Nu sinds dat ik vanmorgen wakker ben weer flink echt steken in mijn buik en rug, gister dus ook al, meer echt richting het weeen gevoel ipv constante pijn. Ook best pijnelijk. Nu kan dat dus natuurlijk best zijn dat het rommelt. maar wat mij daarnaast op valt aan gevoel.. is dat ik gevoel heb van druk van ontlasting wat niet komen wilt, misschien wat hard is. Ik dacht dus ook dat de steken daar meer vandaan komen, dat ik wat last heb van harde ontlasting... Ik dacht dat dat misschien kon komen door dat ik weer extra ijzer moet slikken. (heb dat wel eens gehoord dat je dan last van Ontlasting kan krijgen.) maar nu zegt mijn man dat hjij wel gehoord heb als het echt begint te rommelen tegen doorzetten aan zeg maar, dat hij dan ook wel gehoord dat vrouwen dan last heb van hun ontlasting of in ieder geval het gevoel van... Is dit zo? heb jullie dit ook wel eens gehoord of misschien zelfs ervaren? Zou dit gevoel van moeilijke ontlasting kunnen betekenen, dat het nu toch echt iets aan het gebeuren is (of het al dan wel of niet doorzet)? Renske
ik heb precies hetzelfde hihi k lees met je mee.. k heb ook pijn in me buik gehad en harde buiken maar dan weet ik niet of het oefenweeen zijn ofso of dat het echt aan me darmen ligt..
het zou heel goed kunnen dat als je een beetje verstopping hebt, dat je daar pijn van hebt. Het zou ook heel goed kunnen dat het aan het rommelen is bij je, aangezien je al overtijd loopt. Als de weeen echt beginnen is dat heel regelmatig en je weet dan echt zeker dat het weeen zijn. Het beste wat je nu kan doen is ontspannen, dat helpt het proces als het al begonnen is. Heel moeilijk natuurlijk. Succes ermee! En anders sterkte met wachten, ik was 42 weken dus ik weet hoe naar het kan zijn om te moeten wachten!
Ik hoop voor je dat er nu echt wat begint te komen, maar eerlijk gezegd komt je verhaal me erg bekend voor... Ik heb ook al een week of wat regelmatig dat gevoel. Soms lijken het oefenweeën in je buik, maar die gaan over als je echt goed naar het toilet bent geweest. Ik ga dus meestal rustig met een boekje ofzo op het toilet zitten. Dan komt het meestal wel goed. Trouwens die harde ontlasting heb ik ook al maanden last van. Ik zit daarom aan de Activia. Eerst één bakje per dag, maar sinds een aantal weken 2 bakjes per dag. Bij mij helpt het heel goed. Veel succes! Groetjes, Sonja