Rauwe groenten op restaurant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NatasjaaD, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwanger2021

    11 dec 2021
    32
    6
    8
    Vrouw
    thanks voor je reactie. Maar dus ook dat je van rauw ei alle 3 evt kunt krijgen? Of is dat zo'n algemeen lijstje
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Ik heb die lijst niet meer maar bij de jongste kregen we een bundel mee met al waar ze voor waarschuwen en rauw ei stond bij alle 3 als opletten.
     
  3. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
  4. Zwanger2021

    11 dec 2021
    32
    6
    8
    Vrouw
    ik zie het idd in België dus wel vaak als waarschuwing. Best gek, al die adviezen zijn behoorlijk verschillend.
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    #45 Neuzeke, 16 mei 2022
    Laatst bewerkt: 16 mei 2022
    Ik ben 13 jaar geleden voor de eerste keer bevallen en zat toen op een ander Nederlands forum en het was toen al duidelijk, dat ze in België veel voorzichtiger zijn met zaken als toxoplasmose,cmv,....
     
    NatasjaaD en S2909 vinden dit leuk.
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Maar de meeste nederlanders zijn toch eigenwijs dus ook al worden ze er voor gewaarschuwd.
    Ik ben liever te voorzichtig het zijn maar paar maanden
     
    Sado, Neuzeke, NatasjaaD en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Dit is echt zo ja. Maar we noemen dat graag nuchter zijn. Wanneer je wel erg oplet en hier open over bent, ben je panisch. Zoals CMV ook, het gros van mijn Nederlandse kennissen en vriendinnen heeft géén idee wat dit is. Ik ben ook nooit ingelicht door de verloskundige. Wanneer je over welke infectie dan ook begint, wordt het weggewuifd. Ach, die kans is zo klein. Je zal maar net onder dat kleine percentage vallen, terwijl je met simpele aanpassingen veel narigheid kunt voorkomen.
     
    NatasjaaD en Mimus vinden dit leuk.
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Precies ik hou niet van kleine kansen…
    Toen zwanger was van R was net al dat vleeswaren van jumbo besmet ook gegeten en klachten.. maar zolang geen koorts had konden ze niet bloedprikken normaal zou je preventief antibiotica krijgen maar tegen die kon ik niet.
    Toen die was overleden dacht ik echt wel aan vleeswaren was niet oorzaak maar toch!
     
    Snananas vindt dit leuk.
  9. S2909

    S2909 Fanatiek lid

    14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier deel van het percentage! Gelukkig ben ik wel Belg en was mijn gyn er alert op toen ik zei dat ik verkouden was geweest via mijn zoontje. Eind goed al goed want gelukkig niet doorgegeven aan mijn dochter. Maar wens het niemand toe. Die onzekerheid, vruchtwaterpunctie enz. Ik ben daardoor nooit echt volledig in die zwangerschap kunnen meegaan.
     
    Lovieyou, Neuzeke en Snananas vinden dit leuk.
  10. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Nou ik weet niet hoor. In de zwangerschap van mijn oudste 2 was het alleen een advies om niet teveel paté te nuttigen ivm, ik weet geen eens meer wat. En nu mag het geeneens meer..
     
  11. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Ivm te veel vitamine A? Maar toxoplasmose, listeria of CMV is wel even heel anders. Waarom zou je dat risico lopen ook al is de kans klein? De gevolgen zijn echt enorm. Doof, blind, doodgeboorte etc etc..
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    538
    448
    63
    Vrouw
    Die ja! Mijn punt ging over de paté. Zo zijn er nog tig dingen wat enkele jaren geleden zonder problemen konden worden genuttigd en nu staat het op de zwarte lijst. Mbt toxoplasmose etc ben ik het volledig met je eens hoor! Ik denk dat ik het voor nu maar braaf bij boterhammen met chocoladepasta houdt:D.
     
    Lovieyou en NatasjaaD vinden dit leuk.
  13. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik sprak laatst een zwangere vriendin en ik schrok ervan wat ze allemaal niet meer mocht. Er is in korte tijd echt heel veel bij gekomen op de lijst met no-go's. Zoals garnalen? What??

    Bestaat er een lijst met recente wijzigingen in de voedingsadviezen??
     
  14. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Zwangerhap downloaden
     
    NatasjaaD vindt dit leuk.
  15. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Die heb ik al. Maar dan moet ik alles wat ik wil eten opzoeken. Als iemand toevallig van een lijst met recente wijzigingen weet is dat iets makkelijker :)
     

Deel Deze Pagina