Langer als 2 jaar bezig + extra vitamine en/of foliumzuur?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zanetti, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Zijn er vrouwen die langer als 2 jaar bezig zijn en niet moe worden van het dagelijks innemen van extra vitamine en/of foliumzuur?

Ik word er onderhand moe van en slik ze nu niet meer dagelijks, soms heb ik er gewoon geen zin meer in en wil ik het pakje foliumzuur weg gooien :cry:

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben nog niet zoals jij zo lang bezig maar ik heb doordat ik slecht nieuws van de ha had gekregen over zwanger kunnen worden ff een foliumzuurdipje gehad. Ik heb toen geen pilletjes meer genomen.

Ik slik die krengen al wel vanaf mei 2008... Omdat ik in het verleden bewezen heb dat ik slecht vitamines opneem, dacht ik begin ik vast wat eerder met die pilletjes, dan hoop ik op een goed vitaminepeil te zitten voordat we beginnen.

Nu slik ik dus die dingen alweer zo'n 7 maanden. Afgelopen ronde had ik dus toen ik weer ongi werd dat ik dacht: sodemieter op met die k*t pilletjes, maar toen ik eenmaal weer wat meer richting mn ei kwam, tsja dan krijgt een mens weer hoop en denkt dan: stel je voor dat ik nu zwanger raak en mn kindje heeft een openruggetje of een hazelipje, nou dan vergeef je het jezelf toch nooit dat je toen geen trek meer in die foliumzuur had... Dat geeft mij dan dus weer 'energie' om weer verder met die zooi te gaan.

Ik kan me wel voorstellen dat je na 2 jaar er ook behoorlijk wel eens baalt en ff geen trek meer hebt in die pilletjes.

Ben je inmiddels al naar de dokter geweest?

ff een hele dikke cyber-knuffel voor jou!

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik ben op gegeven moment overgegaan op een multivitamine waarin ook voldoende foliumzuur zat, zodat je minder het idee hebt dat je het voor een zwangerschap doet.

Ik had de makers van foliumzuur wel 7 jaar kunnen spekken, dikke doei

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ja alles is in orde bij mij en bij hem. Het is of we kiezen voor iui of doorgaan met 'zelf proberen'. We hebben nu even zoiets van, even zelf proberen voordat we weer een stap hoger moeten.

Bedankt voor je begrip, echt ik heb het bijna helemaal gehad met die pillen, klinkt hard want natuurlijk willen we allemaal een super gezond kindje ter wereld brengen als het mag. Maar elke dag maar weer zo'n pilletje en dat 2 jaar lang jeetje klink misschien een zeur op het moment maar ik ben er even moe van :(

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ik ben ook zo vaak overgegaan op een multivitamine, en wisselde ik het weer af met een gewoon foliumzuur tabletje. Jeetje 7 jaar..

Nou ben nu ook even in een =dikke doei= moment beland.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Yach even ons verhaal, na 2 jr de standaard onderzoeken laten doen, kwam niets uit. Toen mochten wij idd ook op voor IUI maar dat zag ik neit zitten. Hoe kun je er niet steeds mee bezig zijn als je om d ehaverklap een afspraak hebt bij de gyn? Dus wij ehbben toen besloten pauze te nemen en binnen een half jaar was ik zwanger. Helaas werd het een miskraam, maar goed spontane zwschap was dus wel mogelijk. Helaas duurde het toen weer een jaar, weer zwanger en weer mis.
    Toen weer een jaar eroverheen. En toen zouden we eigenlijk stoppen ik zou weer aan de pil, wij zouden samen verder zoals men dat dan noemt. Ik vergat steeds naar de dokter te gaan en in mei teste ik positief en vorig jaar jan beviel ik dan eindelijk van ene prachtige dochter.

Moraal van dit verhaal: houd moed, meis!

7. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Zo wat een ervaring meid. Spijtig van je miskraam te lezen, maar zoals je zegt je bent wel spontaan zwanger geraakt. Ik en mijn man geloven er namelijk ook in dat het ons een dag wel gaat lukken en zien iui ook niet zitten (nu even niet).
    Na zoveel jaar ups en downs heb je er nu wel een pracht van een dochter voor gekregen.

Bedankt voor je verhaal, heb er veel aan geloof mij! En bedankt voor het inspreken van moed.

lfs yach

Deel Deze Pagina