Ratten, baby's en 'eenzame opsluiting'

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Troetelbeertjes, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    @Alecia.... heb jij een box-trauma ofzo? Heeft je moeder je vroeger de hele dag in de box laten liggen of iets dergelijks?

Ik vind je reactie namelijk ontzettend overtrokken en beschuldigend naar anderen toe. Ik schrik ervan, zo erg is een box niet hoor, zolang ze er niet uuuren achter elkaar inzitten ;)

2. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Alecia; reactie vind ik zwaar overdreven. Moet ik, in de tocht, met mijn baby voor de deur gaan staan als er aangebeld wordt voor collecte? Of zal ik haar gezellig in de badkamer zetten als ik daar aan het schoonmaken ben (met chemische middelen?). En tja, hoe zal ik eens afwassen of stofzuigen met een kind op mijn arm???????? Als er visite was of de telefoon gaat is dat voor mij geen reden om haar in de box te leggen hoor. Ik liet vaak de telefoon gaan als ik met mijn dochter bezig was. Bellen wel weer terug.

3. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Voor mij is kinderen krijgen totaal niet makkelijk. maar a fijn even buiten dat om, is dat toch echt wat ik nogwel bij alle moeders tot nu toe heb gezien. Heb zelfd een stuk of 9 verschillende moeders meegemaakt met kleine kinderen.

Tis toch net zo makkelijk als je bv de badkamer doet, om je kindje mee na boven te nemen hup op kamer met speelkleed en speelgoed? Meesten hebben ook een traphekje bij de trap.
    Heb geen box trauma, ik vertel hier wat mij dwars zit, wat ik zie. Met de winterdagen nee dan kun je je kleine niet meenemen naar de deur, maar in de zomer wel.

Als het kind slaapt is het ook een ander verhaal, maarja neem aan dat het dan op bed ligt.
    Ken zelfs mensen die laten hun kind de hele dagen op de bank hangen ( ja kind slaapt ook op de bank, of zelfs in een max terwijl ze thuis zijn)

Met stofzuigen kun je geen kruipend kind hebben, maar met afstoffen enzo wel weer. Sommige moeten koken, hup kind in box terwijl er een vader thuis is.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Uhm, een baby van 2 maanden legde ik niet op de grond op een speelkleed hoor. Lekker tochtje over de grond, nee dankje.

De badkamer doen terwijl je kleine in haar kamer is? Ik weet niet, maar ik heb de box maar gebruikt tot 11 maanden. En voor ze 11 maanden was deed ik haar niet in haar eentje in haar kamer als ze niet in bed moest.

De badkamer deed ik altijd als ze sliep, ik doe mijn badkamer ook maar 1 keer in de week :)

Ik weet niet precies wat voor beeld je hebt, maar de box gebruik je om je kindje alleen te leren spelen, onder zo'n boogje bijvoorbeeld. Of om je kleine in te leggen als je naar de wc gaat, of koken, (en nee, dan is mijn man niet thuis) of om de deur open te doen.

En dat je 9 moeders kent die meer gebruik maakten van de box, dat maakt toch niet uit? Zij doen vast ook gewoon wat zij het beste/veiligst vinden voor hun kind.

En dat je zelf moeilijk kinderen kunt krijgen vind ik echt erg voor je, maar ik denk echt dat je een verkeerd beeld hebt van een box en wat een lol een kind erin kan hebben.

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wat een overdreven reactie zeg
    die kutbox is een hele uit komst
    we hoeven niet 24 uur per dag met onze kindjes te zitten
    ik heb nog 2 andere kindjes die hebben ook aandacht nodig
    en een pc tja als je een hele nacht met en huilend kind heb gezeten en ligt nu eindelijk even te slapen dan pakt bijna elke ouder wel even de lappie of pc niks mis mee
    we zijn niet alleen moeder hoor we hebben ook nogeen ander leven erbij
    maar ik spreek je wel weer als je ooit kindjes hebt
    voor zo lang je er niks over weet of geen kinderen hebt en je zulke reacties wilt geven doe dan iets anders nutigs
    sorry hoor maar dit gaat gewoon werkelijk nergens over:x:$

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Heb je er wel eens over nagedacht dat sommige kinderen het heerlijk vinden om een eigen, veilig pleje te hebben?
    Mijn zootnje "vroeg" gewoon of hij in de box mocht!
    Mijn dochtertje daarin tegen vind het niks, dus zit er ook nooit in. Ja als ik naar de WC moet, anders is ze niet veilig bij haar broer! hahahah

En het feit dat jij moeilijk kindjes kan krijgen heeft niks met dit voorval te maken. Heel vervelend en ook erg spijtig, en ik hoop met heel mijn hart dat het jullie gaat lukken. Maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met het feit dat men zegt dat je wel anders roept als je zelf kids heb, dat gaat namelijk simpel weg om de ervaring die je dan heb.

Verder ON TOPIC:
    Ik lees zulke dingen niet eens. Wat een onzin. gewoon je eigen gevoel volgen en kijken naar je kindje! Is je kindje happy? Dan zal je het vast wel goed doen! Wat niet betekend dat als je kindje niet HAPPY is dat je iets fout doet, dat kan ook andere oorzaken hebben!
    En vooral lekker alle mama's in hun waarde laten!
    Wel speen, geen speen. Tot 4 jaar BV, geen BV...boeie, als het maar uit een goed en verantwoord hart komt!

kus miek

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik hoop dat jullie wens uitkomt en dat je een kindje mag krijgen, en ik hoop ook dat je dan achter je eigen keuze staat hoe je met je eigen kindje omgaat en je niets aantrekt van oordelen van anderen.

Op dit moment hoop ik dat je je realiseert dat wat iemand anders doet dan jij niet gelijk slecht is, en je wel heel makkelijk een grote groep moeder generaliseert omdat je toevallig in je omgeving bepaalde situaties hebt meegemaakt.
    Je mening? Prima, maar breng het dan op een degelijke manier, en niet zo veroordelend naar anderen toe.
    Echt storend...

8. adi

adi Niet meer actief

Meid, ik hoop met heel mijn hart dat je snel een eigen kindje krijgt. Dan ga je niet oordelen over ouderschap door te kijken naar andere moeders.

Heb je je ooit afgevraagd hoe een baby leert rollen, tijgeren, kruipen enz? Dat doen ze echt niet door de hele dag op schoot te zitten.
    Voor de motorische ontwikkeling van een baby is het HEEL belangrijk dat ie regelmatig op een vlakke ondergrond ligt, zodat ze haar lichaam kan ontdekken, leren omrollen enz. Door het kind de hele dag op schoot te laten hangen, help je haar daar niet echt mee.
    En natuurlijk is het lichaamlijk contact tussen ouder en kind van levensbelang voor de ontwikkeling van de baby, maar eigen lichaam ontdekken is net zo belangrijk. Als de baby tevreden, wakker en uitgeknuffeld is, is het veel beter om die even in de box of op een kleed te leggen zodat ze dan verder kan gaan met de motorische ontwikkeling.

En wat is het verschil tussen een box (een speelkleed op hoogte) en een speelkleed op de grond? Voor een kindje dat og niet tijgert of kruipt is het enige verschil dat het daarboven warmer is dan op de koude grond.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja een beetje een dubbel gevoel heb ik.

Ik vind het bijvoorbeeld wel belangrijk dat de eerste maanden ( ongeveer 6) je kindje op de slaapkamer bij de ouders slaapt. Toch nog het geborgen gevoel.

Maar overdag ligt Julian wel in een wieg te slapen. Meestal in de wagenbak. Ik zal toch ook dingen moeten doen. En mijn dochter heeft ook haar dingen.

Box ben ik minder fan van. Ik neem Julian altijd overal mee naartoe. Deed ik bij Isabella ook.

Later merkte ik dat Isabella ook erg graag alleen was. Dan trok ze zichzelf terug. Maar dat was pas rond 2 jaar.

10. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    amen

11. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    sommige kindjes kunnen gewoon beter alleen spelen dan een ander
    en als mijn meisje snachts huilt en ik dr bij mij in bed neem.
    zegt ze na 5 minuutjes mama lynnie bedje
    en gaat ze hupsakee weer naar haar eenzame opsluiting samen met een stuk of 20 knuffels:D
    en speen

12. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja Isabella speelt erg goed alleen en slaapt ook graag in haar eigen bed. Als ik Julian om 19.00 uur naar bed breng wil ze ook naar bed. Dan speelt ze nog een half uur lekker in haar kamer.

Het ligt ook aan het kind inderdaad

13. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    mijn dochter ligt lekker op een grote deken in de huiskamer, box is meer opslagplek voor haar speelgoed haha

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    ik gebruikte de box ook meer voor als ik ff moest plassen of vuil buiiten zetten koken

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het lijkt wel of wetenschappers er alles, maar dan ook alles aan willen doen om moeders een continu schuldgevoel aan te praten.
    Nu moet ik weer bang zijn dat mijn zoon later een onthechte psychopaat wordt, omdat ik hem in zijn wieg liet slapen...pffff... ik word echt niet goed van dit soort debiele onderzoeken.

16. fafje

fafje Niet meer actief

daarbij gebruiken "de moeders-die-hun-kind-in-een-box-zetten" ook vaak een wipstoeltje...die mee gaat als moeders bijv boven gaat douceh/schoonmaken/was vouwen etc etc...

ik moet er niet aan denken mn baby telkens mee te nemen als de deurbel gaat...tocht en hoezo als ie pasgeboren is...
    Op een speelkleed +kunenn kruipen..denk je dat een traphekje het enige gevaar tegenhoudt....?

maxi cosi ook geen voorstander van...maar bijv...je gaat met de auto even snel naar de stad..baby in maxi cosi (moet voor de veiligheid)...rijden en je bent er :kinderwagen uit de achterbak...baby overxetten in wagenbak...(stel baby sliep, baby weer wakker=extra prikkel...dan snel je ding doen in de stad....dan baby weer uit wagenbak...in maxi cosi overzetten...(baby sliep, baby weer wakker = extra prikkel)...komt thuis...baby weer uit maxi cosi, vervolgens jengelig mss wel overprikkelt, niet willen slapen...etc etc...
    Nee hoor dan is de maxi cosi naar mijn idee een veel betere uitkomst in zo'n geval...

Dat sommige mama's nou eenmaal makkelijk zijn met bepaalde dingen..tja weet je doe jij het op jouw manier, en DAN pas oordelen...
    Als ik kook en de papa is thuis en die heeft al lekker geknuffeld enz met de baby en baby is niet moe...mag ie lekker onder de speelboog spelen...waarom niet...ik wil niet dat mn kind gewend is de hele dag maar gedragen te worden...en plus hij vind het geweldig al die kleurtjes en muziekjes...

en ik vraag me af...wat wil alecia daar mee zeggen...dat de moeders die doen slechte moeders zijn en onthechte kinderen krijgen

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

*proest* wat een onderzoek zeg.
    Blablablablaaaaaa.

18. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

May 27, 2008
    2,602
    6
    38
    Female
    Ik ben het met Mikki eens, altijd op zoek wat wij als moeders in de westerse wereld niet goed doen! Ik word er een beetje moe van!

Mijn dochter heeft ruim 10 maanden bv gehad, maar ook een speen vanaf week 2 tot heden! Zij vindt daar troost in samen met haar knuf, prima toch? Kan haar moeilijk telkens aan de borst leggen als ze huilt!
    De "vreselijke"box staat hier nog steeds en wordt af en toe ook heus nog wel gebruikt (hij staat er ook nog omdat we 'm over een paar maandjes toch weer nodig hebben ;))!
    Mijn vriend werkt in de horeca, is niet thuis met etenstijd. En dan gaat koken en een nieuwsgierige kruipende dreumes niet samen! Dus in de box met eventueel babytv op (zal ook wel totaal onverantwoordleijk zijn, volgens sommige). Nu is dat niet meer nodig en is de box voornamelijk een opslagplaats voor speelgoed. Maar nooit hebben wij de box als strafmiddel gebruikt en zit ze er altijd met plezier in.
    Niks geen eenzame opsluiting hier maar een vrolijke meisje die ook prima aichzelf kan vermaken! ;)

19. fafje

fafje Niet meer actief

hier een baby met verborgen reflux...als ik hem telkens zou aanleggen krijgt ie alleen maar oprispingen, maagzuur, ontstoken slokdarm etc etc etc

20. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik heb vanaf het begin FV gehad en was een spenenkindje.
    En ooooh ik heb zoooo'n slechte band met mijn moeder.

Niet dus, ik kan niet zonder mijn moeder, echt een soort vriendin!!

Share This Page