Strak gevoel boven in buik, misselijk en braken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pijje, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pijje

Pijje Nieuw lid

15 jan 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam, Brigitte, Imke of Ineke,

Ik ben nu 17 weken zwanger en heb mijn verloskundigen al vaak lastiggevallen ivm met "ruim bloedverlies". Daarvoor is nu een onderzoek in het ziekenhuis gaande.
    Nu maak ik mij zorgen over iets heel anders. Ik ben namelijk sinds afgelopen vrijdag (het is nu zondag) misselijk, waarbij ik gisteren moest braken. Mijn eetlust is verminderd en ik heb het gevoel dat als ik eet ik nu ook moet overgeven (heb wel drie boterhammen op hoor, vandaag). Sinds gisteren heb ik in toenemende mate last van een drukkend gevoel aan de bovenkant van mijn buik. Vandaag werd het wat erger, waardoor ik het gevoel had dat ik mij moest uitrekken, dat doet dan ook wat meer pijn. Het lijkt alsof de spieren daar erg strak staan. Ik heb mijn panty, die eerst over mijn buik zat, al de hele avond naar beneden gevouwen en nu ook het riempje onder mijn borsten losgemaakt, maar het gaat niet echt weg. Bovendien voelen mijn handen wat verdoofd, alsof ze tegen het tintelen aanzitten. Ze voelen ook koud aan. Verder heb ik het sowieso koud. Sinds vanavond heb ik ook een klein beetje bruin bloedverlies, maar dat is dus niet zoveel nieuws. Ik was nu ongeveer een week zonder bloedverlies. Verder: geen hoofdpijn, ik hou niet opeens vocht vast, voel het kindje goed bewegen. Is dit alles reden om de verloskundige (weer) te bellen? Ik voel me inmiddels een beetje een zeur. Bij mijn vorige zwangerschap was dit totaal niet het geval.

Ik hoop natuurlijk dat jullie snel reageren.

Pijje.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zijn je klachten al verminderd inmiddels?

Mirjam

Deel Deze Pagina