Santo Domingo - Artsen hebben een dertig jaar oude en versteende foetus uit de buik van een 59-jarige vrouw verwijderd. De vrouw uit de Dominicaanse Republiek kampte al lange tijd met helse pijnen, maar had zich nooit goed laten onderzoeken. Toen de vrouw van Haïtiaanse afkomst uiteindelijk in het ziekenhuis van Santo Domingo werd opgenomen met spijsverteringsstoornissen, bracht een röntgenfoto de oorzaak van het kwaad aan het licht. Op de foto was een versteende foetus van minstens dertig jaar oud te zien. De afgestorven vrucht werd succesvol uit de buik van de vrouw gehaald, melden Zuid-Amerikaanse bronnen. De foetus woog bijna twee kilo.
Ik probeer het te snappen... De vrouw is 30 jaar geleden zwanger geweest, ongeveer 8 maanden gok ik (gezien het gewicht van de foetus). En is de baby gestorven in de buik? En de vrouw heeft waarschijnlijk geen weeën gehad, en geen bevalling daarna? Maar is de foetus dan in de baarmoeder blijven zitten? In de vruchtzak? En hoezo 'versteend'? En wat is dan met het vruchtwater en placenta gebeurd? enz enz enz Wat een bizar verhaal, maar ik heb nu zoveel vragen
bizar, toen ik ging google kwam ik dit stukje er van tegen meteen foto erbij? ziet er wel erg mooi uit voor een foetus van 30 jaar oud dus weet niet of het de orginele foto is Versteende foetus na 30 jaar uit buik vrouw verwijderd - Gva.be
zie nu dat dit niet de 1e keer is dat dit gebeurd Weet u wat een steenbaby is? | TrotseMoeders.nl in bijde gevallen zat de foetus niet in de baarmoeder maar is buiten de baarmoeder gestorven en blijven zitten
Hier zie je ook een voorbeeld van een versteende foetus: !!Wel even een waarschuwing, foto's kunnen als schokkend ervaren worden!! Stone Baby Inderdaad wel bizar dat dat kan gebeuren hoor!
zo he apart, het zal je maar gebeuren, maar je draagt dan wel iets heel groots met je mee dat moet je toch doorhebben? of zouden ze het hebben geweten en hun kindje niet kwijt willen? ik laat me gedachten ook maar op de loop gaan hoor, vreeemd
Ik heb de foto's gezien, maar ik snap het nog steeds niet. Hoezo versteend? Hoe versteent een lichaam? Gebrek aan zuurstof of zo?
en dan de tekst erbij....dat ze 3 jaar geleden zwanger was en ook alles goed ging maar dat de baby er nooit uit was gekomen.... dan ga je toch naar een dokter!
ik kan er niet zoveel mee, een baby die niet geboren wordt. we hebben het over 2 kilo. geen miskraam die eventueel over het hoofd gezien kan zijn. ieder weldenkend mens gaat toch naar de dokter zou je zeggen als er halverwege je zwangerschap iets misgaat. trouwens met 2 kilo zit je al ruim over de helft.
Met 2 kilo zit je al rond 34-35 weken! Daarom vraag ik het me af of dit kindje niet gered kon worden als de moeder op tijd naar het zkh was gegaan? Als er daar binnen zo mis ging, hadden ze de baby toch kunnen halen? En over het 30jaar mee rondlopen, tja......