Je hebt ook een lucht dat naar "natte hond" ruikt. Wat helpt is dan zo af en toe een was draaien op 90 graden in de wasmachine. Blijft het nog aanwezig, dan zou ik het idd aan een lijntje hangen te drogen.
ga zo de slang eens erafhalen en kijken of ik zo iets kan doen, maar denk niet dat er nu nog een muis in zal zitten, het zal eerder zijn dat ze erin kruipen misschien urineren oid en dan weer weg gaan.... maarja dan heb ik nog wel urine in me droger die allerlei ziektes meebrengt volgens mij
Je had hier laatst ook al een topic over urine van een muis/rat en dat je bang was ziek te zijn? Heb je wel ooit een muis of rat gespot in je huis of is dit niet een beetje, euhm. angst voor dingen die er misschien niet eens zijn?
naja slang eruit gehaald en schoongemaakt maar kan niet echt iets zien, geen muis oid gevonden, maarja ik weet het nu even echt niet meer. Heb geen droogrek neeen heb nu die stinkende kleren gewono aan omdat ik anders echt niks heb om aan te doen (geen grap) dus ikben zo bang dat ik nu alles besmet, echt waar zometeen zit alles onder gore rattenpis
nee heb inderaad weleens ratten/muizen in de tuin gespot, in huis nog niet echt maar in de tuin zie ik ze heel vaak en kon weleens in huis wat rare kleine hagelslagjes tegen op plekken waar nooit hagelslag kan komen, dus ben bang dat het muizenkeutels oid zijn en ze dus ook in mijn huis zijn.
Muizen zitten nu eenmaal in tuinen. WIj hebben ook muizen , dan strooi ik gif ( niet diervriendelijk maar ben als de dood dat ze binnen komen) ZOrg dat je geen afval van eten in de tuin zet maar alles in bakken zodat ze er niet in kunnen. IK denk dat je een klein beetje te panisch bent voor die beesten en daarom bang bent dat ze nu in je droger zitten. Ik zou zeggen laat je droger een aantal keren leeg draaien met een washandje gevuld met waspoeder. IS je pijp niet beschimmeld trouwens? kan ook een ranzige lucht geven.
net de pijp bekeken en hier valt weinig aan te zien, ben echt al de dood dat die beesten erin zitten, maar probleem is natuurlijk wel dat het rooster weg is gehaald door de verbouwing en dit vergeten is terug te zetten dus er zit gewoon een gat in de muur waardoor eigellijk die beesten de grootste kans hebben om naar binnen te komen want dat gat zit denk ik 3 cm ofzo van de grond..
Hier heb ik er ook wel eens zo nu en dan last van, komt bij mij toch echt vanuit de wasmachine. Even de wasmachine draaien op 90 graden met soda! Voor de droogtrommel heb je geweldige doekjes van Robijn. Die kun je meedraaien en dan ruikt je was super lekker! Soms laat ik de was wel eens te lang zitten waardoor je zo'n muffe geur krijgt als je dan een doekje meedraait is het zo weg. Doe het ook wel eens als mijn kleren naar sigaretenrook stinken en verder niet vies zijn. Hup, zijn ze weer als nieuw!
mijn moeder riep altijd.. als we muizen hebben, zitten er geen ratten.. weet niet of het klopt... op de plekken waar je de muizenkeutels tegenkomt wat muizengif strooien.. en zou idd ff een dichtgebonden washandje met waspoeder mee laten draaien in je droger... (je hebt er ook verfrissingsdoekjes voor....) of bvb zwitsalbabydoekjes s6 iig
Hoelang is die pijp eigenlijk? Ik zou even met een bezemsteel dr in gaan of iets anders wat lang is en kijken of er dan iets uitkomt.
een droger is echt geen fijne omgeving om te zitten hoor... wordt nl veel te vochtig en warm voor die beestjes. Bij zeeman kan je voor 1 euro droogtrommeldoekjes kopen. Maar ik denk ook dat de vieze geur van je wasmachine komt. idd ff op 90 laten draaien, je filter schoonmaken en het zeepbakje. maar heb je zo weinig kleding omdat je geen geld hebt?
Weet je wij jij het beste even kunt doen? Is iemand bellen die komt kijken of je muizen hebt... Je lijkt wel een fobie te hebben. En inderdaad je wasmachine draaien op 90 graden en het filter schoonmaken.
die pijp is ongeveer 1 meter lang, en dan de aansluiting naar buiten ook weer 1 meter, die kan ik niet eraf krijgen want die zit op een of andere manier vast maar die van de droger naar die aansluiting dus heb ik eruit gehaald en schoongemaakt.. ik bedenk me nu nog meer stomme dingen, ik heb mijn kussensloop gisteren ook gewassen en die ligt nu al een dag op mijn bed als daar ook wat gorigheid op is gaan zitten van pis van die krengbeesten ben ik echt de sjaak ofzo. Kan ik al die ziektes die ze via urine/uitwerpselen etc verspreiden ook zo krijgen doordat mijn was is vervuild?
Meid, Ik heb dit ook gehad.. Dit komt gewoon vanuit je wasmachine.. en als je die dan in de droger gooit dan ruikt het nog steeds vies. Dus even vanavond een 90 graden was draaien ( ik doe er altijd een fles azijn in, in het bakje waar je normaliter je waspoeder doet ) Dit herhaal je 1x in de 2 maanden.. En ook een doekje langs de rubbers doen daar gaat ook nogal eens water zitten en ruiken.. En tja als je een tuin heb dan heb je vrijwel zeker muisjes rondlopen.. gewoon even muisengif kopen ( doosjes ) en die overal plaatsen.. Maar als je kleding stink dat het sterk ruikt dan moeten het wel en boel ratten zijn willen ze dat veroorzaken..
daar heb je gelijk in, maar de afvoergat naar buiten is nog niet dichtgemaakt, dat rooster is namelijk weg dus er zit gewoon een gat in de muur dat regelrecht terecht komt in die afvoerbuis van de droger die nog best groot in omgang is en zo kunnen die beesten zo gemakkelijk de droger in. Maar ik ga inderdaad eerst maar eens proberen 90gr wasje te draaien en dan daarna mijn eigen kleren maar wassen en kijken of dit er dan wat frisser uitkomt en hoe het uit de droger komt... ik hoop het zo erg!! maar ook mijn droger stinkt,dus ik twijfel nog wel een beetje helaas... ik zl zo dolgelukkig zijn als het geen urine/uitwerpselen van die beesten is!!! anders blijf ik het idee houden dat al mijn was vies blijft wanneer het uit de droger komt.
Je blijft een beetje in het pis gebeuren vind ik....worden hier in een paar reacties toch wel tips gegeven, maar die lees je niet ofzo? Als je echt zo panisch bent voor muizen/ratten en t vermoeden dat ze er zitten, dan zou ik gewoon even bellen voor idd bestrijdingsdienst. Je kunt wel paniekerig blijven doen over evt pies wat ergens ligt, maar nu weet je niks zeker. Wij hebben hier ieder jaar wel een nest muizen in huis, niemand die er ziek van wordt. In de droger ben ik ze al helemaal nooit tegengekomen en wij hebben ook geen rooster aan de buitenkant. De pies van de muizen die ik dan weleens vind op bijv een keukenkastje, die stinkt echt niet zo extreem als jij t beschrijft. Een dooie muis daarintegen, die dan weer wel!
oh sorry, ik probeer echt op alle reacties wel goed in te gaan hoor. die geur stinkt echt extreem dus hopelijk is het dan niet van een muis! het probleem is dat ik nog bij mijn moeder woont en die vind het grote onzin en zegt geen geld te hebben voor de bestrijdingsdienst..