aah lekker! hier auwe witlof, ui, stukjes ananas en rozijntjes. hmmm heerlijk! lekker bij de aardappels en stukje rundvlees. maar ook bij de pasta vind ik het lekker als bijgerecht
Meestal met kaasblokjes, appel, rozijntjes, nootjes en een zoetig kerriesausje. Ik eet het ook meestal met aardappel (gebakken, of gekookt) en een stukje vlees.
witlof, fijngesneden ijsbergsla, tomaat, wortel, komkommer, appel, mandarijn/sinaasappel, wat kleine blokjes kaas, gekookt eitje en yoghurtdressing of een kerriedressing (mayo, water, kerrie) bij de hollandse kost, maar inderdaad ook bij pasta of rijst. kan eigenlijk overal wel bij.
witlof , ananas mandarijntjes , kaas blokjes ei , dressing en lauwe gebakken stukjes kipfilet zoooo lekkekr
Gesneden witlof, schepje mayonaise met beetje suiker en peper, stukjes appel er door. Soms nog rozijntjes erbij. Mjammmm lekker hoor.
kipfilet in water met een boullionblokje 15 min koken, daarna uitzetten en nog 45 min met deksel op de pan nagaren. witlof goed wassen en in stukjes snijden. 2 rode appels goed wassen en in stukjes snijden (niet schillen) walnoten erbij en eventueel bleekselderij in stukjes snijden en erbij. dressing van 2 eetlepels creme fraiche, 2 eetlepels mayonaise, klein beetje citroensap en 1 eetlepel appelsap. doorelkaar roeren. kipfilet in stukjes snijden en erdoor. ciabatta in de oven met kruidenboter erbij.
klinkt allemaal veel lekkerder dan die van mij vaak gewoon met gekookte aardappels en lekker stukkie vlees, witlof met stukjes appel, ei en augurk en beetje slamayonaise. Een hele simpele variant dus, maar wel lekker hoor
Lekker....mmmm ga ook weer eens maken. hoe wij het eten is witlof in stukjes met appel, slasaus, augurk erdoorheen. ook kan je dan nog krenten erdoorheen doen maar vind ik persoonlijk niet lekker. Hel simpel maar heerlijk!
Lekker simpel hier; Fijn gesneden witlof, paar hard gekookte eitjes, rauwe ui en thousland dressing met een schepje suiker! Doe er ook tomaat bij maar dan apart (vriendlief is allergisch voor tomaat).
stukjes gekruide kipfilet, appel, mandarijn, ananas (soms rozijnen) en mayonaise. Heerlijk met gebakken aardappels!
Met mandarijntjes uit blik en augurk, aanmaken met een beetje slasaus. Lekker met gekookte of gebakken aardappeltjes en een stukje vlees.
4 flinke witlof stronkjes 3 hardgekookte eieren 1 geschilde granny smit appel in blokjes 1 flinke teen knoflook geraspt flinke hand rozijntjes geweld in heet water en afgegoten 2 eetlepels mayo 3 eetlepels yoghurt veel kerriepoeder beetje zout en peper knoflook, mayo, yorhurt en kruiden door elkaar roeren. Hierdoorheen de rest van de ingredienten. Is een favoriet van mijn man. Meestal doe ik een iets grotere hoeveelheid en dan eten we het als maaltijdsalade. Of bij gebakken aardappels en kip