Hoi, Bij een inwendige echo wordt het vruchtje opgemeten. Aan de hand van de grote krijg je te horen hoe lang je zwanger bent. Mijn vraag hierbij is; hoe nauwkeurig is die meting? Bij mij klopt het nml. niet. Weet precies wanneer we voor het laatst hebben geklust die maand. En dat is 9 dagen voor de bevruchting(volgens de meting). Dan moet het zaad wel errugg lang goed zijn gebleven. Bijna onmogelijk. Zou het ook kunnen zijn dat het vruchtje gewoon wat aan de kleine kant is? (er klopt wel een hartje)
wie weet wel late innesteling? Ga er maar vanuit dat als het hartje klopt dat je goed is! Liefss, Taliaa ennuh, je hoort wel vaker dat ze bij een tweede echo je weer vooruit zetten!
Ik zou me er niet direct al te veel zorgen om maken. Het kan altijd wel en paar dagen verschillen en ineens maakt de kleine een groeispurt en is hij weer keurig op schema. Zelf denk ik, dat het vrij moeilijk is om echt nauwkeurig te meten bij een echo. Ze hoeven er maar een fractie naast te zitten op het scherm en je hebt zo een verschil van hier tot Tokio.
zeker in het begin kan men er niet altijd een peil op trekken en kan later blijken dat je wat "verder" of soms zelf wat "korter" zwanger bent dan gedacht... tot 16 wkn wordt de termijn nog veranderd juist om wat al gezegd is, dat ze nog wel eens een groeipurt willen maken en de termijn dan kan worden bijgesteld... maak je niet al te veel zorgen, je kunt nu wel roepen dat je precies weet wanneer je het voor het laatst gedaan hebt, en wanneer je je eisprong hebt gehad, maar feit is en blijft dat je dat nooit zeker kunt weten.. jij "voelt" misschien je eisprong, maar je weet niet of hetgeen je voelt komt omdat je eisprong eraan komt, of je je eisprong hebt, of dat je eisprong geweest is.... enne er zijn echt wel onderzoeken geweest die aantonen dat er zelfs na 10 dgn nog levende zaadcellen zijn gevonden hoor... daarbij ligt het er ook maar net aan hoe "snel" de innesteling bij jou is geweest, bij de 1 is het eitje al na 5 dgn ingenesteld, en bij de ander pas na 8-10 dgn mag allemaal...... gewoon de volgende echo afwachten meid, dan kunnen ze pas met meer zekerheid zeggen hoe ver je "daadwerkelijk" bent... gr.smoekie (fijne zwangerschap toegewenst)
Hoi, het aantal weken dat ik zwanger zou zijn klopte ook niet met de echo, ik had op 30 dec mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie dat weet ik gewoon 100% zeker maar toen ik voor de echo ging was ik volgens mijn berekening 6 weken en 3 dagen maar de echo gaf niets aan, ja ze zagen dat ik zwanger was maar ze konden zelfs nog geen embryo zien wat mij erg onzeker maakte, maar toen ik een week later weer mocht komen zagen we wel een embryo met kloppend hartje en was ik een week korter heen. En toen ik dan terug keek op mijn templijst die ik had bij gehouden zag ik dat ik inderdaad mijn eisprong op de 20e dag heb gehad en dat is dus een week later en klopte de echo dus wel precies. Het schijnt dat je als je dus inderdaad uit gaat van de eerste dag van je laatste menstruatie uitgaat dat 30% van de vrouwen toch heel anders uitkomen als de echo wordt gemaakt. Ik ben nu bijna 8 weken en maandag ga ik weer voor een echo en kijken we of alles nog in orde is en wat de uitgerekende datum deze keer zal zijn, gr. Nicole
Hoi Nicole, Alvast heel veel succes gewenst morgen! Jouw verhaal klopt precies met die van mij. Ook ik weet precies de dag van mijn laatste menstruatie voor 100% zeker en ook bij mij zagen ze eerst helemaal niets, terwijl ik volgens de berekeningen toch 6 1/2 week zwanger zou moeten zijn. De tweede keer konden ze dan wel zien dat het vruchtzakje gegroeid was en dat er een embryo in zat van 2mm (maar geen kloppend hartje). Aanstaande Woensdag moet ik weer en dan zou er echt wat te zien moeten zijn. Ik zou dan volgens de gewijzigde berekeningen dan 7 1/2 week zwanger zijn dan.
Ik zou gek worden moest ik nu donderdag voor de echo gaan en er nog niets te zien zou zijn! hopelijk schat hij me verder dan ik ben Is leuk om af te tellen. Bij Myrthe moest ik pas om 9 weken gaan en nu laat hij me al op 7 weken komen. Benieuwd wat er dan nu te zien valt. Neeee, niet een tweeling aub Liefs Kitty
ja dat kan best! Ik ben zo tien dagen terug gezet. Zaad kan wel tot 4 dagen goed blijven. En dan na de bevruchting kan een eitje er soms tot een week langer over doen om in te nestelen. Zodoende kan het toch gebeuren dat je idd zoveel dagen terug gezet wordt.
bij 9 wk zijden ze tegen mijn dat ik 8 wk was (was er echt negen wist ik zeker vanwegen ovulatietesten) en precies 3 wk later was ik 12 wk dus mijn berekening klopte wel eerste meting was 1,5 cm en dus 8 wk volgens hun 2e meting 3 wk later 4.98cm en dus bijna 12 wk maar dit hielden ze aan
Ik denk dat het best weleens een kleine vrucht kan zijn, ik dacht dit ook bij mijn zoontje. Ze dachten toen dat ik een week later zou uitgerekend zijn dan volgens mijn berekeningen. Ik had toen altijd stipt een cyclus van 28 dagen, dus ikzelf bleef bij mijn berekende dag. Ik ben uiteindelijk 3 dagen voor mijn uitgerekende dag bevallen. Dus ik zat er niet zo ver naast .
Mijn gyn zei bij de echo van 7 weken dat er een speling van ongeveer 5 dagen in zit. Dat is dus alleen nog maar de meting. Als je eisprong bv. ook nog 2 dagen later plaats heeft gevonden kan een week verschil dus makkelijk.