moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LauraS1983, 24 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi allemaal!

Ik heb net een kuur tegen blaasontsteking gehad en aangezien ik weer buikpijn kreeg vroeg ik of ze nogmaals mijn urine wilden controleren. Nu belde ik voor de uitslag en zeiden ze dat er nu geen infectie zichtbaar was maar ook niet 100% schoon dus op kweek. Maar er waren wel eiwitten gevonden en dat moest ik aan de verloskundige doorgeven. Ze had het over 3+... Nu zegt mij dat niks maar weet dat eiwitten niet altijd goed zijn. Heb net mijn bloeddruk thuis gemeten en gaf 127 over 82 aan. Normaal tussen de 100/120 over 60. Nu ga ik straks tijdens tel spreekuur ff bellen met de verloskundige maar vroeg me af of hier dames zijn die dit kennen en mij (hopelijk) gerust kunnen stellen...

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik weet niet wat voor bloeddrukmeter je zelf hebt gebruikt? Elektrische zijn namelijk vaak niet zo precies als handmatig.
    Ik heb zelf hoge bloeddruk en zit daarvoor aan de medicatie, ook paar weken geleden eiwitten in urine gehad, maar deze waren een week later weer weg. Hoeft dus niet altijd wat te zeggen, maar kan zeer zeker het begin zijn van vergiftiging. Heel goed om zo dus ff te bellen met de VK! Ze zal dan ws je bloeddruk meten, CTG maken en mogelijk bloed laten prikken om te kijken hoe het met je leverwaardes is.

Let goed op of je een bandgevoel krijgt onder de borst, sterretjes ziet, gevoel van algehele malaise krijgt etc. Dat zijn allemaal symptomen bij vergiftiging!

Sterkte en laat ff weten wat de VK zei?!

3. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Neem aan dat je geen gewassen plas hebt ingeleverd bij de huisarts. Daardoor kan het zijn dat je meer eiwit bij je urine hebt. Vanonder zit namelijk altijd eiwit dus het hoeft niets ernstigs te betekenen.
    Maar goed dat het goed word nagekeken. Ik hoop dat het loos alarm is.

4. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Wel electrische... Maar daarbij altijd onderdruk rond de 60. Heb wel buikpijn ook strak bovenin maar kan ook de baby zijn. Waar staat doe 3+ voor? Is dat veel? Heb gebeld en had zn vrouw aan de lijn, wordt straks terug gebeld...

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Die 3+ staat voor de eiwit-waarde die gevonden wordt. Iedereen heeft wel iets eiwit in de urine, maar volgens mij (maar pin me er zeker niet op vast!!) is 3+ wel te veel. Helemaal met het bandgevoel in je bovenbuik en bloeddruk die wat hoger is dan normaal, vind ik het wel genoeg aanleiding voor een VK om je ff te onderzoeken.

Maar: het hoeft niet erg te zijn he! Bij mij waren ze ook overtuigd van vergifitiging, maar uiteindelijk zijn mn leverwaardes en eiwitten in urine weer volledig gezakt. Heb alleen nog hypertensie.

6. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Oke nou ben benieuwd,hij heeft nog niet terug gebeld. Zal vast niks zijn,maar bah wat een onzeker gevoel!

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik ken het! Hoop dat ie je zo belt en dat je gerust gesteld wordt! :) We blijven altijd positief! Succes en ben benieuwd!

8. Rozeroos

Ze houden je goed in de gaten en zullen echt het beste doen voor jou en je baby.
    Veel sterkte en hoop dat je snel meer weet.

9. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    nou ben net eindelijk terug gebeld. Hij vroeg of ik een midstream/gewassen plasje had ingeleverd, nee dus. Dan kan dat valse uitslag geven, dus morgenochtend moet ik een gewassen plasje inleveren bij hun...

Nou ik maak me dan maar niet teveel zorgen en zie morgen dan wel... :-/

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zijn die 3+ toevallig geen ketonen die gemeten zijn?

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Succes morgen!

12. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Geen flauw idee, de assistente zei alleen dat er eiwitten in zitten en dat ik aan de verloskundige 3+ moet doorgeven... Want? Wat zou dat zeggen dan?

13. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Nou urine is schoon gelukkig! Heel klein onschuldig spoortje eiwit...
    Hou last van mn buik maar zal termijn en banden etc wel zijn! Blij dat t goed is...

14. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Gelukkig!! :) Goed dat ze je ff hebben gecheckt!

15. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Idd! Hele geruststelling...

16. Rozeroos

Fijn dat alles oke is.

Deel Deze Pagina