Ik heb weer een vraagje: Vandaag bij de VK geweest, alles was ok volgens haar en ze zei tussen neus en lippen door dat het kindje wel goed groeit. Nu heb ik de zwangerschapskaart meegekregen die ik moet afgeven aan de gyn ivm uitstrijkje streptokok B dat bij mij geconstateerd is. Ik heb het even zitten doorlezen en daar stond dus in 1/4 NX symf 24 terwijl ik 26-2 weken in mijn zwangerschap zit. Ik schrok daar best van, ik las dus ergens dat dat de grootte was van een zwschap van ongeveer 28 weken. Ik ben dus heel erg bezig met mijn gewicht en voeding ivm een zeer zware bevalling van een dochter van 4250 gram. Ik hou me aan een suikerbeperkt dieeet. Nu heb ik het gevoel alsof het allemaal niks uitmaakt. Ik ben nu 5 kg aangekomen deze zwangerschap ( buikfoto in album) dat is in principe niet veel, maar ik maak me toch best veel zorgen nu. Ik loop nu al 2 weken voor als ik het zo kan zeggen. Of heeft het niks met het kindje zelf te maken? En wanneer zal een VK er wat van zeggen dat het over de maat is? Ik baal ervan dat ik die kaart heb zitten lezen. Ik word er alleen maar onzeker van. Alvast bedankt.
hoi, je hoeft je er zeker geen zorgen om te maken! Wat betreft je gewocht, je bent zelfs minder dan gemiddeld aangekomen tot nu toe. Overigens zegt het niet zoveel over hoeveel jij uitkomt, vrouwne die weing aankomen kunnen toch makkelijk een 8 of 9 ponder baren en andersom ook! Dat je nu iets voorloopt qua groei is geen probleem, je hebt waarschijnlijk net een groeipsurt gehad. De verloskdunige houdt het goed in de gaten, als je voor blijft lopen krijg je misschien een keer een groei-echo. Probeer het los te laten, je hebt het zelf niet in de hand, en gelukkig gaat een tweede bevalling meestal een stuk makkelijker! Mirjam