Hallo verloskundige, Ik heb dus een test gedaan en ja hoor positief! De test werd al minder dan 1 minuut positief met een dikke vette streep. Moet ik nu morgen nog een test doen voor de zekerheid? Of kan ik er nu vanuit gaan dat ik echt zwanger ben? En hoe weet ik hoever ik heen ben? Heb namelijk een onregelmatige cyclus van tussen de 40 en 50 dagen. Ben benieuwd wanneer ik ongeveer uitgerekent ben. Wanneer moet ik een afspraak maken met een verloskundige? Veel vragen, maar ik hoop dat ik er een antwoord op krijg... groetjes mama rainbow
Hoi Mama Rainbow, je zult denk ik voor de zekerheid ondertussen wel een extra test hebben gedaan, maar eenmaal positief is zwanger hoor! Gefeliciteerd. Als je een cyclus hebt van 40-50 dagen zal een echo je echte termijn moeten bepalen, en als ik je uitgerekende termijn wil bepalen moet ik wel je eerste dag van je laatste menstruatie weten. En je mag zodra je weet dat je zwanger bent de verloskundige al bellen hoor. De meeste vrouwen bellen ongeveer als ze 5-6 weken zwanger zijn, maar het mag ook eerder. De verloskundige zal je over de telefoon vertellen wanneer je kunt komen voor een intake gesprek. Groetjes Brigitte