Voeding baby 3.5 maanden

Discussion in 'Voeding' started by Milaa, Aug 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben net met onze S. bij het CB geweest en zij vinden dat S. nu wel aan de fles met rijstebloem kan, en over naar 4 voedingen.
    S. krijgt nu 5 x per dag 180cc + 6 schepjes voeding, dit om de 4 uur (7, 11, 3, 19, 23 uur).

Mevrouw CB had het er dus over dat S. wel naar 4 voedingen kan, om de 5 uur, omdat hij nu al 6300 gram weegt. Waarop zij dus uit komt als ik om 7 uur de eerste fles geeft, zou om 20 uur de laatste zijn, wat mijn berekeningen betreft kom ik dan op 22.00 uur uit? Of tel ik dan zo verkeerd??

Mijn vraag aan mevrouw CB; "Welke rijstebloem is dan goed, en hoeveel moet ik er van in doen?".. Geen domme vraag lijkt mij bij een eerste kindje??
    Antwoord van mevrouw CB: "Ja kijk maar, maakt opzich niet zo heel veel uit hoor.."
    Daar heb ik dus niks aan..

Ook mag ik over "een paar weken" beginnen met groente of fruit.. ik vroeg waar ik het beste mee kon beginnen? en wat is bij jullie over een paar weken? Waarop ik weer 't zelfde antwoord krijg; "Ja kijk maar, maat opzich niet zo heel veel uit hoor"..
    En een "paar weken".. Mijn zoontje is pas 3 maanden??

Met andere woorden; Zoek het lekker zelf uit, ik kan geen zinnige antwoorden verzinnen..

Dus wie wil mij helpen? Hoe hebben jullie dit gedaan? En hebben jullie ook al vanaf ongeveer 3 maanden een fles met rijstebloem gegeven? En groente of fruit? Waar zijn jullie mee begonnen?

Alvast héél erg bedankt!

Liefs,
    Mila.

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Nou ik zou nog lekker even wachten! Sowieso tot 4 maanden!

Is je kindje niet tevreden dan?

Bijvoedem hoeft pas vanaf 6 maanden hè :)

3. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Hij is super tevreden, echt een makkelijk kind!

Bij ons op t CB geven ze zo weinig uitleg.. Je moet echt bijna álles zelf uitzoeken vandaag mijn vraag hier ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Uit je verhaal maak ik op dat die mevrouw vrij weinig echt weet, behalve dat ze een formuletje heeft toegepast op jouw baby (het is een mens, geen machine)

Ik vind het echt kwalijk dat ze je adviseert om je 3 mnd oude baby bij te voeden, alleen maar om zijn gewicht. Geen enkel protocol adviseert bijvoeding voor 4mnd, en dus is ze gewoon tegen eigen voorschriften bezig.
    Ik zou persoonlijk zelfs een klacht indienen.

Meid, lees je zelf goed in wat betreft de voeding van je kind. Cb bepaalt zeker niet wat jouw kind wel/niet mag. En de bijvoeding heeft vrijwel niks met gewicht te maken.
    Darmen van je baby moeten rijp genoeg zijn om dat aan te kunnen.

5. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Gewoon doorgaan zoals je nu doet, rijstebloem zeker niet voor 4 maanden en zou pas gaan bijvoeden (rijstebloem, groente of fruit) als je kindje niet meer genoeg heeft aan zijn flessen, mits hij minimaal 4 maanden oud is (en anders met 6 maanden).
    Oh en niet meer naar deze mevrouw luisteren..

Rijstebloem: Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit voor vanille rijstbloem kiezen omdat je je kindje meteen een zoete smaak geeft. Zelf heb ik voor rijstemeel (meer voedingswaarde) gekozen van biobim (is fijne granen: rijstemeel en boekweitmeel), maar nooit structureel gegeven (en pas na 6 maanden hier)

6. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Zucht... sommige cb's!
    Wat een onzin zeg.. Gewoon lekker doorgaan zoals je bezig was! Zeker als je kindje zo tevreden is.
    Rijstebloem MÁG je geven vanaf 4 maanden, maar voegt helemaal niks toe wat betreft voedingsstoffen.

Zolang je kindje nog tevreden blijft met de melk, hoef je nog helemaal niks te veranderen. Merk je over een tijd (tussen 4-6mnd) dat hij daar niet meer tevreden mee is, kun je starten met groenten of fruit.

En inderdaad: niet meer luisteren naar die mevrouw!

7. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Los van het feit dat ik dus nooit rijstebloem aan een baby van 3 maanden zou geven (want bijvoeding) kan je rijstebloem zonder enig toevoeging van biobim kopen. Ik gebruik het enkel in mijn (waterige) fruitpapjes, niet voor in de fles. Als je ventje tevreden is, waarom dan rijstebloem voorstellen? Soms begrijp ik het cb echt niet.

8. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Moet er trouwens wel bij zeggen dat de mevrouw die ik anders altijd heb met vakantie is.. Maar deze is echt vrééémd...

Zouden jullie er dan wel voor kiezen om bijvoorbeeld een fles af te bouwen?
    'k moet S dus echt elke avond om 23 uur wakker maken, de ene keer heeft hij hem dan wel helemaal op, maar de andere keer wil hij bijna niet drinken omdat hij echt in een diepe slaap is.. Moet hem ook elke ochtend rond 7 uur wakker maken (vanmorgen zelfs 7.45 uur) en dan drinkt hij zijn eerste fles 9 van de 10 keer ook niet leeg..

9. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    En waar kan ik die rijstebloem van biobim trouwens kopen? Goed idee om t (tegen die tijd) in een waterig fruithapje te doen..!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Je kunt het eens proberen om hem niet wakker te maken, kijken wat er gebeurd... Grote kans dat ie dan door slaapt!

11. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik lees dat je kindje tevreden is waarom zou je dan gaan veranderen? ik heb zelf ook weinig adviezen van het cb toegepast omdat ik keek naar mijn kindje en haar behoeften en niet ''de regels'' ik vind rijstebloem met 3,5 maand echt erg vroeg bijvoeden hoeft pas vanaf 6 maanden als ik jou was zou ik er mee wachten minimaal tot 4 maanden bovendien kan rijstebloem verstopping geven daar had mijn kindje ook last van ze ging minder poepen dus direct weer gestopt met de rijstebloem en er was niks meer aan de hand en zoals al was gezegt als je je kindje niet wakker maakt kijk eens wat er gebeurt misschien slaapt je kindje wel door

Share This Page