mogelijk zwanger en dan buggy / quad rijen. kan dat kwaad??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sannie1981, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

ik zit met een groot dilemma. het is misschien een stomme vraag,maar ik ben toch wel erg benieuwd naar de antwoorden.

morgen ga ik testen of ik zwanger ben. ben zo bang en onzeker en stel het testen al een paar dagen uit. mijn nod was nm zaterdag en voel me best zwanger. maar omdat ik dit jaar al 2 miskramen heb gehad, ben ik bang dat t weer fout zal gaan, mocht het uberhaupt raak zijn.

nu gaan wij volgende week zaterdag met een vriendengroep een hele dag op pad. ik heb dit georganiseerd en we gaan buggy rijden in de bossen. lekker smerig worden en best ruig.

als ik zwanger ben, zou ik dan 6 weken zijn.
    Mijn vraag is nu in hoeverre kan dit kwaad? je wordt wel best heen en weer geschut verwacht ik. ik weet helemaal niet of dit al kwaad kan voor de zwangerschap??

Wat zeggen jullie?

En als ik niet mee kan doen, dan zal ik toch met een goede smoes moeten komen.

Ik hoop graag van jullie te horen.

liefs sannie

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik zou maar vast op een smoes gaan broeden. Op zich zit dat kleintje wel veilig, maar met quad rijden zit een ongeluk wel in een klein hoekje natuurlijk. En stel je voor je bent zwanger en het gaat weer mis nadat je bent gaan quad rijden, dan blijf je je altijd afvragen of het daardoor komt.

Ik zou het persoonlijk niet doen, maar je moet het zelf bepalen...

3. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je precies met mis gaan? een ongeluk krijgen? of denk je dat het stuiteren, heen en weer geschut slecht kan zijn voor t kleintje???

liefs sannie

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou het persoonlijk ook niet doen eerlijk gezegd. Stel idd dat je een ongeluk krijgt met je quad en je krijgt bijv. het stuur in je buik...

Tuurlijk, die kleine zit goed weggeborgen en waarschijnlijk is het risico heel klein, maar zeker met jouw voorgeschiedenis qua miskramen, zou ik het niet doen. Wil niet zeggen dat je in een glazen hokje moet gaan zitten voor 9 mnd, maar ik zou deze risico's ook niet echt opzoeken eerlijk gezegd!

Heen en weer schudden lijkt me niet zo'n groot probleem denk ik, ik zou meer denken aan evt. ongelukken die kunnen gebeuren, en die hoef je niet zelf te veroorzaken!

**maar wie weet ben ik te voorzichtig...**

5. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie meningen en advies. ik blijf t wel lastig vinden. een ongeluk zit inderdaad wel in een klein hoekje,maar anderzijds verwacht ik niet dat er wat gebeurd. het is onder begeleiding.

het gaat mij meer om het schokken etc.
    zou dat kwaad kunnen of is daar de zwangerschap nog te pril voor??

liefs sannie

6. MamaMarije

Daarvoor kun je misschien het beste even een verloskundige bellen om advies. Stel dat je zwanger bent, moet je daar toch contact mee zoeken voor een afspraak, dan kun je het meteen vragen.

En de kans dat er wat gebeurt is idd klein, maar het zijn allemaal onervaren quad-rijders en het gaat wel om het leventje van jouw kleine babytje in je buik. Dat wondertje waar je al zoveel moeite voor hebt gedaan. Mij lijkt het risico het niet waard, maar dat is persoonlijk ;):)

Heel veel plezier iig als je wel gaat!

7. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook gelijk hoor wat betreft het risico. ik ga inderdaad gewoon even met de verloskundige contact opnemen.

bedankt!!!! liefs sannie

8. MamaMarije

Die kan je het beste antwoord geven! En natuurlijk succes met je test!

ik duim voor je dat ie positief is! spannend!!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn verloskundige zei dat het geen kwaad kon, je kleintje zit nog veilig achter je schaambot voor botsingen en kan écht niet losgeschut worden. Maar voor je eigen idee kun je het gelijk even vragen als je toch belt voor een intake gesprek.

10. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Ik heb ook quad gereden in het begin van de zwangerschap. Ook door de bossen. Je rijdt neem ik aan zelf?? Dan kun je zelf toch ook bepalen hoe je rijdt. Gewoon net doen of je niet durft en achteraan gaan rijden asl het te wild gaan! hihihihihi

Deel Deze Pagina