12 weken geen hartslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kusjes1986, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    he meiden,

gister voor controle bij de verlos geweest. ze kon het hartje niet vinden en na 5 min zoeken heeft ze de echo aangezet omdat de vorige keer 10 weken een mooi kloppend hartje was op de echo maar het kindje wel heel erg stil lag. nu ging het beeld en wat was het kindje druk! we hebben dik 5 min mogen kijken naar een springend kindje. Wat een geruststelling dat we nog even mochten spieken. maar is het normaal dat je met 12 weken niks hoort? Het is de 3de maar kan het me niet herinneren van de vorige 2

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij dl kon de ha met 12 weken het hartje ook niet vinden en moest ik voor een spoedecho..
    gelukkig was daar een mooi kloppend hartje te zien.
    nu bij deze baby is een dwarsligger zeg maar.
    bij de termijnecho moest ik alle kanten op wiebelen om het wakker te krijgen zodat er gemeten kon worden en het hartje goed te kunnen zien.
    bij de 2de controle had de vk eindelijk het hartje gevonden even kunnen luisteren geeft baby een schop en 'zwemt' weg..
    ik denk dat het er ook net aan ligt hoe je baby op dat moment ligt of ze het hartje goed kunnen vinden..
    misschien wilde je baby gewoon even in beeld?

3. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    Ja bij 12 weken is het normaal dat ze het nog niet kunnen vinden rond 12 weken komt de baarmoeder tot het schaambot.
    Hier doen ze daarom pas luisteren bij 14 weken.

4. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Bij een eerste is dit inderdaad zo, maar bij een 2e of daarop volgende zwangerschap groeit je baarmoeder veel sneller.
    Echter heeft je kindje dAn nog meer bewegingsruimte, waardoor het weleens zoeken is naar het hartje.

Mijn 2e zoon zwom ook altijd weg voor de dopler en werd tijdens echo's ook enorm druk, had de indruk dat hij de geluidsgolven niet fijn vond.

Tijdens deze zwangerschap met 10 weken het hartje al gevonden met de dopler.

5. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    is normaal inderdaad, dat ze het met 12 weken nog niet kunnen horen.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    bij de 1 is het al met 11 weken te horen, bij de ander pas met 12 weken en anderen nog later. is niet zo heel gek iig :)

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Heel normaal. Hier pas vanaf veertien wekrn luisteren.

De titel van je topic is trouwens een beetje raar zo: geen hartslag is wat anders dan geen hartslag te horen via doppler.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is echt niet abnormaal! Om die reden probeerde mijn vk nooit voor de 12wkn het hartje te zoeken met een doptone en zei ze ook áltijd dat het best kon dat ze even flink moest zoeken voor 't hartje. Zelfs met 34wkn zei ze dat nog.

9. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Met 11 weken 3 dgn was bij mij ook geen hartslag te horen, terwijl mijn baarmoeder toen al wel ruim boven het schaambot uit kwam. Met 12 weken 3 dgn vond ze het meteen maar bewoog de kleine wel telkens waardoor ze de dopler telkens verplaatste.

De eerste keer was het mijn eigen keuze om het te proberen. Toen het de tweede keer lukte zei ze dat het vaak ook dan nog niet lukt.

10. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel normaal hoor. Bij mijn verloskundige luisteren ze pas vanaf 14 weken naar het hartje.

11. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ze kunnen het hartje toch wel zien kloppen?
    Bij mij met 6 welen een puntje dat je zag kloppen zeg maar en met 11/12 weken idd ook luisteren.
    Maar bedoel dus zien kloppen is dan toch ook een zelfde idee?

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.254
    6.147
    113
    Jep hier ook, en toevallig ook van de derde. Mocht de week erop terug komen. Toen wel een treintje gehoord :)

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is idd gewoon een hartslag, alleen werd hij met de doppler niet gevonden in geval van TS; kan me voorstellen dat het schrikken is, maar kan gebeuren met die termijn. Titel van het topic klopt dus niet helemaal, want er is wel een hartslag.

14. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Bij mij kunnen ze het ook niet vinden (gisteren geprobeerd met 12.3 weken) maar ik heb een dikke buikwand en een naar achterliggende baarmoeder. Dus was niet verontrustend. Over anderhalve week een echo en ik hou de hoop er gewoon in dat het goed komt.

15. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Bij mijn praktijk gaan ze pas luisteren met 14 weken. Omdat het eerder niet of minder goed lukt.
    Met 12 weken heb ik dus ook alleen hartje gezien maar niet gehoord. Zou me niet zo druk maken.. .

16. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik had geluk, ik heb gisteren met 11+4 het hartje gehoord. De vk zei dat ik kans had te vroeg te zijn maar nee, een prachtig treintje hoorde we :)

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Om die reden luistert mijn vk pas vanaf 14 weken naar het hartje.
    Ook toen zei ze dat het kon gebeuren dat ze even moest zoeken of helemaal niet zou vinden maar zodra ze em erop zetten had ze beet :)

18. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry meiden heb de titel niet helemaal goed omschreven. Omdat het de derde is had ze wel gedacht dat ze hem kon vinden. Maar omdat het kindje de vorige echo niet of nauwelijks bewoog hebben we toch nog even mogen spieken. Super fijn en maak me nu ook totaal geen zorgen meer

19. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik lag ket 12 weken in het ziekenhuis met uitdroging en kalium tekort,

Ze wouden toch even voor de lol hartje luisteren, is niet gelukt,
    Ik werd er niet bang van, had al 3 goede echo's gehad
    Zelf waren ze ook niet ongerust, 1 week later zou ik weer een echo krijgen dus ik vond het wel prima :p

Is overigens mijn vierde, dus ook na meerdere kinderen kan het met 12 weken lastig zijn ;)

20. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Heb ik ook gehad met 12 weken. En toen de week erop een nieuwe afspraak en toen wel het hartje gehoord. Het is heel klein nog en duikt alle kanten op.

Deel Deze Pagina