Zwanger na verwijderen Mirena

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door snoes79, 9 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Hoi
    Ik heb een viertal weken geleden een mirena spiraal laten verwijderen na 5 jaar. Die week daarvoor heb ik wat ik denk mijn menstruatie gehad.
    Nu hebben mijn man en ik een kleine week na het uithalen onbeschermde seks gehad. Ik heb sindsdien geen bloed verloren.
    Wanneer kan ik het beste een zwangerschaps test doen?

Alvast bedankt voor reacties.
    Groetjes Hilly

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Soms kan het even duren voordat de cyclus weer goed op gang komt na de mirena. Dat kan een reden zijn waarom je nog geen menstruatie hebt gehad. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je zwanger bent! Drie weken geleden heb je onbeschermd gevreeƫn, dus dan kan je nu wel een testje doen. Twee weken na de eisprong komt normaal gesproken de menstruatie. Indien je drie weken geleden je eisprong hebt gehad, dan zou je nu een weekje overtijd zijn. Ik ben benieuwd! Succes!

Groetjes Monique

3. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Och jeetje,

Er staat een plusje. Dat betekend dus zwanger. Ben er een beetje van ondersteboven. Had het niet verwacht. Alhoewel, bij de vorige zwangerschappen na de pil ook direct zwanger. Had gedacht dat de mirena meer impact had.
    Ik heb wel gerookt de afgelopen weken, wat zijn de consequenties daar van? Ga dus nu niet meer roken hoor.

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemorgen,

ik kan me voorstellen dat het je overvalt. Goed dat je nu stopt met roken! Je hebt alleen in het begin van de zwangerschap gerookt, dus dat kan niet zo'n kwaad. Anders is het als je de hele zwangerschap blijft roken. Een goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina