Moet een kinderdagverblijf bellen als een baby onverwacht niet komt?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Berte, 3 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    En weer is er een kindje in een auto overleden:
    Baby dood na dag in auto - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

De vader dacht hem naar de creche gebracht te hebben en kwam er bij het ophalen achter dat hij hem nooit gebracht had.

Maar, daarmee vraag ik mij het volgende af, zou het niet wenselijk zijn als een kinderdagverblijf de ouders opbelt als een kind onverwacht niet verschijnt?

In anderhalf jaar tijd zijn wij onze zoon één keer vergeten ziek te melden, maar denk maar niet dat we een seintje kregen. Ik was daar echt verbaasd over.

Natuurlijk is de kans heel klein dat een kind echt in de auto is achter gebleven, maar als er op deze manier één kind per jaar gered kan worden, dan is dat toch al de moeite waard of niet soms?

En aangezien er dan die dag een kind minder is om voor te zorgen, heeft een kinderdagverblijf dan wel de tijd om te bellen.

En nee, ik wil de verantwoordelijkheid niet bij de kinderdagverblijven leggen, maar ik vind wel dat deze service kinderlevens zou kunnen redden.

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Oh wat erg, ook voor die vader, die vergeeft zichzelf nooit meer:(

Om antwoord te geven op je vraag, ik zou het geen slecht idee vinden.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Dit snap ik niet: De politie onderzoekt de zaak, maar gaat vooralsnog uit van een tragisch ongeluk. Een ongeluk is toch wel iets anders dan een baby achterlaten in een hete auto. Of dat nou expres was of niet.

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Als ik pedagogisch medewerkster zou zijn en rond half tien constateer dat er een kindje niet gebracht is, zal ik het wel prettig vinden om even contact op te nemen met de ouders. Gewoon om te polsen of alles in orde is, misschien is het kindje wel ziek etc. Het lijkt me als ouder ook fijn dat je kind gemist wordt op de groep. Maar ja, wat doe je als je de ouders niet te pakken krijgt, niets waarschijnlijk en hopen dat het kindje er de volgende keer wel is....

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wij moeten het wel maar vaak in de hectiek van de ochtend vergeten we t wel eens, niet goed natuurlijk, en sommige ouders maken er ook n potje van, die bellen nooit en vinden het erg vervelend als er bellen waar t kindje is, sommige bellen we ook wakker haha ;) vaak hebben we zo iets van : o Joris is er niet, z'n moeder zal hem wel thuishouden zoals vaker op donderdag. Maar als Marlies er niet is, laten we even bellen.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat als die vader zijn zoon vergeten is weg te brengen, dat hij daar de ergste straf voor heeft gekregen die je je kunt indenken.

Verder denk ik dat hier het woord accident verkeerd vertaald is, want het kan ook een voorval zijn: iets wat gebeurd is. Maar die vertaling leest niet lekker.

7. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Hier werden we wel altijd gebeld als ze er voor om 10 uur niet was

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat raar dat ze dat niet doen..

Hier bellen ze van de psz en school na een half uur waarom mijn zoon of dochter niet verschenen is.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij waren onze zoon na anderhalf jaar tijd nog nooit vergeten af te melden, mooi dat er niet gebeld was :(.

Hij was acuut opgenomen in het ziekenhuis en daarom waren we het vergeten.

Maar het verbaasde me dus echt dat er niet gebeld was. Inmiddels zijn er wel meer dingen voorgevallen die ervoor zorgen dat het me niet echt meer verbaast (zoon was in een onbewaakt moment aan de aandacht van de medewerkers onsnapt en heeft zich toen vermaakt met een even onbewaakte volle emmer, om maar een voorbeeld te noemen). Inmiddels hebben wij dat kinderdagverblijf dan ook opgezegd.

Maar om op jouw voorbeeld terug te komen, juist bij die slordige ouders zou ik verwachten dat zij meer risico lopen om hun kind een keer in de auto te vergeten. Dus ik snap echt wel dat je dan zoiets hebt van het zal wel dat die en die er niet is, maar je zou maar die ene keer niet gebeld hebben.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Onze onthaalmoeder stuurt een smsje om te horen of het kindje niet komt.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat verschrikkelijk zeg!!

Mijn kinderen hebben op twee verschillende kdv's gezeten en bij beiden werden we gebeld om 9 uur als ze er nog niet waren (bij allebei een keer vergeten ziek te melden). Erg fijn vind ik zelf en ik vind ook zeker dat dat de norm zou moeten zijn.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben ook gewend dat er gebeld werd. Wel eens gehad dat ze een ruildag verkeerd hadden genoteerd en dat ze belden. Liever een keer te vaak, dan een keer te weinig.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik vind het bericht wel wat vaag

Hij reed dus meteen door naar zijn werk...daar bleef de auto dus..met het kindje achterin.
    Hij is toen vervolgens weer in diezelfde auto gestapt zonder zijn kindje te zien zitten en is toen met de auto met zijn dode kindje achterin naar het KDV gereden...

Verschrikkelijk...

Maar waar zit die man met zijn hoofd. Lijkt mij dat er ook wel meer met hem aan de hand is. Teveel aan zijn hoofd...stress...burnout.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    OP t kdv waar ik gewerkt heb, gingen we vanaf 9.00 bellen als er kinderen niet gebracht waren.

15. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nou dit, wat erg zeg. Arme kindje
    Op mijn kdv belde we ook altijd rond half tien.

16. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Vervelend dat ze niet belde toen je zoontje in t ziekenhuis lag, toch een teken van desinteresse, ben even je nickname kwijt, iets met Bete? En logisch dat als je niet op je kindje lettend at je het er af haalt.

Gelijk dat ouders die slordiger zijn hun kind eerder vergeten maar zoals een zomervakantie, laten ouders kinderen vaak thuis, dan gaan we vaak na of het oudere broertje of zusje wel op school is, is die er ook niet dan gaan we er van uit dat ze ze thuis houden, terwijl ze wel dood kunnen liggen kan huis.

Met de bezuinigingen is het bellen naar ouders een stuk minder geworden, je heb geen tijd meer.. Als ik 16 kids heb en er komen er 2 niet, komt m'n baas om nieuwe kinderen bij mij te zetten, moet ik erachter komen hoe ze heten en of ze alles mogen eten + andere bijzonderheden. En dan de kinderen aan t fruit zetten, ondertussen de baby's een fruithapje geven of een flesje. Dan ben je alweer vergeten te bellen, tegen de tijd dat het rustig worden ( als de helft slaapt) is t al 1 uur en heeft het geen zin meer te bellen.

17. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Mag ik vragen wat je hiermee bedoelt? Het is toch ook een ongeluk, tenzij de vader het bewust heeft gedaan? Misschien is het woord ongeluk niet helemaal lekker gekozen en was het beter om het een tragische omstandigheid te noemen, maar wanneer het niet expres is gegaan is het toch een ongeluk?

Ot; echt verschrikkelijk! Ik zou het een goede zaak vinden dat de kinderopvang de ouders belt wanneer een kind niet is gekomen. Of dat nou na een half uur of na 2 uur is.

18. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Wij belden op het kdv ook altijd na half tien standaart als het kindje er niet was en kregen we moeder niet belden we papa kregen we die ook niet belden we beiden nog een keer spraken in en belden naar een evt derde

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De definitie van een ongeval is dat het niet met opzet is gebeurd... niets meer of minder. Dit lijkt dus een ongeval.
    Arme man, arme familie

Ik denk dat het een goeie zaak is om even contact op te nemen, al denk ik dat er veel ouders niet van gediend zullen zijn... teveel bemoeienis.

20. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ja dat dacht ik ook gelijk toen ik het las... Die man moet wel heel ver in gedachten verzonken zijn geweest...
    Maar het is in ieder geval verschrikkelijk voor hem en zijn familie:(

Deel Deze Pagina