Hoi! Het is echt een gokje of eén van jullie hier antwoord op heeft, maar zit in een lastig pakket en weet niet zo goed waar ik moet beginnen met informeren/uitzoeken. Ik woon in het buitenland maar wil ontzettend graag in NL bevallen. Hier zou ik niet thuis kunnen bevallen en er worden hier heel snel keizersnedes uitgevoerd, waar vervolgens je man dan niet bij aanwezig mag zijn. Daar komt bij dat ik de taal niet volledig beheer en ik erg close ben met mijn familie, die allemaal in NL wonen. Wil ook erg graag dat mijn moeder bij de bevalling is en ivm werk zou zij niet hierheen kunnen komen. Nu zit ik natuurlijk met dat hele verzekering probleem. Ik denk dat als ik mij gewoon weer zou aanmelden in NL en daar dan ook weer verzekering zou betalen, je minstens aan een jaar contract vastzit, wat ook erg logisch is, maargoed ik zou na een maand of twee weer terug naar de Canarische Eilanden willen en dan niet nog een jaar verzekering in NL betalen terwijl ik hier ook gewoon verzekerd ben. Nou heb ik een paar vraagjes; hebben jullie het al eens meegemaakt dat iemand uit het buitenland in NL wou bevallen? Wat kost een thuisbevalling in NL? Ik denk er nmnlk over na om mijn verzekering hier te benaderen en de situatie gewoon eerlijk uit te leggen, een thuis bevalling in NL is waarschijnlijk goedkoper voor ze dan een ziekehuisbevalling hier. Ik geloof dat mijn verzekering hier nmnlk alleen in het buitenland betaald als het om een 'noodgeval' gaat. Nogmaals, misschien kunnen jullie hier helemaal niks mee en vragen jullie je af waar ik het over heb , misschien heb ik geluk en heeft eén van jullie een idee/ervaring hiermee. Alvast hartelijk bedankt! Groetjes, Vlindertje86
hoi vlindertje, Ja dit is een moeilijke vraag, nu bevallen er inderdaad wel mensen in NL maar die hebben waarschijnlijk ook nog een verzekering lopen in NL. uhm wat het je het beste kan doen is gewoon de verzekering bellen en vragen. Misschien kan je iets regelen via de verzekering van je ouders? Ik denk inderdaad dat als jeje aanmeld je hier een jaar aan vast zit. Ik raad je wel aan om je te verzekeren watn je weet maar nooit, je bevalt hoogst waarschijnlijk prachtig thuis maar als er iets tegen zit dan zul je naar het ziekenhuis moeten en dat kost aardig! Sorry dat ik geen kant een klaar antwoord heb maar als je de verzekering hebt gebeld zou je me dan willen laten weten in een pbtje hoe de verzekering hier tegen over staat, worden wij weer wijzer van! Dank je wel en succes, ik hoop dat je een prachtige thuis bevalling in NL mag beleven! Imke