rauwe andijvie stamppot ja/nee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door cyntje78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wil ik eten gaan koken schiet me ineens iets te binnen over het eten van rauwe groentes; Ik moet over een week testen dus niets is nog zeker..... maaruh... mág je rauwe andijvie stamppot eten als je zwanger bent? Ook in een super vroeg stadium van de zwangerschap?

Groetjes Cynthia

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Natuurlijk wel! En ook als je zwanger bent!
    Gewoon lekker doen!

3. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Ja hoor je mag gewoon rauwe groente eten. Ik heb het ook altijd gedaan, alleen nog even een keertje extra schoonmaken.

Eet smakelijk!

4. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Tuurlijk mag je dat eten. Gewoon de andijvie goed wassen dan is er niks aan de hand. Is trouwens nog heel gezond ook. Ook al ben je niet zwanger dan was je toch ook altijd goed de groente, althans ik deed dat altijd wel.

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ahhh dank jullie wel voor de antwoorden! Waar ik dat dan vandaan had? Geen idee!

Smakelijk eten allemaal!

Groetjes Cynthia

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Waar je dat vandaan haald?
    Nou het klopt wel dat je extra moet uitkijken met rauwe groentes. Er kan namelijk toxoplasme (of hoe je het ook schrijft in zitten, hetzelfde als van de kattenbak). Maar gewassen, rauwe groentes mogen zwangeren wel eten hoor! Dus gewoon van die kant en klare andijvie die al in ijswater is gewassen door de supermarkt is prima! Ik zou zelf persoonlijk niet gaan voor andijvie die je zelf nog moet snijden, maar dat is meer luie donder gedrag van mij. Als je die zelf goed weet te wassenm is het ook prima.

Eet smakelijk!

Nog ff een tip: doe ipv spekjes eens (veel) geraspte kaas door de stampot mmmmm :D

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    wij eten t ook vandaag

Deel Deze Pagina