Ik heb gisteren overheerlijke feta gekocht bij een turkse kraam op de markt. Vandaag zegt mijn man opeens goh zou daar geen rauwe melk in zitten? In de feta die je in de winkel koopt zit gepasteuriseerde melk. Nu durf ik die feta dus niet meer te eten, gewoon uit voorzorg. Misschien weten de moslim-dames hier op het forum of er rauwe melk in zou kunnen zitten?
Ik heb tijdens mijn zwangerschap bij een Turkse marktkraam gevraagd of feta rauwe melk bevat. Hij meldde mij dat feta nooit van rauwe melk wordt gemaakt....dus smikkel maar lekker! Of zijn er andere berichten dames? Denk dat die koopman mij geen gevaarlijke dingen zou verkopen!
Zoals ik al zei, toen ik zwanger was..........en ik had een hele dikke buik en vroeg het ook met in de zin zwangerschap! En ik neem aan dat die beste man dezelfde kazen verkoopt als in zijn Turkse supermarkt in het centrum......de markt is geen vuilnisbelt hoor!
Ik zag het woordje mij niet. (in dat laatste zinnetne) Zo bedoel ik het ook niet, maar de meeste kazen van de markten worden dus wel met rauwe melk gemaakt, aangezien deze echt uit het buitenland komen. Niet dat er rommel wordt verkocht.
Ja dat is dus mijn vraag, los van of het van de markt komt. Zou dit echt buitenlandse kaas zijn die van rauwe melk gemaakt is? Moslimdames HELP! hihi
Suzanne, ik laat het staan. Puur en alleen voor de zekerheid want er moet volgens mij au lait cru op de verpakking staan, maar dat heb ik tot nu toe op nog geen enkele verpakking gezien, dus ik weet het niet zeker. Basmalah
ik als moslim zou het niet weten of gepas. melk is. maar ik zou toch van de supermarkt halen. ik kan je helaas geen antwoord geven, meid. sorry. voor de zekerheid, niet nemen.
fetta kan je gewoon eten hoor! ik snap Natasje wel,op de markt worden de etenswaren vaak minder goed gekoeld etc. dus is de kans op bacterien groter... ik koop alles nu ook in de supermarkt let goed op de data en of de verpakkingen goed dicht zijn etc.
Hmm ik weet dat alles wat je in de supermarkt koopt altijd van gepasteuriseerde melk is dus veilig. Maar ja bij de marktkraam weet je het niet. Voor de zekerheid zal ik het maar niet eten, snik. Bedankt voor de hulp.
Nee dat bedoel ik niet Je weet daar niet of het met gepasturiseerde melk gemaakt is of niet. Vaak is dat dus met kazen uit het buitenland niet. In de supermarkt kan je het zeker weten hier niet,
verloskunde vragen , want dat is beetje moelijk ,kan wel zeggen dat feta wel mag maar van markt? gewoon even belletje doen , succec trouwens ,overal staat zalm uit super markt van pakje niet mag , toen ik verongeluk at schrok me rot van alle reactie hier ,gelijk in nood verloskunde gebeld dat ik hele pakje gegeten had , hij stelde mij gelijk gerust ,hij zei alles mag zolang je met mate eet
feta mag je gewoon eten heb het vrijdag nog aan de gyn gevraagd feta wordt nooit van rauwe melk gemaakt.