Rare zeker plek in buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door merah, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Heb al wat topics gevonden hierover, maar toch matcht het niet helemaal bij mijn 'klacht', dus ik probeer het toch nog maar eens met een nieuw topic.

Ik heb geregeld, dus niet constant, een rare echt zeer pijnlijke plek in mn buik.
    Het zit ongeveer halverwege mn navel en de bovenkant van mn (ronde) buik een beetje links.
    Het zit niet echt diep 'in' mn buik, maar wel dieper dan de opperhuid.
    Het voelt als een beurse/blauwe plek, maar het zit niet op een plek waar onze smurf trapt (dat zit aan de andere kant).
    Het is dus ook niet constant. Maar doet met tussenpozen wel dusdanig zeer dat ik er bijna krom van ga staan.
    Ook simpel wrijven over mn buik doet dan al zeer.

Tja, wat kan ik er meer over zeggen?...
    Komt het iemand bekend voor? :(

PS. Ik ben vandaag precies 35 weken zwanger...

2. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Zou het niet je darmen kunnen zijn? Wat mij ook aannemelijk lijkt is dat het een spierscheurtje is, die rekken flink op

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Tis net alsof je mijn verhaal beschrijft!

Heb de vk hier ook naar gevraagd. Kan toch wel een beurs plek aan de binnenkant zijn hoor! Mijn kleine port en duwt ook niet naar voren. Kan wel van het schuiven en draaien enzo komen.

4. Within

Within Niet meer actief

Zelfde hier! Op de echo was op die plek duidelijk een knie te zien die er lekker tegen aan botste.

5. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik herken je verhaal. Ik heb nu sinds een week of 3 een hele beurse plek naast mijn navel. Voelt aan als een blauwe plek. Simpelweg lichtjes aaien of wrijven daar doet al erg zeer. Ik dacht eerst dat mijn legging te strak zat hihi. Weet niet of het bij jou zo is, maar mijn buik, de huid, staat gigantisch op spanning (ben nu 38wkn zwanger). De verloskundige heeft me verteld dat de kleine daar tegenaan schuurt. Dat kan ook wel kloppen. Het hoeft niet eens te komen door hard trappen, maar is puur dat je kindje daar tegenaan drukt. Tevens heeft de verloskundige uitgelegd dat normaal de spieren over je navel heen lopen en nu door de grootte van de buik uit elkaar liggen als het ware, waardoor er minder 'bescherming' is...
    Bij mij wordt dit gevoel wel steeds erger. Gisteravond moest ik niezen en ik verging een moment van de pijn. Oooohhh wat gevoelig zeg... Ik voel het ook bij tillen en bukken.
    Maar ach, we krijgen er iets heel moois voor terug, dus dit kwaaltje nemen we voor lief:p
    Succes met je zwangerschap!

6. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Het voelt bij mij dan een beetje als een soort schaafplek. Alsof ze met haar nageltjes over mijn binnenkant heeft gekrabbeld. Nou denk ik dat dat niet echt heel erg mogelijk is, maar het lijkt wel op wat jij beschrijft. Meestal duw ik dan voorzichtig tegen mijn buik zodat ze de andere kant op schuift (dat past nu gelukkig nog) en dan trekt het na en paar uur of een dag weer weg. Het is inderdaad een vervelend gevoel!

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gelukkig dat het toch herkend wordt!
    Kon me ook haast niet voorstellen dat het iets ernstigs zou zijn, maar ja, zeker weet je dat niet.
    Dan hoop ik maar dat onze uk zich de komende weken een beetje rustig houdt. Of gewoon komt natuurlijk! ;)

Deel Deze Pagina