Ik doe mijn kookwas dus sowieso altijd met Azijn. Dus ik zou dat nog een keer proberen! Azijn neutraliseert.. en anders ook even je kleren een nacht in een emmer azijn stoppen! Krijg je de luchtjes er ook wel uit!
Ik geloof ook niet dat er beesten in je droger zitten, je moet dan echt keuteltjes zien liggen rondom de machine. Die hagelslag waar al over gesproken wordt. Je wasmachine kan wel echt vies zijn. Je kunt de afvoer even nakijken of er niet iets vast zit, ik bedoel niet de slang aan de achterkant maar waarschijnlijk heb je een draaidop aan de voorkant. Als die los draait kan er water uitkomen dus hou een handdoek en emmer bij de hand. Ook de rubbers kun je goed schoonmaken en daar kan ook een hoop vettigheid zitten. En dan een kookwas draaien met een paar handdoeken en een vaatwastablet, of een liter azijn of een schep soda. De machine blijft goed als je regelmatig (1 keer per maand) een kookwas draait en ook regelmatig een was op 60 graden. Mocht dit niet helpen dan zou ik er een monteur bij halen die de machine openschroeft. Succes!!
oke dan gaan we nog een keer morgen voor de kookwas!! en anders ga ik inderdaad even kijken of er toevallig niet iets verstopt zit oid en uiterste geval maar gewoon monteur bij halen ja! Nou, hopelijk komt het allemaal goed en is die geur dus niet van muizen/ratten in de afvoeren!
Ik vind het heel erg voor je dat je zo bang bent om ziek te worden. Hopelijk krijg je met een beetje azijn en een lege kookwas te draaien de vieze geur uit je wasmachine en ben je daarna gerustgesteld! Niet meer piekeren en gewoon lekker gaan slapen nu!
Weet niet of het al gezegd is, maar er is van HG ook een middel om je wasmachine schoon te krijgen. Het is een doosje met 2 flesjes er in. Dacht dat het wasmachinemonteur heette ofzo. Werkte bij onze oude machine prima. Je staat er verbaasd van hoe vies de trommel wordt. Wij hadden een bovenlader dus ik kon de buitenkant van de trommel bekijken en zat soms echt een vieze glibberige laag op.
Pff... heb het ook wel eens gehad. Die broek stonk zo ontzettend, het leek wel zo'n scherpe wietgeur wat je wel eens in het voorbijgaan in de stad ruikt wanneer iemand blowt.... blegh.... Het kwam hier doordat we een ander wasmiddel gebruikten. Ik ben weer gaan wassen met poeder en toen was het klaar.
Ik heb zelfe een keer een stinkende wasmachine gehad van nog geen jaar oud (had mijn oude juist daarom weggedaan). Had van alles geprobeert, van Soda tot chloor (soda is trouwens niet handig met een aluminium trommel) tot vaatwastabletten en weet ik veel wat. Wat hier uiteindelijk heeft gezorgd voor een weer frisse wasmachine is een flesje vaatwasser reiniger. Het zal wel troep zijn, maar mijn wasmachine is weer heerlijk fris!
Ik denk dat je wasluis hebt. 1 Keer per maand een kookwas draaien, zonder kleding oid., op 90 graden. Maak je fliter schoon, je bakje, en je rubbers. Komt daar zwarte drap vanaf (goed eronder/erachter etc. voelen, echt alles schoonmaken wat je maar kunt vinden). Gebruik zo min mogelijk vloeibaar wasmiddel, poeder is echt beter tegen wasluis. En azijn gebruiken tijdens het spoelen op 90 graden.
sorry heb stiekem wel gelachen om sommige berichten hier... maar echt ik denk ook dat het wasluis is door alle resten die erin blijven hangen daar gaat je machine echt van meuren.. ik heb ooit een wasmachine gehad van een vriendin omdat de mijne kapot was en zij net een nieuwe had, heb hem 2 weken gebruikt toen was ik er klaar mee nieuwe gekocht want ook daar zat wasluis in ontzettende stinklucht die ik er echt niet meer uit kreeg :s alles meurde... en wellicht is dit extra versterkt bij je ene was door het te lang erin laten liggen, want ook al laat je de trommel dicht ik draai soms wel eens savonds na het eten een wasje en vergeet hem dan omdat ik bijv op de bank in slaap val, sochtends kom ik erachter en dan stinkt het al heel erg (natte hond idd beetje ) dus als je dan ook wasluis hebt zal die lucht nog erger zijn omdat het al vreselijk stinkt.... kunt idd proberen dat spul van hg te gebruiken ik vind al die flesjes van HG wat we in huis hebben echt geod, die voor wasmachine heb ik nog niet geprobeerd maar ga dit zeker ook even halen nu ik lees dat ze daar ook wat voor hebben want vind het allemaal erg goed spul! hoop dat je het nog wegkrijgt anders zit er niks anders op dan een nieuwe wasmachine vrees ik....
haha precies mijn reactie toen ik een muis door mijn huis zag lopen... ze zien er zoooo schattig uit he... en hij ging zich uitgebreid zitten wassen voor mijn neus. Vond het heel lief om te zien. Maar goed, je wilt natuurlijk geen plaag (heb ik ervaring mee met mijn ex en dat was echt niet leuk... muizen die s nachts over je hoofd heen lopen en nestjes maken in je schoenen) dus ik heb een paar kattenharen van mijn vriendin dr kat neergestrooid en toen heb ik nooit meer een muis gezien. O en met al die muizen in mijn verleden (werk, muizenplaag in huis en af en toe een muisje hier) ben ik er nog nooit ziek van geworden hoor!
Wij hebben dit dus echt aan de hand gehad, een nest muizen in de droger...ze zaten achter het knoppen paneel....mama papa en 6jonkies. Wij zagen 2 dagen daarvoor ineens een muis op de overloop boven, en wij zoeken zoeken...geen idee waar ze zaten. Maar wij hadden ook katten, en deze zaten continue bij de droger,dus toen hebben we de droger naar buiten gedaan, en manlief heeft hem uit mekaar gehaald en inderdaad een nestje muizen. mama en papa hebben we later nog terug moeten vangen met een muizen val, en de kleintjes...tja die hebben het niet overleefd Daarna de droger gelijk maar even goed schoon gemaakt en toen weer terrug gezet.
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw om hiermee te lachen. TS zit hier echt mee, dat merk je toch. Niet fijn om dan mensen daarmee uit te lachen.
De stank is nog steeds hetzelfe, maar ik laat het nu maar gewon gaan, me kleren van gisteren heb ik op een droogrekje gehangen en gewoon aangedaan ook al roken ze dan een beetje (maar veel parfum erop gespoten ) Ik ga maar niet meer nadenken over muizenesten oid en ziektes die dan op me kleren belanden... kan me zo namelijk helemaal ziek denken! Vanavond ga ik nog maar een kookwasje draaien.. Gisteren wel een slipje (haha klinkt stom zo) aangedaan die ook in die 'stinkende was' zat en had toen eventjes beetje irritatie maar dat zal zeker ook gewoon het idee zijn, als ik allemaal ga denken dat daar bacterieen of urine van muizen op zit en ik daar ziektes van kan krijgen word ik gewoon echt gek dus hoppa ik doe het allemaal maar gewoon aan, en we zien het wel weer!! zal er toch wel niks van krijgen..
Ik lach niemand uit, maar vraag me dat serieus af. Ik kan me namelijk nog steeds niet voorstellen dat de plas daadwerkelijk in de trommel en dus op de kleding terecht komt. Dat TS er mee zit dat is wel duidelijk. En aangezien nu net iemand schreef dat ze ook muizen in de droger had, dacht ik , ik vraag het toch.