Ras patat omgeving Amsterdam?

Discussie in 'De lounge' gestart door humptydumpty, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik vind ras patat sowieso altijd heel lekker, maar nu ik zwanger ben is het helemaal raak. Nu zag ik laatst die aviko raspatat bij de supermarkt en dacht eindelijk een makkelijker manier om het te krijgen (want hier zie ik dus nooit raspatat :(). Nou niet dus! Het was totaal niet wat ik hoopte en leek echt niet op die lekkere raspatat van de snackbar. Weet iemand hier toevallig nog een snackbar in of vlakbij Amsterdam waar ze raspatat verkopen. Na die teleurstelling van gister moet en zal ik "the real thing" hebben en ik heb geen zin om er speciaal voor naar het Gooi te moeten.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik bak ze thuis in de airfryer. Dan smaken ze net zoals bij de friettent!

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ken dat ras patat helemaal niet. Ligt ook in de diepvries bij de winkel maar is wel wat duurder als gewone patat. Waarom is ras patat anders (lekkerder) dan gewone patat? Twijfel nog steeds om te kopen maar ben wel eens benieuwd ernaar.

4. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ah, dat zal het zijn. Wij hebben überhaupt geen frituurpan dus ik heb ze maar in de oven klaargemaakt. Niet aan te raden dus... Misschien moet ik dan toch ook eens een frituurpan aanschaffen. Maar tot die tijd: weet iemand een snackbar?

5. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

Tja, dat is moeilijk uit te leggen. Het is krokanter van buiten en smeuïger van binnen zeg maar. Maar ik vind die diepvries variant dus totaal niet lijken op echte raspatat.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    raspatat is gemaakt van aardappelpuree en niet van vaste aardappels, dat is het verschil :)

7. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ik kan je niet helpen, maar wat krijg ik er nu een trek in!

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb als bijbaantje vroeger in een snackbar gewerkt en idd het is net aardappelpuree. Je maakt het aan met water en een zakje poeder. En nee, die diepvries variant lijkt er in de verse verte niet op, echt niet lekker. Wij hebben wel een frituur en de ras geprobeerd. Niet te vergelijken!

9. lentebloempje

lentebloempje Fanatiek lid

23 nov 2009
    1.411
    0
    0
    bejaardenverzorgende
    zuid holland
    patatzaak in Nieuwkoop

10. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Haha in Zaandam verkopen ze het bij de snackbar bij ons in de wijk.
    Dichtbij Amsterdam.. maar of je helemaal voor die Ras patat hier heen komt...

11. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar in Zaandam is dat? Ik ken het helemaal niet, maar ik wil dat ook weleens proberen! Lijkt me heerlijk! :)

12. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Ik heb het in ieder geval wel eens bij snackbar "De Vangrail" gekocht. Die zit op de Belgischestraat 74

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt voor de tip! Dus als ik het probeer is het nog niet 'de echte' eigenlijk. Dan moet ik eens ergens vers ras patat kopen. Amsterdam is 2 uurtjes rijden ongeveer voor mij. Moet dan wel in de buurt zijn :p

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ohhhh honger..

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet dat er vroeger op de bilderdijkstraat eentje zat die het verkocht. Ik paste op een kindje in de Kinkerstraat en tijdens vakanties mochten we daar patat halen.

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Oh en ik vond dit op google:
    Ook in Amsterdam kun je raspatat krijgen. Bij snackbar Babo aan de Van Woustraat. Een doorsnee snackbar, waar de vriendelijkheid van de frituurmijnheer misschien het enige is dat afwijkend is van andere cafetaria. Hoe het met de andere snacks gesteld is, geen idee. Het assortiment bamiballen, berenhappen en kaassoufflés lijkt compleet. Maar lekkere frietjes? Daar kun je zeker van zijn.
    Eetcafé Babo
    Van Woustraat 93
    T. 020 679 8116

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hier in Haarlem heb je een heeeele goeie en beroemde ras patat boer.
    Zit net in het straatje voor de Grote Markt.

Kan je daarna gelijk een ijsje eten bij Garonne in het begin van de Grote Houtstraat.
    Heel veel komen van heinde en ver voor hun Italiaanse ijsjes

18. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.186
    170
    63
    NULL
    NULL
    Nu heb ik ook trek in ras patat ;)

Maar goed, ik kan je helaas niet helpen haha. Hopelijk heb je wat aan de gegeven tips.:)

19. Maia

Maia Niet meer actief

Verhage in hoofddorp heeft het ook

20. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou ja, daar kom ik ook altijd (niet wekelijks, hoor ;)). Dank je! Ik ga het zeker proberen.

Deel Deze Pagina