangere ster die pis- en pisnijdig werd omdat een presentator haar vertelde dat hij en zijn vrouw ook zwanger waren.

Ze was van mening dat mannen niet mogen zeggen dat ze zwanger zijn, omdat ze niet iets ter grote van een meloen uit een gaatje ter grootte van een appel hoeven te persen in de nabije toekomst... Omdat ze niet door een periode van misselijkheid heen hoeven zonder een kater te hebben... Omdat ze gewoon alles nog mogen eten en drinken wat ze willen...

Ik heb er hartelijk om gelachen, maar ik werd er wel nieuwsgierig van wat nu eigenlijk de meest gedeelde mening hierover is bij vrouwen.

Zelf ben ik het volledig met haar oneens. Zwanger zijn betekent letterlijk dat je in verwachting bent van een baby... Je verwacht een baby en dat doet de man net zoveel als de vrouw. Als mijn man zegt dat 'we' zwanger zijn, dan vind ik dat fijn... Ik ben er zelfs wel een beetje trots op dat hij zich zo uitdrukt, het geeft mij een beetje het gevoel dat hij er net zo mee bezig is als ik.

En natuurlijk, de vrouwelijke kant van het zwanger zijn is niet makkelijk. Ik ben een week of 10 van 's ochtends tot 's avonds misselijk geweest en vind zelf dat ik in vergelijking met anderen nog niet eens mag klagen.

Maar andersom kan ik de inspanningen van mijn man ook heel erg waarderen. Hij was degene die iedere dag even vroeg hoe het ging en ontbijt op bed bracht als ik er aan toe was. Toen ik mezelf had ondergekotst onderweg met een weekendje weg, liep hij mee naar het damestoilet zodat ik me achter hem kon verschuilen (ik schaamde me echt kapot)... En had hij de auto alweer helemaal schoongemaakt vanbinnen toen ik terugkwam. Hij eet geen tacochips, salsa, pinda's, alles wat teveel stinkt voor mij, omdat ik er niet tegen kan...

Al met al vind ik nog altijd dat wij vrouwen de echte top-prestatie leveren. Wij doen er tenslotte alles voor om de kleine lieveling lekker te laten groeien in onze buik en gaan door alle kwaaltjes (of kwalen, bij veel vrouwen). Maar de mannen mogen toch ook wel wat credit?

Hoe denken jullie daar over?

2. Medith

Medith Actief lid

Jan 15, 2014
    292
    5
    18
    Ik ben zwanger en ik kan hoogstens zeggen dat wij in verwachting zijn. Ik vind het altijd raar klinken als mannen/vrouwen zeggen "wij zijn zwanger". Gewoon, omdat het feitelijk niet zo is.

3. Cupcake10

Cupcake10 Actief lid

Mar 20, 2013
    341
    18
    18
    Female
    Overijssel
    Hmm nee ik vind het tenenkrommend als mensen zeggen dat 'we zwanger zijn'.
    'Jij' bent zwanger en 'jullie' verwachten een baby. Dat vind ik veel beter verwoord. Ik begrijp dat je vind dat de man ook een heeeele grote bijdrage heeft in het feit dat een vrouw zwanger raakt en haar darin goed steunt waar nodig ;) maar hij is niet zwanger, dat ben jij.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik vind het ook altijd een beetje raar als ik dat hoor.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik krijg de kriebels van de opmerking 'WE zijn zwanger'
    De vrouw is zwanger, de man niet. Een man mag heus credits maar dat maakt hem nog niet zwanger ;) :p

6. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    ik ben het wel met ts eens!
    Ik vind het ook net leuk als mijn man zegt dat 'we' zwanger zijn.
    En heb wel zelf amper kwaaltjes gehad en ml heeft tijdens de zwangerschap dus niet echt veel moeten 'meevoelen'.

7. Nee, ik vind het ook echt belachelijk klinken als een stel samen zwanger beweert te zijn. Ze zijn wel samen in verwachting, maar niet samen zwanger. De letterlijke betekenis van 'zwanger' is ook heel anders dan 'in verwachting zijn' :D Als het gebruikelijk was dat mannen net zo zwanger zouden zijn als vrouwen, zouden er niet van die eh, bijzondere docu's gemaakt worden over 'zwangere mannen', denk ik :D

8. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,533
    5
    38
    maar het is idd misschien beter geformuleerd als ze zeggen: wij zijn in verwachting. Maar ik stoor me dus zeker niet aan de uitspraak 'we zijn zwanger'

9. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Haha, dat zou wat zijn. Als een man ook daadwerkelijk "zwanger" zou zijn. De meesten zijn al superzielig als ze een verkoudheidje onder de leden hebben... :p

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ik mag het niet zeggen ' we zijn zwanger' . dat vind mijn man stom klinken.
    Dan zegt hij: JIJ bent zwanger. WIJ verwachten een kindje.

Vind wel dat hij gelijk heeft. Mijn man is niet zwanger nee.

11. Linana

Linana Niet meer actief

Ik vind ook dat het "we zijn in verwachting" en "ik ben zwanger"

Een man is simpelweg niet zwanger ;)
    Verder mag de man best wat credits krijgen hoor, hij heeft nogal wat te verduren tijdens een zwangerschap.
    Hier in ieder geval wel :D

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn man en ik zeggen altijd;

Wij zijn in verwachting.

en

Ik ben zwanger :)

13. Mamske

Mamske Bekend lid

Feb 5, 2014
    757
    20
    18
    Female
    Draagconsulente
    Oeps, jullie hebben gelijk! Zwanger is letterlijk 'een ongeboren kind dragend'...

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    IK ben zwanger inderdaad, vriend at misschien wat meer lekkers mee maar thats it ;)

15. Fizzy

Fizzy Bekend lid

Jul 24, 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    AAAAAHHH hahahaha even heel hard gillen hoor! :$:D

Hier ben IK zwanger, en WIJ in verwachting inderdaad. Zou er niet boos om worden als vl wat anders zou zeggen, zoals in het filmpje, maar het klinkt wel een beetje vreemd ja.

Waar ik dan weer niet tegen kan is dat er wat de bevalling betreft men zich meer zorgen maakt om vl omdat hij bang is voor ziekenhuizen :) Want stel je voor dat er voor hem geen stoel staat als hij even duizelig wordt... ;) :(

16. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik ook degene die zwanger is, en samen zijn we in verwachting.

17. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Idd, ik ben zwanger, maar we zijn in verwachting. Mijn man zegt vaak dat zijn vrouw zwanger is. Of hij zegt dat we een kindje krijgen.
    Maar we doen het ook wel samen. Tot 14 weken was het zo, dat ik de boel onder kotste en hij het weer opruimde...:)

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Hmm ik krijg eerlijk gezegd niet minder jeuk van "wij zijn in verwachting". ;)

19. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wij verwachten een kindje klinkt oké. Wij zijn zwanger vind ik echt vreselijk.

Share This Page