Aspartaam

Discussie in 'Gezondheid' gestart door butterfly89, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Wat doen jullie met light-producten met aspartaam? Ik lees berichten van vroeggeboortes, miskramen, handicaps..

Maar ik drink zelf redelijk veel met aspartaam momenteel. Ik ben veel misselijk en het enige wat ik lust qua drinken is Roosvicee Multivit. Hiervan neem ik dus de light-versie, want anders is 't veelsteveel qua calorieen..
    Eerder dronk ik de hele dag thee, maar dat lust ik niet meer. :( Water drinken lukt alleen 's avonds.
    Iemand een tip?

Of hoe doen jullie dit?

2. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Ik neem sowieso nooit iets met aspartaan o.i.d.!
    En calorieen tellen is ook redelijk achterhaald...

(Voorbeeld: Roomboter heeft meer calorieen, maar margarine maakt dikker.)

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Toch de gewone pakken..
    Ik heb liever de suikers, dan die rommel.. Maar ik raak ervan aan de dunne bij meer dan een glaasje ;)

Mijn dietist raadde me aan om max 2 glaasjes met asprataan te nemen, en niks met cyclamaat. Vooral omdat er niet echt goed bekend is wat het doet. Dan liever te veilig dan niet..

Zou gewone roosvicee/vruchtenmix (van die siroop om aan te lengen) een idee zijn? Die kun je ook dunner maken..

4. Luv u more 1982

8 okt 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoor het vaker dat de thee ineens niet meer smaakt.
    Weet je wat ook nog een optie is? Ik weet niet of je het wat vindt hoor..... water koken en er dan geen theezakje in hangen. Doet een vriendin die niet zwanger is regelmatig, ik ben het ook eens gaan proberen en smaakt eigenlijk ook best lekker.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Er is geen bewijs dat het gebruik van aspartaam of andere zoetstoffen schadelijk zou zijn in een zwangerschap. De gewone hoeveelheid wordt aanbevolen.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik heb het ook niet gedronken. Misschien kan het geen kwaad, maar ik durfde het risico niet te nemen. Dronk water en kamillethee, of rooibos. Maar ook met mate.

7. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Overdreven. Pas als je flessen light frisdrank met aspartaam per dag gaat leegdrinken kán het schadelijk zijn;)
    Verder hebben ze er niet eens echt bewijs voor.
    Zo zou je ook geen kaneel meer mogen eten tijdens je zwangerschap, heb het nagevraagd bij de vk; als je eetlepels vol op een dag zou eten zou het pas schadelijk zijn.

8. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Alles met mate Denk Ik. Persoonlijk Zou ik wel voor de gewone suiker gaan naar dat is meer een gevoel.

9. mella123

mella123 Lid

23 jul 2013
    38
    0
    0
    Ik heb het niet gedronken of niet echt veel in ieder geval, maar denk niet dat het heel veel kwaad kan.
    Als je zo misselijk bent eet je niet snel teveel calorieën lijkt me dan zou ik zelf voor de zekerheid toch voor de variant met de suikers gaan.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het vies... Nu helemaal. Wat ik doe is roosvicee uit een pak en dat 2x verdunnen met water, zelfde smaak minder calorieën!

Je zou eens een drankje met stevia (natuurlijke zoetstof) kunnen proberen.

11. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik drink het niet en dus ook niet tijdens zwangerschap. Maar dat komt ook omdat ik het smaakje van die light drankjes ook echt niet lekker vind. Als ik het wel lekker zou vinden, zou ik het denk ik ook met mate drinken.

12. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Aspartaam is sowieso niet goed voor je. De normale kun je dan veel beter drinken.

13. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik vind het ook smerig, vies nasmaakje. Dan liever suikers, maar ik drink eigenlijk alleen water, thee en soms verse sappen.

14. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb multivit gevonden met stevia! :) Dus die drink ik nu :)

En thee ging gister voor de 1e keer goed, Jeej!

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik drink het wel gewoon, 1 of 2 glazen per dag, ik word misselijk van water en thee en ik heb een verhoogd risico op diabetes, dus sappen en suikerhoudende dranken kan ik beter mijden.
    Volgens het voedingscentrum en volgens mijn vk kan het echt geen kwaad.

Stevia is ook niet zaligmakend he, dat gaat ook een hele chemische molen door om die zoetstof eruit te winnen. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer vrees ik. Met mate en een veelzijdig dieet ;)

Deel Deze Pagina