Ohjee schimmelinfectie??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baileyy, 16 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Ik denk dat ik een schimmelinfectie heb bij mijn schaamlippen. Het is rood, dikker, jeukt als een gek. Pff wat irritant. Ik was al bij de drogist en de apotheek geweest om wat te kopen. Maar ik kreeg niks mee omdat er bij stond, overleg met uw arts.
    Tja ik wil eigenlijk niet naar de huisarts, we hebben een vervangende arts voor de aankomende twee weken waar ik echt geen goede ervaringen mee heb. En om dan met zoiets intiems te komen, vind ik niet wat.

Weet iemand of er iets vrij te verkrijgen is wat helpt? Of iets dat wel mag van de huisarts?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon bij Kruidvat te koop, Canesten Gyno. Je hebt zalf met inbrenghuls; mijn huisarts adviseerde om het met de hand in te smeren ipv met inbrenghuls. Er bestaat ook een tablet van, geen idee of die mag bij zwangerschap.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Dat Canesten Gyno was inderdaad wat ik van zowel drogist als apotheek niet mee kreeg... Dus dat durf ik dan niet.In de bijsluiter stond ook raadpleeg een arts.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Gewoon even bellen naar de huisarts dat je het graag wilt hebben.. Hoef je niet speciaal voor langs.. Hebben ze geen telefonisch spreekuur?? Het gaat niet vanzelf over dus zal toch ff de ha raadplegen..telefonisch is toch anders dan er recht voor zitten :D Twee weken ermee doorlopen is niet echt prettig .

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Zou toch proberen je over je gene heen te zetten en toch langs de huisarts gaan.
    Een infectie "down under" kan ook leiden tot een vroeggeboorte.
    Zou geen risico nemen en het toch even laten checken.

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Ik heb vorige week last gehad van een schimmelinfectie, en toen telefonisch contact gehad met de assistente, en die heeft mij gewoon zo vaginale pil voor geschreven voor de inwendige jeuk en een creme erbij voor de uitwendige jeuk zeg maar! Hoefde er dus niet voor langs te komen.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    http://www.zwangerschapspagina.nl/stel-vraag-de-verloskundige/556177-schimmelinfectie.html

er zijn al meerdere meiden geweest met dit probleem, en als je onder het kopje Stel vraag aan verloskundige kijkt, komt het er op neer, dat je Canesten gewoon kunt gebruiken.

Misschien kun je ipv je huisarts, je verloskundige nog vragen. of idd de assistente. ook als je op internet kijkt staat er dat je canesten gewoon tijdens de zwangerschap kunt gebruiken.

Het is wel gek eigenlijk dat in de bijsluiter staat dat je met de huisarts moet overleggen.

Hopelijk is het snel over want het is heel irritant!

8. XmoonlightX

Dat staat in de bijsluiter omdat zij niet verantwoordelijk willen zijn voor dingen tijdens een zwangerschap

Staat bij heel veel middeltjes die je tijdens de zwangerschap mag gebruiken

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Ik ga morgen toch maar bellen met de verloskundige, misshcien kom ik daar verder mee. Bij de dokter weet ik zeker dat ik lang moet komen. Dat is standaard bij onze dokterspraktijk.

@mamameer, ik ga ook even kijken bij het kopje: vraag het de verloskundige

Het blijft gek dat er in de bijsluiter staat dat je canesten mag gebruiken terwijl je op internet kan vinden dat je het wel kan gebruiken toch?
    Of zijn er misschien nog andere middeltjes dat iemand weet?

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Canestentablet mag gewoon, alleen niet de applicator gebruiken. Bij mij wist de apotheek dit gewoon. De creme is wat lastiger als je zwanger bent om inwendig te gebruiken omdat je daar ook de applicator niet mag gebruiken. Deze is natuurlijk juist wel geschikt voor de buitenkant (aangezien je daar ook last hebt).
    Canesten is de enige waar je geen recept voor nodig hebt, volgens mij zijn er van daktarin ook eitjes die ook mogen, maar ik dacht dat je daar ook een recept voor nodig hebt.

11. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Wat idioot dat je het ook bij de drogist niet meekreeg. Wat hebben die er nou mee te maken of je met je huisarts hebt overlegd of niet, het is niet op recept ofzo....

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gewoon bij kruidvat gekocht, daar vragen ze echt niet of ik wel met m'n huisarts heb overlegd hoor?

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Dankjewel! Dat wist ik dus niet. Dus dan kan ik de creme gebruiken en de tablet zonder dat ding.

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.641
    1.444
    113
    Ja stom he, ik kreeg het niet mee bij de etos. Wel goed bedoeld natuurlijk maar toch. Ga vanmiddag wel naar de kruidvat ;)

15. Shin

Shin Actief lid

24 jul 2014
    170
    0
    0
    heb het al 2x gehad deze zwangerschap, super irritant trouwens;)
    Heb toen aan de verloskundige gemeld dat ik de Canesten Gyno tablet heb gebruikt (gekocht bij kruidvat) en die gaf zelf aan ooo ja hoor die moet je gewoon zelf halen en lekker gebruiken is geen probleem! Succes!

16. XmoonlightX

Enige verschil is dat via de apotheek je een hogere dosering krijgt(is wel v dakatarin)

17. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idd ook; bij de oudste 't braaf via de huisarts gedaan, bij de jongste gewoon zelf gekocht en even gemeld bij de vk.

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn vk zei dat ik de creme van canesten gyno gewoon mocht gebruiken maar dan alleen aan de buitenkant.
    denk dat het advies om je arts te raadplegen meer is bedoeld als je de creme ook van binnen wil gebruiken

19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.396
    5.303
    113
    Nee, dat is omdat als je de creme van binnen wilt gebruiken je daar een applicator voor nodig hebt. Deze kun je beter niet gebruiken tijdens de zwangerschap. Canesten heeft echter ook een vaginaaltablet, die kun je ook met de vinger inbrengen ipv de applicator en mag je dus ook gebruiken tijdens de zwangerschap.

20. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Waarom zou je de applicator niet mogen gebruiken tijdens zwangerschap??

Deel Deze Pagina