ff vraagje

Discussion in 'Zwangerschap' started by taartje, Nov 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taartje

taartje Bekend lid

May 6, 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    hoi meiden,
    ik ben nu 34 weken zwanger, en ik heb pijn op 1 plek in mijn buik,rechts boven mijn navel, het klinkt raar, maar het voelt als een blauwe plek ofzo? of alsof mijn huid vanbinnen gewoon uitscheurt ofzo? beetje domme beschrijving maar ik kan het niet anders omschrijven,maak me niet heel erge zorgen hoor, maar vraag me af of dat kan een blauwe plek inwendig ofzo?
    de huid van mijn buik staat ook enorm strak, en sinds een paar dagen knalt de striae eruit zeg maar,hoeveel ik ook heb gesmeerd......;),
    nou anyway, ervaring????????????

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    jepz... hier hetzelfde branderige, trekkerige gevoel...

Hier helpt het als ik overdag mijn bekkenband draag (zodat mijn buik ondersteund wordt)... misschien eens een Anita Bellybelt proberen?

3. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees, voel je inderdaad de striae... Dit is letterlijk het uitscheuren van je huid (of ja bindweefsel). In de laatste weken kan je baby nog een groei spurt maken, dus kan het zijn dat je er dan meer last van hebt nu...

Op sites zeggen ze dat je hier geen last van kan hebben, maar weet uit ervaring dat je dat wel degelijk kan voelen...

Maar als je niet zeker bent altijd even je vk of gyn bellen, liever 1x te veel dan 1x te weinig...

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik herinner me die pijn nog wel, precies zoals jij het omschrijft, en volgens mij ook op die plek.
    Ik heb overigens geen striae overgehouden op mijn buik, maar het stond wel errug strak toen, deed af en toe heel erg zeer. Het lijkt mij ook niet raar als daar inwendige blauwe plekken zaten, zo voelde het wel in elk geval.

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Ik heb ook al weken zo'n plekje. Geen striae te bekennen. Ik heb meer het gevoel dat het een plekje is waar de baby heel veel tegenaan schopt en duwt. Dus echt een blauwe plek van binnen zeg maar.

6. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Kan idd ook een blauwe plek van binnen uit zijn.
    Overigens striae kan ook niet zichtbaar zijn van buiten, alleen van binnen gaande zijnd...

7. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik weet niet waar je placenta precies ligt. maar ik had dat de rand van de placenta erg gevoelig was. vooral als de kleine dan met de voet of zo daar een aantal keer langs had gewroet.
    (dit werd met de echo bevestigd en ze gaf aan dat dat wel meer gebeurd)
    dus het kan zijn dat je de placenta rand voelt.

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

Jan 7, 2011
    11,704
    3,816
    113
    Female
    Hier is het niet de placentarand... aangezien de placenta hier helemaal onder de navel zit en de pijn helemaal bovenin

Share This Page