Rare woorden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fl01, 10 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Misschien hebben ze het boek ‘De drieling’ gelezen. Daar wordt dat ook in gedaan. Ik denk zelf dat het heel normaal is dat kinderen van deze leeftijd dat doen. Ik maak er thuis niet zoveel van en laat ze rustig even het poep/pis/piemel riedeltje afdraaien. Soms lachen we gezellig mee, gek doen moet kunnen, maaaaar je mag het nooit TEGEN iemand zeggen. En daarna is het ook weer klaar. Maar we zijn allemaal jong geweest en vonden het ooit allemaal grappig. Zo erg is dat allemaal niet. Van scheldwoorden tegen elkaar gebruiken worden mensen verdrietig en dat vind je zelf ook niet leuk, zo leg ik het altijd maar uit en tot op heden gaat dat verder prima.

Ik denk dat trouwens dat er een groot verschil is tussen grappige vieze woorden en echte scheldwoorden en grof taalgebruik. Dat onderscheid kun je je kind echt wel leren en daar moet je dan ook gewoon duidelijk in zijn. Zegt niet dat ze het meteen nooit weer doen maar zo werkt het nu eenmaal. Ik zeg ook weleens shit of kut ofzo. Als de kinderen er niet bij zijn dan hè... erg van mij eigenlijk.

Deel Deze Pagina