Rare wond op vinger.

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

Treez Niet meer actief

Als het twee dagen was, had ik ook direct de huisarts gebeld :eek:.

Bah in zijn oog! Hoe ziet dat er dan uit? Volgens mij is het advies inderdaad een ab-kuur bij grote wonden of heel veel wonden. Mijn jongste dochter heeft het net voor de zesde keer (of zo iets) gehad. Mijn oudste heeft het nu weer in haar neusgaten zitten. Ook een handige plek :confused:. Bij mijn man zag ik net ook weer een verdacht plekje... Ik ben er een beetje klaar mee, maar het schijnt soms wel jarenlang te kunnen terugkomen.

2. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ik zou idd ook zeggen krentenbaard. Hier ook een epidemie in huis :mad:
    Zou idd smeren en dan wel goed in dr gaten houden of ze geen koorts krijgt.

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat bedoel je met resistentievorming?

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Het zat in het hoekje van zijn oog en het groeide zijn oog in. Ze dachten eerst dat het ontstoken was, maar de druppels verergerde de situatie alleen maar. Na verschillende artsen te hebben gezien heb ik zelf aangeven dat mijn vermoeden krenbtenbaard was. En inderdaad, de zalf sloeg meteen aan.

Maar in je neusgaten is ook heel onprettig en vervelend! Sterkte! Ik hoop dat er geen nieuwe plekjes gaan ontstaan en ook niet bij je man. Het is inderdaad hardnekkig en en zeer vervelend...

Treez vindt dit leuk.
  5. Butchke

Butchke Niet meer actief

Nooit een pleister erover doen. Kan de ontsteking naar binnen slaan...

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Ojee... de huisarts zei bij me zoontje toen dat ik hem niet met een pleister hoefde af te dekken omdat zijn kleding er over zat (had toen een grote plek op zijn rug), maar ik het op een "blote" plek wel moest doen zodat hij er niet aan kon zitten.

7. Butchke

Butchke Niet meer actief

Onze huisarts adviseerde juist het tegenoverstelde. Mocht het Krentenbaard zijn , dan mag het niet worden afgedekt. Volgens mij ook het advies van rivm etc.

https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Veelgestelde_vragen/Infectieziekten/Vragen_en_antwoorden_krentenbaard

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Butchke vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Okay tnx! Dan gaan we dat zeker niet meer doen.
    Ik heb de plek vanmiddag opgemeten, morgen maar eens afwachten hoe het eruit ziet :)

Butchke vindt dit leuk.
  10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hopelijk snel verbetering met de zalf!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier wel afdekken. Dik insmeren met betadinezalf en een pleister eroverheen. Zonder pleister krijg je me toch vlekken...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ben je al naar een dermatoloog geweest? Ik heb ook krentenbaard gehad wat maar niet wegging, na 2 antibioticakuren doorverwezen naar de dermatoloog en toen door slijmvliezen insmeren met Bactroban meerdere keren per dag voor 4 weken dacht ik, kwam ik ervan af. Het hoeft echt niet jaren en vele antibioticakuren te duren.

Treez vindt dit leuk.
  13. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Ziet er vrijwel hetzelfde uit als bij mijn dochter en zoontje. Die hadden allebei een velletje bij hun nagelriem en eraan getrokken of gebeten. Nu hebben ze allebei ook een ontstoken plek op hun vinger. Hoopte niet dat het krentenbaard is maar lijkt er helaas dus wel op. ga maandag maar even langs de HA.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen betadine maar fusidinezuur.

Butchke vindt dit leuk.
  15. Treez

Treez Niet meer actief

Je gaf dit advies inderdaad al eerder en ik heb toen de huisarts gebeld om dit voor te leggen. Zij gaf aan dat dit geen zin had. Heel eerlijk gezegd wist ik het toen ook niet meer :confused:.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat is dus echt onzin. Het was een lange weg bij mij met smeren, ik vond het echt heel vervelend, maar het heeft echt wel geholpen. Beter dan er telkens mee blijven lopen en weer een antibioticakuur.

Treez vindt dit leuk.
  17. Treez

Treez Niet meer actief

Ik ga dan toch maar een keer weer bellen. We zijn al maanden aan het smeren en ze kreeg veel buikpijn van de ab-kuren. Het blijft maar terugkomen. Dat kan nooit goed zijn voor dat kleine lijfje lijkt mij :(.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Hier kan ik niet echt verbetering zien, wel is er een stuk vel weg (niet op de plek waar de korst zat, maar juist daarboven).

We smeren vandaag maar stug verder just in case :)
    Morgen moet er dan sowieso verbetering te zien zijn.

Links gisterenmiddag, midden vanmorgen, rechts vanmorgen na de zalf.

photocollage_201811483433958.jpg

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij dochter merkte ik ook geen verschil. Maar ineens kwam de korst na een paar dagen in zijn geheel los en was de huid eronder helemaal genezen.
    Wellicht bij jou ook het geval?

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Zou maar zo kunnen hoor :)
    Daarom is afwachten ook hier weer het magische woord van de dag :D
    Mijn dochter was al helemaal zowat ik tranen toen ik zei dat het misschien krentenbaard was, ze heeft vandaag namelijk de eerste repetitie voor een kerst musical ;);)

Deel Deze Pagina