Als je rauwe vis laat staan leef je echt niet gelijk in een plastic bubbel hoor Met mate eten? Het hoeft maar 1x besmet te zijn. Nee, ik vind het dom.
Die japanse omelet is ook heerlijk erop. Of komkommer met sesamzaadjes! Of kip ook lekker Ik doe t zelf niet, de kans is klein maar wel aanwezig, zou mezelf nooit vergeven als ons kindje blind zou zijn door de listeria bacterie.. Goed dat je t ook niet doet en gefeliciteerd met jullie 4e geluk!!
Even een snel berichtje! Het is alles behalve slim om rauwe producten te eten ( zie de site van het voedingscentrum). Het is niet direct schadelijk voor je kind maar je kan er zelf zo ziek van worden dat het uiteindelijk wel invloed heeft op je kind. Ik zou het op internet opzoeken. Het heeft niets met de verpakking te maken maar dat het raduw is, net als salmonella bij kip. Ik zou mezelf van tevoren ziek melden bij hun als je het niet wil vertellen!
Grootste deel van de sushi heb ik op met tonijn en zalm uit blik. Maar nu heeft mijn vriendin alle sushi met hetzelfde mes gesneden.... Zalm was super vers was vanochtend bij de groothandel binnen gekomen. Voel me nu toch best klote.......
Volgens de gynaecoloog en de VK hier mag je verse zalm gewoon eten en is dat juist erg gezond. Ze vertelde dat het er eigenlijk om gaan hoe het verpakt wordt en hoelang er bereidingstijd is. Die voorverpakte maaltijdsalades bijvoorbeeld, die mag je dan dus weer niet eten omdat dit verpakt is en als er tijdens het verpakken een listeriabacterie in is gekomen kan die lekker vermenigvuldigen. Als het diepgevroren is en het ontdooid en de sushi wordt dan gemaakt is er niets aan de hand. De bacterie heeft dan ten eerste, ,helemaal geen tijd om op de vis te gaan zitten (hij moet toch ergens vandaag komen, het zit niet in de lucht, én zich ook nog eens dermate vermenigvuldigen dat het schadelijk is. Ik zou me niet al te veel zorgen maken.