(rauwe) kipfilet stomen, hoe doe ik dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door iMama, 14 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil m'n kipfiletje voor vanavond stomen. Heb een stoominzet (metaal) voor in de pan. Leg ik daar dan gewoon zo m'n kipfilet in zonder verder iets eronder? Geen bakpapiertje of zo?

En hoe lang moet t in de pan? Ik heb echt geen flauw idee, dus als iemand me even wat wijze raad kan geven graag!

2. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb eigenlijk nog nooit kipfilet gestoomd, maar toevallig heb ik afgelopen week wel voor het eerst kabeljauwfilet gestoomd. In een plastic mandje weliswaar, maar dat is wel hetzelfde principe. De vis had ik gewoon zo in het mandje gedaan (van te voren in stukjes gesneden) en vervolgens gaar gestoomd. Verder niks eronder gelegd en dat ging prima.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    deed dat vroeger zelf met een gewoon metalen vergiet, werkt prima.
    Kipfilet erin en stomen, je moet zelf wel eens kijken hoelang het duurt (best na een kwartiertje eens insnijden).
    Let wel, ik maakte torentjes met vergieten. Groenten in bovenste vergiet en kip in onderste. Is voor de jus (niet zo gezond als het omgekeerd drupt)

4. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik doe het gewoon in een glazen ovenschaal met deksel en dan 10-15 min in de magnetron. Werkt prima!

Deel Deze Pagina