Geen goed gevoel over fysio

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Baby09, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Hall0,
    Ja mijn o d0et het niet, dus de 0 typt wat handiger en sneller haha.
    Ik ben erg benieuwd wat de fysi0 bij jullie d0et..
    Ik heb al vanaf week 6 last van mijn rug, bekken en si gewricht. Heb aangegeven dat als ik gewerkt heb (0p een babygr0ep, kdv) dat ik dan als ik thuis ben bijna niet eens meer kan l0pen. ik werk ''maar'' 27 uur verdeeld 0ver 3 dagen maar de rest van de dagen heb ik 00k 0veral last van. Nu heeft de fysi0 eigenlijk niet z0 heel veel gedaan alleen laten zien h0e mijn h0uding m0et zijn en h0e ik in en uit bed m0et.. Daarbij heeft ze gezegd dat ze niet z0veel sessies d0en bij zwangere vr0uwen, h00gstens 5?? Ik m0et vanmiddag weer want ze wil de 0nderste spieren in mijn rug en buik wat sterker maken??

Dus vertel wat is jullie ervaring! dan kan ik kijken 0f ik t0ch n0g 0verstap naar een andere fysi0...

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik kreeg in eerste instantie ook dat standaard verhaaltje, toen dat niet werkte, kreeg ik oefeningen mee, toen dat niet werkte heb ik een programmaatje aan oefeningen gevolgd onder begeleiding van de fysio en dat werkte heel goed. ga toevallig vanmiddag weer voor het eerst heen (deze zwangerschap dan....)

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    0ke, afwachten dus.. Ben benieuwd wat ze vanmiddag gaat d0en. Vind het wel jammer dat ik geen duidelijk advies krijg. Krijg een beetje het gev0el als0f ze vind dat ik me aanstel 0fz0 0mdat ik het al vanaf week 6 heb. Maarja ik had het liever helemaal niet gehad!

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ben je bij een gewone therapeut of een bekkenfysiotherapeut? Ik weet niet heel precies wat je klachten zijn hoor, maar als ik het zo lees lijkt het mij dat je wel iets kunt bij een bekkenfysiotherapeut. Ik heb destijds een blauwe banden op m'n benen geplakt gekregen zodat ik me makkelijker kon bewegen, niet zo snel moe was etc. Zij geeft je ook advies over idd het in en uit bed stappen, in de stoel gaan zitten, dat soort dingen. Misschien kun je het daar eens navragen? Sterkte! HEt is niet fijn als je nu al zoveel last hebt!

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    gisteren dus weer voor het eerst geweest, klachten besproken, soort intake. ze wilde me eerst alleen weer oefeningetjes voor thuis meegeven en dan in het nieuwe jaar weer afspreken, maar ik heb gevraagd of ik meteen aan dat trainingsprogramaatje kon beginnen zoals de vorige keer, dus nu ga ik volgende week weer heen. dan krijg ik oefeningen onder haar begeleiding.
    (ik deed ook al thuis de oefeningen van de vorige keer al, en dat werkt naar mijn idee onvoldoende, klachten worden nog steeds erger...)

ik heb overigens wel een speciale bekkenfysio...

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Let wel op: bekkenklachten is ook iets wat er bij hoort. Je banden worden nu eenmaal slapper en je moet leren doseren in je beweging. Als je de hele dag loopt, of juist de hele dag zit in dezelfde houding...

Een fysio kan je oefeningen geven en advies, maar hij heeft geen echte oplossing voor deze problemen. Mijn vader is fysio en zegt: 'Je bent zwanger, en dat kind moet er een keer uit, dus je valt langzaam uit elkaar zodat dat kind er uit kan.' :D Je wordt gewoon steeds slapper, en daar kan je fysio niks aan doen!

7. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Thnx v00r de reacties! Ik d0e nu 00k 0efeningen, h0udings0efeningen. dat gaat z0nder pr0blemen!
    Alleen zijn de klachten nu wel erger. En ja het is n0rmaal 0m klachten te krijgen, maar de hele dag het gew00n rustig aan d0en, en dus niet alleen maar liggen en zitten maar 00k gew00n bewegen etc, dan 's av0nds uit eten gaan en daarna huilend van de pijn in bed liggen lijkt mij niet bepaald n0rmaal??
    En dan ben ik echt wel iets gewend qua rugklachten vanwege sc0li0se. Ga dit wel weer aangeven bij mn fysi0 en zie wel weer h0e ze reageerd.
    Dat is hetzelfde als dat mensen zeggen, g0ed naar je lichaam luisteren. V00r s0mmige werkt dat, maar v00r mij helaas niet. Pas als ik in daadwerkelijke ruststand ben dan pas k0mt de echte pijn. Heel vervelend!

8. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik loop sinds 10 weken bij de fysio. In het begin elke week, toen om de week en nu 1 keer per 2/3 weken. De eerste keren kreeg ik vooral oefeningen om m'n buik en rug spieren sterker te maken en ontspanningsoefeningen om de pijn minder te laten worden. Verder is mijn rechterkant door ischias ook slechter en die masseert ze vaak op een bepaalde manier waardoor die losser wordt.
    Verder bespreken we elke keer of er dingen zijn die moeilijk gaan of die ik niet meer kan en voor sommige dingen heeft zij dan speciale manieren om het makkelijker te maken. Zo kwam ik op een gegeven moment de auto bijna niet meer uit en dan vertelt zij hoe ik dat het beste kan doen bijvoorbeeld.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Neem je gedurende de dag ook wel voldoende rust? Je werkt ook best lange dagen (9 uur!), dus dat kan eea ook verergeren. Als je op de 3 dagen dat je werkt gewoon maar door gaat, dan kun je oefeningen doen wat je wilt, maar dan gaat het nooit helpen :)

10. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    @R0sa0 ik pr0beer mijn rust te nemen, maar mijn c0llegas gaan maar d00r en wil niet achter blijven.. Ben nu al 1,5 week vrij dus heb echt uitgerust nu. En de fysi0 zei idd als de kinderen gaan slapen, ga dan 00k zelf even liggen, z0 kan ik h0pelijk mijn lichaam weer 0pladen. Dinsdag ga ik het met mijn leidinggevende 0verleggen, dus ik zal het dinsdag merken!

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En dat moet je dus juist niet doen... niet willen achterblijven bij je collega's!!! Je bent zwanger en moet dus goed luisteren naar je eigen lijf

Ik denk dat jij veel baat zult hebben bij de mogelijkheid om een uur extra pauze te nemen (Arbo-wetgeving)

12. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik ben ook naar fsyterapie intake geweest omdat ik rug en bekken klachten had, de advies was dat hij voor mij een programma heeft en dat is lopend band en veel bewegen.

Ik heb het afgewezen want dat doe ik al in mijn dagelijks leven lopen en veel bewegen, ik wil eerst graag massage voor mijn rug en schouders maar hij was er niet mee eens.

Ik heb bij mijn eerste kindje ook gesport bij fsyterapie ik kreeg er alleen maar slaap van omdat ik het dagelijks ook deed en de afspraak tijden kwamen niet uit, dus nu voor de tweede nee dankje wel ik kan zelf ook rustig sporten en hiervoor hoef ik niet naar de fsyterapie te gaan want ik heb geen zin meer in dat lopend band shit ik kan ook naar fitnes gaan..

13. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Kijk je wel uit met zelf sp0rten, er zijn bepaalde spieren die je niet teveel mag belasten en als je al last heb van je rug en bekken en je d0et de verkeerde dingen dan heb je straks kans dat je het n0g meer belast!
    Wij hebben bij het zk een sp0rtsch00l met fysi0, is dat geen 0ptie?

14. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

omdat ik ook bij de eerste baby naar de fsyterapie ben gegaan heeft niet geholpen, ik moest 3 keer in de week lopend band gaan en fietsen plus roeien.

Nou met de tweede heb ik bijna dezelfde klachten en ik heb hier echt geen zin in, ik heb het al thuis druk loop regelmatig wanneer ik ga boodschappen, ik heb niet eens tijd om te gaan rusten laat staan ook nog naar fsyterapie gaan en mijzelf kapot bewegen.

Door mijn afwijking kan ik het ook niet lang volhouden, ik ga een andere fsyterapie zoeken die mij kan gerust stellen en niet meteen een sport schema krijgt.

Wil eerst dat mijn lichaam rust krijgt door massage en dan pas beweging mee naar huis kan krijgen en iets mee kan doen..

Deel Deze Pagina