Hallo Eveline, Mijn dochter van 30-11-07, dus ruim 2 is echt een drama met eten. Vanaf juni eet ze geen avond eten meer, net voor Hans is geboren. En nu sinds een week of 3 wil ze tussen de middag ook geen brood meer. Smorgens krijgt ze altijd een fles nog met melk en brinta, want lepelen wil ze het niet. Heel soms eet ze fruit potje, want vers wil/eet ze ook niet. Ze is 84 cm en 10 kilo. Wat we geprobeerd hebben: zelf opscheppen en prakken voeren/zelf eten niet aan tafel heel enthousiast doen als ze een hap neemt of juist niks opzeggen geen koekje of snoepje tussendoor vaste drinkmomenten Heb het al een paar keer bij het cb aangekaart, maar het enige advies wat ik nog van hun hoor is avond eten tussen de middag, maar ja dat is nog heel even leuk (als het al zou werken) dan ben ik brood voor mij en hans aan het maken, voor diana prakkie en dan savonds omgekeerd. Een heel klein beetje makkelijk houden voor mezelf is toch ook wel fijn. En haar dr tussendoortje smorgens een kaakje en smiddags een broodkorst wel te geven, en savonds dan nog maar een brintafles, zodat ze toch nog iets binnenkrijgt. De huisarts zegt alleen maar ze is nog niet uitgedroogt en zolang ze levendig genoeg is is het prima. Maar toch maak ik me ontzettend zorgen. Ze is al vanaf okt continu ziek/hoest/snotter. Heeft u misschien nog een ideetje? Uiteraard wat we geprobeerd hebben, hebben we wel wat langer geprobeerd ong 2 weken. Groeten en vast bedankt dieneke
Hallo Dieneke, Ik vind het lastig, er wordt weleens gezegd dat het kan hepen om een kindje bij het koken te betrekken, je dochtertje is nog klein, maar kan misschien wel de groenten en aardappelenof pasta in het water doen. Ik hoop dat het werkt. Wat verder nog een idee is, is om een groeimelk te geven en een toetje op basis van opvolgmelk, daarin zitten veel vitamines en mineralen. Succes, Groeten eveline