Rare wond op vinger.

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 3 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh het is wel verergerd. Gelukkig kan je vandaag terecht.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind het wel erger worden. Zeker niet rustiger. Fijn dat je vandaag terechtkan. Wellicht krijg je een antibioticum oid mee en vaak werken die smeersels heel snel.
    Ik wilde ook fusidinezuur zeggen (krentenbaard of bacteriële huidinfecties) maar dat had je al geprobeerd. Hopelijk is het gauw over.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Jup daar smeren we al mee sinds zaterdagmiddag :).
    Bij mijn zoontje werkte fusidinezuur ook niet op krentenbaard en hij moest aan de ab drank. Dat werkte toen gelukkig wel.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Man man heeft sporadisch krentenbaard (echt bij heel lage weerstand) en dat helpt altijd heel erg goed!

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vind het er meer uitzien als wondroos. Goed dat je heen gaat.

6. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik denk ook krentenbaard. Poosje geleden had mijn middelste dat op haar knie. Ze was gevallen en er leek een klein blaartje op haar knie te zitten. 2 dagen later zag ik dat het open was gegaan. Toen toch de huisarts gebeld. Was op vrijdagmiddag, dus ze vroegen of ik een foto kon sturen. Dat gedaan. Huisarts dacht niet meteen aan krentenbaard, maar ik kreeg wel fucidin zalf. Als het niet beter werd moest ik maandag weer bellen. In het weekend werd het alleen maar groter en roder (precies zoals bij jouw dochter). Dus maandag weer gebeld. Toen zeiden ze toch krentenbaard. Ik heb toen een AB zalf gekregen en daar werd het langzaam beter van. Heb wel ruim 2 weken gesmeerd en toen was het alleen nog een zichtbare plek. Ik zal zo eens kijken of ik de foto’s nog heb.

7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Rechts is de eerste foto die ik dr huisarts stuurde en links is 3 dagen later. Daarna ging die blaar nog kapot, maar daar heb ik geen foto meer van.

Picture1541497024443.jpg

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ze zei dat het een besmettelijke bacteriele ontsteking is, maar dat blijkbaar fusidinezuur niet werkt.

Ze krijgt nu ab drank voor een week net als mijn zoon 2 mnd geleden kreeg.

Treez vindt dit leuk.
  9. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Krentenbaard is een besmettelijke bacteriële ontsteking.

Maar fijn dat je iets anders gekregen hebt. Hopen dat het snel aanslaat.

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt... maar vraag me af waarom ze niet gewoon krentenbaard zei hahaha

Evanesco vindt dit leuk.
  11. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    • Precies wat onze zoon in Italië op vakantie kreeg helaas konden we naar huis hy mocht nie meer zwemmen en niet in de On wat daar nu juist was haha ..Hy had daar ab gekregen en een zalf die zalf was naderhand dus verkeerde en in nl andere zalf gehad en binne 4dagen was weg met ab drank en zalf

Bijgevoegde bestanden:

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt ook bactroban (zalf), werkt vaak als fucidine niet werkt. Zou ik veel liever gebruiken dan orale antibiotica.

13. Evanesco

Maar dat werkt helaas niet altijd.

Mijn zoon heeft 2 wkn fucidine gesmeert
    Daarna een week bactroban (voor in de neus)

Vandaag begint hij aan zijn 2de Orale antibiotica kuur.

Erg hardnekkig deze keer.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat klopt, het werkt niet altijd, maar zou dat liever eerst proberen ipv orale antibiotica.
    Wat betreft kuren en smeren, daar heb ik eerder in dit topic al over geschreven. Na 2 kuren die niet voldoende helpen zou ik dus naar de dermatoloog gaan.

15. Musti1234

Musti1234 Actief lid

10 okt 2018
    334
    166
    43
    Hier ook krentenbaard gehad. Na 2 weken smeren ook orale ab. Zie je helaas vaker bij krentenbaard. Het is zo hardnekkig.
    Fijn dat je orale ab hebt gehad!

16. Evanesco

Tuurlijk. Liever eerst de zalf.

Heb hier met de huisarts afgesproken dat er na deze kuur bloed geprikt wordt. Als het dan nog niet over is dan.

17. Treez

Treez Niet meer actief

Waarom moest je naar huis? Was dat het advies van de huisarts daar? De adviezen die ze daar geven zijn niet helemaal up to date en in mijn ogen zwaar overtrokken, maar wij hadden inmiddels al wat ervaring met deze bacterie in Nederland en konden ook vergelijken. De huisarts in Nederland was het er overigens ook mee eens, dat ze er in Italië nogal zwaar aan tilde.

Mijn dochter had ook weer krentenbaard in Italië. Ik vond ze daar behoorlijk overdreven. Ze kreeg voor 1 plek direct een ab-kuur/ drank voor 2 weken en zalf (inderdaad de verkeerde, waarbij ze resistentie kunnen opbouwen). De ab-kuur heb ik niet gegeven. Enkel gesmeerd (bij gebrek aan beter) met de zalf en een paar dagen later was het weg. Plekje afgeplakt met een pleister voor de zon en ze kon prima zwemmen. Zonde dat jullie hiervoor jullie vakantie hebben moeten afbreken. Was niet nodig geweest :(.

18. Treez

Treez Niet meer actief

@Snoopy1979 ik heb weer gebeld maar ik krijg geen doorverwijzing voor de dermatoloog. Ze blijft maar zeggen dat het normaal kan zijn dat de infectie zo vaak terugkomt en dat daar niks aan te doen is. Ik hoop dat we nu de laatste uitbraak hebben en anders ga ik maar weet bellen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat stom. Bij mij heeft het toch wel echt geholpen. Kijk, smeren is niet zo'n punt (en als dat ook helpt), maar telkens die antibioticakuren wel.

20. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

@Treez Laat de huisarts de info eens lezen die ik hier eerder postte. Misschien is het ook die variant? Dan moet er een antibiogram worden opgemaakt om de juiste ab te bepalen en moet het hele gezin worden gedekoloniseerd. Anders blijft de bacterie steeds terugkeren.

Deel Deze Pagina