Jeetje zeg, wat een flauwe reacties. Iemand heeft een vraag en daar reageer je dan ook op. Ik ben ook rattenliefhebber en ik heb er 11, allemaal dames. Inderdaad zijn ratten groepsdieren en kwijnen weg als ze alleen zitten. Ik adviseer je wel om je eerst te verdiepen in de rat en zo uit te zoeken of je mannetjes of vrouwtjes wilt. Ik zou ze kopen bij een goede fokker en zeker niet bij een dierenwinkel. Voor meer info kan je eens kijken op www.tammeratten.nl of www.vsro.nl . Hier kan je veel info vinden en goede fokkers. Dat ze meer stinken dan een konijn daar ben ik het niet mee eens. Ik verschoon ze 1x in de 2 weken, haal elke dag even een doekje over de plateaus en verschoon 2x per week de hangmatten en heb nergens last van.
ratten als huisdier? ratten zijn ongedierte die zitten in een riool. Die komen er bij mij niet in IEUWW! ik ga ook niet naar binnen bij iemand die ze wel heeft. net als muizen, die beestjes horen niet in een hok maar in de natuur.
eindelijk iemand die het met me eens is hahahahahhaah nee maar goed ik heb de 5 heren apparet en de 5 dames appart en ja idd kwijlen ze weg als ze alleen zitten. maar goed ik hoop dat er wenig mensen met 1 rat zullen zijn
Ja en honden, konijnen en veel meer dieren waren ook ooit wild, trouwens, net als mensen. Ook maar niet in een huis gaan zitten maar in het bos dan? Ieder zijn ding zeg ik dan maar. Veel dieren zijn gedomesticeerd en daardoor vaak geschikt als huisdier. Ik vind ratten, muizen enzo echt geen probleem als huisdier. Ik heb meer problemen met stokstaartjes, prairiehondjes, stinkdieren en dat soort beestjes.
Nou bengeltje86, helaas zijn er nog erg veel mensen met maar 1 rat. Ja zeggen ze dan, hij komt er vaak uit. Ook al is dat 3 uur op een dag dan zitten ze nog steeds 21 uur in een hokje te vereenzamen.
Snap je reactie niet zo goed maar ja , ik ben geen rattenliefhebber iemand anders wel. Prima ! en ratten vindt ik onhygienisch ....... eigenlijk alle dieren wel.
Sorry Mila, ik reageerde misschien wat fel. Maar ik was ook zo pissig door de flauwe opmerkingen van anderen.
ja dees68 ben het met je eens 3 uur is gewoon te weinig hoop dat er wenig mensen zullen zijn met 1 rat wil niet over de grotere aantal nadenken
Ik had er vroeger ook een die heette "Sneaky"hihihi. Was een schatje at uit mijn hand en als hij ergens van schok rende hij zo mijn kleren in Hij is overigens 6 geworden dus wen er maar aan! groetjes Lisette
Ik vind ratten geweldig, alle knaagdieren trouwens, maar mag ze niet van mijn vriend, vriendlief is er een beetje bang voor... Nou ja een beetje? Als hij denkt aan zo'n beestje wil hj Plus, met 3 katten is het niet zo'n hele goede combinatie. En even over de flauwe opmerkingen, lees dan een topic niet... Hou het gezellig... Veel liefs Marieke.
Een rat die 6 is geworden? Dat heb ik nog nooit gehoord . Tegenwoordig is 3 jaar al een hoge leeftijd . Ratten en katten kunnen wel maar niet tegelijk bij elkaar . Ik heb 5 katten en die zijn zelfs bang voor de ratten. Er zijn er al 4 gebeten die dachten dat je wel op de kooi kon lopen
Mijn zus heeft twee ratten,Mona en Bobby. Ik ben er niet bang voor,wil ze ook gerust pakken en zorg er wel eens voor als m'n zus weg is. Ik wil ze alleen niet in mijn huis,ik vind ze stinken. Er hangt een eigenaardige geur aan,maar das mijn mening.
sorry... de rat.. ciske de rat (voor de ouderen onder ons) maar even weer ontopic hoor: ik heb altijd twee ratjes gehad, zooo lief! Zodra baby geboren is ga ik toch weer kijken voor twee stuks. En stinken ja dat ligt ook een beetje aan jezelf, kooi goed schoonhouden en de rat is niet vies van een wasbeurt.