Even mn frustratie uitten! Vent zit sinds Feb. zonder werk, en dus een ww uitkering.. hij heeft tussendoor 2 maandjes tijdelijk werk gevonden, met een 0 uren contract. Deze hadden afgelopen 3enhalf week geen werk voor hem, dus zo ongeveer geen geld gehad van dat bedrijf.. Nu had hij gisteren zn uitkering moeten krijgen.. En die heeft ie dus nog niet! Dat is lekker dan, als de hypotheek er de 1e van de maand af gaat!:x Eerst al weken dat gezeik met niks meer in kunnen voeren enz, en nu weer dit.. Maandag kun je pas bellen, en dan ben je al te laat met je hypotheek..
Vervelend zeg!! Ik zou de hypotheek verstrekker even bellen en vertellen hoe en wat. Zij zien liever dat je eerlijk het verhaal verteld ipv gewoon niet betaald. Vaak zijn ze wel coulant hoor!
Wij hebben ook zoiets mee gemaakt met UWV.. we hebben bijna een hele maand zonder geld gezeten, wat waren wij blij dat we nog wat achter de hand hadden (contant) Anders hadden we nog geen brood kunnen kopen. Uiteindelijk is gelukkig alles goed gekomen!
Volgens mij storten ze altijd op woensdag. Op maandag word het overgemaakt en op woensdag staat het erop.
met ww heb je allemaal je eigen datum.. Hij krijgt het altijd op vrijdag.. ik zit echt finaal in de stress nu.. De bank is ook maandag pas bereikbaar, en dan ist al te laat.. ik snap er echt niets van! spaargeld is er al ff niet meer.. Pff..
ER is geen vaste betaaldatum voor het UWV. Ze betalen WW een keer per 4 weken uit. Niet per maand zoals veel mensen denken. Dus de betaaldatum zal dus ook verschuiven.
dat bedoel ik idd, 1 x per 4 weken krijgt hij het standaard op vrijdag.. Dat is al zo vanaf Februari.. dan zou het betaald moeten zijn toch of ben ik nou zo in de war..?
Ik weet er niet veel van maar omdat hij twee maanden heeft gewerkt moet je dan niet opnieuw ww aanvragen??
Dan gaat de betaling er waarschijnlijk van woensdag op donderdagnacht uit. En dan moet het binnen 3 tot 5 werkdagen op je rekening staan. Maar ja, als er ergens in het proces, van de betaling naar de bank, en van de bank naar jou, ook maar iets van vertraging is, dan zit je al..
heeft hij doorgegeven dat hij gewerkt heeft? want dat moet ook met 0 uren contract.. als het goed is.. heeft hij dan werkbriefjes gekregen waarop hij aan kan geven wanneer hij en hoeveel uur hij gewerkt heeft..
Ik wilde net vragen is het urenbriefje ingevuld? Want pas zodra je die in hebt gevuld gaan ze berekenen wat je voor die periode krijgt. Maar balen is het wel.
Ja, de afgelopen periode heeft hij maar een dag of 2 totaal gewerkt die in die periode vielen, en drna was het bouwvak dus lag het bedrijf min of meer stil, en hadden ze geen werk voor hem.. De 2 periodes daarvoor heeft hij wel zon beetje 40 a 45 uur per week gewerkt, misschien dat ze daarom denken dat het niet klopt? Brr ik ben al zo'n stresskip met een zwangerschap die niet verloopt hoe je het verwacht, en die financiele sores erbij.. mij kun je af en toe opvegen.. In ieder geval bedankt voor de reacties.. Er zit niks anders op dan maandag het uwv & de bank maar te bellen.. Edit; en die 2 gewerkte daagjes waren aan het begin van de periode.. Volgens hem had hij het toen al verzonden..
Heeft hij daar nu nog wel zijn 0 uren contract? Want in dat geval ook al werkt hij niet moet hij toch een werkbriefje invullen en zal dan gewoon alle dagen betaald krijgen die hij niet heeft gewerkt ( alle dus) . Heeft hij gewoon volledig ww en geen werkgever daarnaast dan zou hij gewoon zijn ww moeten krijgen
Dan zou ik toch nog even gluren op mijn uwv, want normaal kun je je urenbriefje pas verzenden de dag nadat de periode voorbij is, ik wilde hem eens in de middag versturen van de laatste dag, manlief werkt ploegen dus had het er voor die dag al opzitten, en toch kon ik niet versturen want de periode was nog niet om .
0 uren contract loopt nog ja, hij heeft deze week ook weer gewoon gewerkt(op de dag na dat ik in het zhuis lag) ik snap er gewoon niets meer van.. En ben blij als het maandag is en ik kan bellen. ik kan hem nu niet precies vragen hoe of wat want hij is nog aant werk, en geen idee tot hoelaat. m'n moeder heeft net geld overgemaakt voor de hypotheek, zodra we t uwv binnen hebben krijgt ze het gelijk terug.. Ik wil het absoluut niet zo, maar ik was ging compleet overstuur aan de foon.. Bah ik wil m'n eigen zooi kunnen regelen.. Omdat alles misloopt ga je twijfelen aan heel veel dingen.. Zelfs de zwangerschap.. En dat wil ik helemaal niet! vl weet trouwens niks van het overgemaakte geld van m'n mams.. Ik wilde m onder het werk niet 'lastigvallen'(mijn mening) dus dat moet ik nog vertellen als hij thuis is..