zoveel zorgen in deze zwangerschap...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AuroraM, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Hallo allemaal,Ik ben nu 37,4 zwanger. Kan niet zeggen dat dat makkelijk is gegaan. Sinds week 28 extreme maag pijn, harde buiken die pijn deden. Bloeddruk was even te hoog maar daalde weer. Sindien veel extra controle gehad en steeds is er iets. Rond 32 weken bleek baby zo klein dat ze uit de groeicurve viel. Heb toen heel heel rust genomen en gelukkig trok de groei bij tot nu bijna normaal. Blij hier over maar sinds deze week was mijn bloeddruk oppeens weer erg hoog.waardestijging van bloeddruk rond 150/140, onderdruk boven de 100 tot een piek van 112...
    Maar bloeddruk zakte ook weer tussendoor. Om vervolgens weer te stijgen. Op en af dus. Weer extra controle gehad . Ctg . Bied en urinewaardes nagekeken . Had hoofdpijn en maagpijn maar waardestijging goed. Nu gisteren weer controle en nu was de flow van de navel streng te hoog en verminderd vrucht water.
    Heb ook aan gegeven dat ik baby die dag ervoor nauwelijks gevoeld heb. Gisteren dan weer wel gelukkig. En kreeg een afspraak mee voor over een week......
    Ik heb s.middags nog terug gebeld naar zh voor uitleg. Het klinkt voor mij nl of baby het zwaarder aan het krijgen is. Antwoord was dat ze daar volgende week weer naar kijken en ik goed op de beweging moet letten.
    Ik word er zo lang zamerhand gek van. Er is steeds iets. Heb zo veel tijd al in ziekenhuis gezeten. Ik vraag mij af of baby niet beter af is uit mijn buik zo langzamer hand ?

2. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    je was zo vroeg dat het waarschijnlijk even duurt voordat iemand reageert hihi :D:D:D

Maar even inhoudelijk, wat een ellende! Kan je dat niet bespreken met je gyn dan? Als jij je zogen maakt is het dan niet mogelijk om de baby met 38 weken te halen?

Sterkte!

3. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    meid ga erop aandringen bij de gyn dat je het niet meer vertrouwd!
    laat ze je maar opnemen en de baby en jou in de gaten houden...
    Ik herken mezelf in je verhaal......

groetjes charlie

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Zeker druk erop bij de gynaecoloog dat je moedergevoel niet goed zit , als ze niet serieus nemen , naar aan ander . Ik zou op mijn moedergevoel varen .

5. AuroraM

AuroraM Actief lid

15 mei 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Ik was inderdaad heel vroeg. Kon niet slapen:)

Het probleem is dat ik niet een gynaecoloog heb maar steeds een ander. Ik zie ook elke keer een ander echochopiste en vk in het ziekenhuis.
    Met gevolg dat iedereen zich in moet lezen.
    Het lijkt alsof het voor hun niet serieus genoeg is. Als ik het goed begrepen heb willen ze dit gewoon afwachten. Zo van, ja er zijn dingen maar de baby is nog steeds beter af in je buik.
    Nou dat weet ik dus niet. En hoe moet ik dat ook weten:)?
    Ik kan zo langzamerhand mijn ongerustheid niet meer onder scheiden van
    te bezorgd zijn.
    Ik ben aan de ene kant blij mat alle controles maar word er ook gek van. Er is nu voor mijn gevoel elke keer wat. Is de bloeddruk niet te hoog dan is het beebje weer te klein . En is ze een beetje bijgetrokken qua groei krijg ik te horen dat ik minder vruchtwater heb en de navelstreng een te hoge flow heeft. Ik heb thuis moeten opzoeken wat dat betekent.
    Ik word er gek van!
    Plus word er gek van het elke keer naar het ziekenhuis gaan, daar uren zitten ( inclusief wacht tijd) vaak met mijn twee jongste kids erbij want kan ze niet zomaar altijd ergens kwijt.

Ze hebben heel duidelijk gezegd ,, als ik mij zorgen maak of minder leven voel mag ik altijd bellen en dan krijg ik weer een CTG.
    Maar, die zijn elke keer goed geweest. Gisteren alleen is er na meting slechte flow geen een gemaakt. Stom, daar had ik op moeten staan. Alleen als ik er met mijn boeren verstand naar kijk denk ik dat het zo langzamerhand minder goed gaat.
    Of ben ik nu overbezorgd??
    Dinsdag was vruchtwater nog goed maar er is al twee weken niet naar flow gekeken.
    Nu gisteren dus wel en die is echt een paar keer gemeten. En die was niet goed. Vruchtwater was nu ook minder.
    Toch werd dat weg gewimpeld.
    Ik zou mij dit nog allemaal kunnen voorstellen als het priller in de zwangerschap was. Maar ik ben ruim 37 en halve week.

Loop al met regelmatig voor weeën die niet doorzetten.

Mijn zoontje is twee jaar geleden geboren met 42 weken, ingeleid nadat bleek dat hij zo goed als geen vruchtwater meer had.( ze wilde me toen ook eigenlijk weer naar huis sturen maar ik stond op een echo)
    Dat wil ik niet nog een keer!!

Ze hebben ook genoemd dat ze huiverig zijn mij in te leiden omdat mijn oudste met een keizersnede geboren is.
    Dat begrijp ik maar wanneer ga je dan handelen?
    En tot welk punt wacht je af?

Misschien moet ik dit weekend nog maar eens langs gaan en toch een nieuwe CTG vragen.
    Ik kreeg ook op mijn kop dat ik thuis mijn bloeddruk niet mag meten omdat elektrische meters minder betrouwbaar zijn in zwangerschap.
    Dat weet ik maar ik heb ook aangegeven het als indicatie te gebruiken.
    Juist omdat ik niet elke keer naar ziekenhuis kan om het daar te laten meten.

sorry heel verhaal maar ik word er echt gek van!!

6. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou gewoon bellen en je verhaal precies zoals je het hier schrijft vertellen.

7. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Ja, dat wil ik je ook aanraden. Je weet gewoon niet genoeg om te weten hoe je erover moet denken en dat levert zo te lezen vooral stress op. Sterkte!!

8. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    stomme vraag en als het niet op een forum wilt zeggen prima hoor maar waar woon je?

misschien is dat overal zo maar hier in het ziekenhuis krijg je ook altijd andere gyn's. En als jij toevallig ook in enschede woont dan weet ik wel een hele goede gyn.

9. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    @AuroraM: ik ben het eens met wat de anderen schrijven!
    Jij voelt het beste wat goed is voor jou en je kindje... Ik wens je heel veel kracht en sterkte! Jij bent de baas over je eigen lichaam en je kindje!

Deel Deze Pagina