vragen over zoon van bijna 6 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door elsie22, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

mijn zoon is bijna 6 weken oud nu, overdag beginnen we nu echt een ritme te krijgen met de voeding, s'nachts gaat het redelijk alleen hij komt soms om de 2 uur al of 2,5 uur, hij krijgt nu steeds 110 cc in de fles en dit drinkt ie goed op. s'avonds rond 23.00 uur krijgt hij de laatste fles, kan ik dan meer in de fles doen? hij weegt nu 4540 gram. ik zou het wel fijn vinden als hij s'nachts iets langer tussen de voedingen laat, 3 uur doet ie ook wel hoor, maar 4 uur ofzo zou al fijn zijn. ik heb soms ook het idee dat ie honger heeft.

groetjes els

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

zo ziet zijn schema er een beetje uit:

8.00 fles 110 cc dan doe ik 120 cc +4 en dan 110 in de fles
    11.00 fles 110 cc
    14.00 fles 110 cc
    17.00 fles 110 cc
    20.00 fles 110 cc
    23.00 fles 110 cc

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Elsie,

Je kindje mag maximaal 825 ml voeding per 24 uur drinken. Je kunt proberen om de laatste fles niet af te gieten en tekijken of je kindje het dan langer volhoudt. Het is ook heel belangrijk dat je kindje 20 minuten over een fles drinkt.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

bedankt voor je antwoord! ik ga de laatste avond fles dan proberen meer afgieten tot 110 cc en dan slaapt hij hopelijk iets langer, hij kan het wel want vanmorgen heeft hij er ook 4 uur tussen gelaten.

groetjes elsie

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

overdag laat mijn zoon nu 4 uur tussen de voedingen! alleen s'nachts nog steeds 3 uur! vanmorgen had ik hem om 4 uur een fles gegeven en toen werd hij om 5 uur alweer wakker, ik denk niet dat het honger is dan maar hij blijft dan rommelen tot de volgende voeding met gevolg dat ik dus vaak uit moet voor zijn speentje en ik bekaf ben.

wat kan ik doen?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat lastig, ik weet eerlijk gezegd ook niet zo goed wat je kunt proberen, sorry. Misschien dat iemand anders nog een tip heeft?

Groeten eveline

Deel Deze Pagina